سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت بنا ندارد کارهایی انجام دهد که آینده کشور به خطر افتد


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری دوشنبه شب در مراسم جشن وحدت که در تالار صلح و دوستی هلال احمر اصفهان برگزار شد، افزود: تاخیر در تقدیم لایحه بودجه به مجلس نیز برای این است که بودجه کشور با دقت تنظیم شود.
وی اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی را علاج درد مزمن اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: دولت با تمام قوا بدنبال این است که این سیاست ها را به درستی اجرا کند.
معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری افزود: اگر چند روزی تقدیم لایحه بودجه به مجلس به تاخیر افتاده؛ برای این است که دولت بتواند برنامه را با بودجه و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تطبیق و سپس تقدیم مجلس کند.
وی با اشاره به تذکرات نمایندگان مجلس درباره تاخیر ارائه برنامه بودجه سال آینده کشور به مجلس شورای اسلامی و تقدیر از نمایندگان مجلس بخاطر این تذکرات در عین حال افزود: در گذشته ، لایحه بودجه با چهارماه تاخیر به مجلس تقدیم می شد اما اکنون عده ای از دوستان، قضای این تذکرات را امروز بجا می آورند.
انصاری افزود: این دولت درصدد است در جاهایی که کار توسعه کشور از ریل خارج شده بود به ریل بازگردد، آنجاهایی که ریل ها ویران شده است را بازسازی کند و آنجاهایی که ریل و قطار مهیاست به حرکت توسعه کشور سرعت بخشد و تاکنون گام های بلندی در این زمینه برداشته است .
وی که به نمایندگی از سوی رئیس جمهور در این مراسم شرکت کرده بود با تبیین بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید اظهارکرد: در عسلویه و پارس جنوبی کارهای بزرگی انجام شده است.
معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به بسته شدن پرونده پی ام دی و موفقیت های حاصل شده در مذاکرات هسته ای، اضافه کرد: به سرانجام رسیدن پرونده هسته ای ایران از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: سربازان دیپلماسی کشور در این مذاکرات، به رغم زخم زبان ها و شنیدن اتهام های مختلف، توطئه های عربستان و اسرائیل، کارشکنی تندروهای آمریکا و بی مهری برخی از افراد داخل، مردانه ایستادند و حق ملت ایران را گرفتند و مذاکرات بگونه ای پیش رفت که رهبر معظم انقلاب تشکر کردند.
وی با اشاره به اینکه اتهام های ناروا به ملت ایران در طی 12سال موجب تصویب 16 قطعنامه علیه این ملت شد، افزود: بسته شدن پرونده پی ام دی و از بین رفتن این اتهام ها که همانند یک شمشیر بر سر ملت ایران برای اعمال فشارها و تحریم ها نگه داشته شده بود، کار بزرگی بود که توسط سربازان دیپلماسی این کشور انجام شد.
انصاری با اشاره به اینکه ، برنامه برجام ( برنامه جامع اقدام مشترک ) در دیماه عملیاتی می شود ، افزود: البته یک عده دلواپس در کنگره آمریکا درصددند با اقدامات خود مانع عملیاتی شدن برجام شوند اما این اقدامات دست و پا زدن های مزبوهانه و بی اثر است.
وی با اشاره به گسترش مناسبات ایران با کشورهای جهان بویژه اروپا افزود: ملت ایران در مذاکرات هسته ای حق خود را اثبات کرد و جهان نیز این حق را به رسمیت شناخته است لذا برجام به لطف خدا و پایداری ملت با مجاهدت تیم دیپلماسی به ریاست دکتر ظریف وزیر امور خارجه عملیاتی می شود.
معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در فرصت مناسب پشت صحنه نبرد دو ساله دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته ای را بیان خواهند کرد، افزود: ملت ایران خواهند دید که سرداران دیپلماسی کشور دست کمی از سرداران دفاع مقدس و فرماندهان دفاع مقدس ندارند و حتی در برخی مواقع کار آنها از سرداران دفاع مقدس هم سخت تر بود زیرا زدن نیش زبان و تهمت به آنها در داخل کشور نیز بود.
