سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پيشخوان/ تازه‌ترين رمان بلقيس سليماني با عنوان «شب طاهره» منتشرشد


مهر/ از انتشار رمان تازه‌اي از خود با عنوان «شب طاهره» خبر داد و گفت: اين رمان يک موقعيت تراژيک را دست‌مايه قرار داده اس و ميان حال و گذشته در رفت و آمد است. در واقع داستان اين رمان ميان امروز و دهه شصت در حال رفت و برگشت است.

وي افزود: اين داستان نيز يک زن اتفاق مي‌افتد هرچند که برخي از دوستان که کتاب را خوانده‌اند مي‌گويند شخصيت عموي وي که در اين کتاب نقش جدي دارد هم به نوعي محور اين داستان است. به باور من البته مهم نيست که محور داستان کيست بلکه هم اين است که سوژه چطور پرداخت شده و از دل آن چگونه حرفي انساني به ميان آمده است.

سليماني افزود: در اين داستان کسي که دغدغه گذشته را دارد دائم در حال عبور ميان حال و گذشته است. گذشته در اين رمان سال‌هاي دهه شصت و حوادث و درگيري‌هاي سياسي آن است و البته ورودي هم به جنگ در اين رمان نداشته‌ام.

اين گزارش مي‌افزايد: در اين رمان طاهره کريم قاسمي بر حسب تصادف يکي از دوستان سي و اندي سال پيش خود را هنگام انتخابات انجمن اوليا و مربيان مدرسه دخترش مي‌بيند و به ناگاه تمام خاطرات گذشته محنت‌بارش براي او زنده مي‌شود.

«مرضيه» که از دوستان دوران دانشجويي و فعاليت‌هاي سياسي دهه ۶۰ طاهره است به او قول مي‌دهد که دوباره همديگر را ببينند. اضطراب و دلشوره در قالب حملات عصبي «طاهره» را از پا انداخته و او را وادار مي‌کند خاطراتش را به سختي در پيش ديدگان خود مجسم کند.

بلقيس سليماني داستان‌نويس، منتقد و پژوهشگر ادبي، زاده «رابر» کرمان است. «بازي آخر بانو»، «بازي عروس و داماد»، «خاله بازي»، «به هادس خوش آمديد»، «سگ‌سالي»، «پسري که مرا دوست داشت»، «من از گوراني‌ها مي‌ترسم» و... از آثار اين نويسنده هستند که هر کدام چند بار تجديدچاپ شده‌اند.

نشر ققنوس اين رمان را در ۱۶۰ صفحه و قيمت ۹ هزار تومان منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
تحلیل شخصیت طاهره از : طاهره و ناصر الدین شاه دلیل دیگر