فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فناوران مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل دو اختراع ثبت کردند


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل، مهران محمدی افزود: 'فرآورده گیاهی ضد هپاتیت ب' توسط محمد علیپور و 'فرآورده گیاهی درمان کننده التهاب مفاصل' توسط سولماز چرایی ، حجت اقبال و حامد آراستگی از فناوران مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل ثبت اختراع و گواهینامه آن از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک صادر شد.
او اظهار کرد: طرح 'فرآورده‌‌ گیاهی پاپیتال برای درمان واریکوسل مردان' که کار تحقیقی مشترک سعید خانی و دکتر عزت نژاد است نیز در آستانه اخذ کد اخلاقی قرار دارد تا مقدمات تجاری‌سازی آن فراهم شود.
محمدی به مقالات پذیرش شده محققان این مرکز در همایش و کنگره‌های اخیر علمی اشاره کرد و گفت: در همایش ملی گیاهان دارویی معطر و ادویه ‌ای که در دانشگاه گنبد کاووس برگزار شد چهار مقاله علمی و کاربردی دکتر حجت اقبال از فناوران مرکز رشد فناوری فرآورد‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل پذیرش و حائز رتبه‌ برتر شد.
او اظهار کرد: 'مروری بر خواص درمانی و فیتوشیمیایی گیاه دارویی پونه' ، 'بررسی خصوصیات ژنتیکی و روش‌های اصلاحی در گیاه دارویی آویشن' ، 'بررسی اجزای تشکیل دهنده اسانس آویشن' و 'بررسی اثرات آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی عصاره هیدروالکلی گیاه دارویی آویشن باغی' عناوین مقاله‌ های ارائه شده به این رویداد علمی بود.
وی همچنین از پذیرش مقاله 'بررسی ترکیبات شیمیایی اسانس‌ های سیاهدانه ، زیتون و رزماری بر سه میکروارگانیسم مهم عامل سینوزیت برای درمان سینوزیت و برونشیت' به صورت پوستر در پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی کشور خبر داد و گفت: این مقاله علمی حاصل تحقیقات محمود خروشی ، اصغر پورحسن ، ماهرخ سپهوند ، محسن ارزن لو و رقیه خروشی از محققان این مرکز است.
وی افزود: مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با ارائه امکانات مناسب و حمایت‌ های مناسب از شرکت‌ های فناور و دانش بنیان برای رشد علمی و پژوهشی تلاش می کند.
6018/ 1257

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رودسر