وی با درخواست از اصحاب رسانه و صداو سیما برای تبیین این پیروزی بزرگ مردم ایران، اضافه کرد: بگذارید نور امید در دل جوانان این کشور شعله ور؛ و نشاط ایجاد شده در کشور همچنان پایدار بماند و اجازه دهید این جوانان که دوران دفاع مقدس و امام را ندیده اند و آماده می شوند تا با حضور در پای صندوق های رای با نظام جمهوری اسلامی بیعت کنند، به دولت جمهوری اسلامی ایران ، رئیس جمهور و رهبری نظام خوش بین باشند.
انصاری با اشاره به سیاه نمایی های انجام شده از سوی برخی رسانه های مخالف دولت در آستانه انتخابات، با طرح این سئوال که سمپاشی علیه ارکان نظام برای چه کسی و چه سودی دارد؟ اظهارکرد: البته ملت ایران هوشمند و آگاه است و بی جهت نیست که پس از ماهها تبلیغ سوء، محبوبیت دولت تدبیر و امید، رئیس جمهور و وزیر امورخارجه در نظرسنجی های انجام شده نسبت به قبل بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه دولت با تمام توان برای کاهش بیکاری و اشتغال زایی تلاش می کند، افزود: اگر می گوئیم سیاه نمایی نکنید و امنیت کشور را بد جلوه ندهید به این خاطر است که انگیزه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کشور افزایش یابد و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.
معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری افزود: توصیه من به گروههای سیاسی که به نام دین و حتی ولایت و به نام دفاع از ارزش ها شب و روز مشغول این هستند تا مسائلی را پیدا کنند که از طریق سایت ها و فضای مجازی و ابراز مختلف در بین جامعه ایران و بین برادران مسلمان خود تفرقه ایجاد کنند، این است که این اقدامات نفعی ندارد.
وی اختلاف سلیقه در جامعه را طبیعی دانست و افزود: حضور گرایش ها و جریان های مختلف سیاسی در کشور مورد تاکید امام (ره ) و رهبری می باشد.
انصاری ادامه داد: احساس می کنم جریاناتی نفوذ یافته از سوی منافقان و سرویس های جاسوسی دشمنان در برخی از کانون های اصلاح طلب ، اصولگرا و سایر گروه ها برای ایجاد شکاف و اختلاف در بین دو جریان سیاسی کشور تلاش می کنند.
وی افزود: اینها، شستشوی مغزی می دهند، دروغ پردازی می کنند، دشمن سازی می کنند، دشمن موهون می سازند و به مردم می گویند هوشیار باشید یک جریانی آمده است تا مجلس شورای اسلامی را بگیرد و یا در خبرگان رهبری نفوذ کند تا رهبری را تضعیف کند.
عضو تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: به عنوان عضو کوچک دولت و به عنوان یک فعال سیاسی با گرایش سیاسی روشن بیان می کنم که قاطبه گروههای سیاسی ایران که قانون اساسی کشور را پذیرفته اند همگی بدنبال این هستند که عزت، قدرت و نفوذ کلام رهبری هر روز بیشتر تقویت شود.
وی افزود: رهبر، یک شخص نیست بلکه نماد یک ملت و انقلاب و رهبر یک نهضت است؛ دولت هم دولت این حزب و آن گروه نیست و رئیس جمهور نیز رئیس جمهور این حزب و دسته نیست بلکه دولت جمهوری اسلامی است.
انصاری با بیان اینکه قوه قضائیه ما، قوه قضائیه نظام است و مجلس هم مجلس نظام است، خطاب به اختلاف افکنان افزود: نمی شود ما به نام دفاع از ولایت در سایت هایمان و جلساتمان تبلیغ کنیم که دولت و رئیس جمهور ضد رهبری است، فلان جریان سیاسی با همه گستردگی اش ضد رهبری است یا بزرگان نظام و یاران روز سخت امام و رهبری که همه وجودشان از دوره جوانی در خدمت اسلام و انقلاب بوده است، توطئه گر و نفوذی معرفی شوند.
وی با بیان اینکه قصد متهم کردن افراد را ندارم تصریح کرد: این ها متوجه نیستند چه می گویند و چه می نویسند .
وی با بیان اینکه طبق اصل 57 قانون اساسی سه قوه زیر نظر ولی فقیه اداره می شوند، افزود: پایداری امنیت کشور در سایه چرخش قوای نظام حول منظومه نظام یعنی رهبری حاصل شده است.
معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه این کشور متکی به آرای ملت است افزود: همه سیاسیون بدنبال این هستند که کشور، رهبر و دولت قدرتمند و عزتمند باشند.
وی افزود: چرا این زیبایی ها را در رسانه ها بگونه ای تفسیر می کنند که برخی رسانه های بیگانه و دشمن ذوق زده شوند و بگویند در ایران اختلاف هست.
انصاری با بیان اینکه اختلاف ها پس از مدتی به کینه و کینه ها نهادینه و کینه های نهادینه به برخوردهای قهرآمیز می انجامد، تصریح کرد: آیا این خطر نیست که عده ای در داخل بدنبال توسعه تفرقه و اختلاف هستند .

*** دولت با استفاده از خرد جمعی بر بسیاری مشکلات فائق آمده است
معاون پارلمانی رئیس جمهوری در بخشی از سخنان خود به موفقیت های دولت تدبیر و امید و مشکلات پیش روی دولت اشاره کرد و افزود: این دولت با تکیه بر خرد و دانش جمعی و تجربه مدیران مجرب نظام و با تکیه بر مشورت عمومی از نخبگان و حمایت بی دریغ مردم ایران و برقراری ارتباط خالصانه و نه ادعایی با رهبر فرزانه انقلاب و استفاده از رهنمودهای ایشان در زمینه مسائل کشور توانسته است بحران های اقتصادی که می رفت کشور و نظام اقتصادی را به زانو درآورد، پشت سرگذاشت.
وی، بدهی 300 هزار میلیاردتومانی دولت، بدهی صد و چند میلیارد تومانی بانک ها به بانک مرکزی و طرح ها و پروژه های نیمه تمام چند صد هزار میلیاردی در کشور را از جمله این مشکلات بیان کرد و افزود: ارث به جا مانده در نوع هدفمندی یارانه ها و مشکلات طرح هایی مثل مسکن مهر و تحریم های تحمیل شده بر تار و پود اقتصاد ملی ما، هزینه های افزایش داده شده چند برابری از سال 84 تا 92 بگونه ای که 23 هزار میلیارد تومان بودجه جاری ما امروز به 160 هزار میلیارد تومان رسیده است از دیگر مشکلاتی است که دولت تدبیر و امید با آن دست و پنجه نرم کرده است.
وی افزود: علیرغم همه این مشکلات و سقوط قیمت نفت از 110 به 35 دلار و کاهش صادرات نفت از دو میلیون به یک میلیون بشکه، تورم 40 درصدی کشور امروز به 15 درصد رسیده است و رکود وحشتناک و رشد منفی 6.8درصدی اقتصاد در سال 93 مثبت سه شد و امسال باتوجه به مشکلات عدیده به حدود یک درصد رسید.
انصاری ادامه داد: همزمان با همه تنگناهای مالی، دولت تدبیر و امید توانسته است بسته های مختلف اقتصادی در زمینه روان سازی امور گمرکی و بانکی و افزایش توان بانک ها برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را تهیه کند و برنامه هایی را نیز برای ایجاد رونق اقتصادی و خارج شدن تدریجی کشور از رکود اجرایی کرده است.
وی اجرای طرح تحول سلامت و افزایش تولید گندم و ذخایر کالاهای استراتژیک را که در آغاز کار دولت یازدهم به سه روز رسیده بود اما اکنون به 11 ماه رسیده است را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید بیان کرد.
وی در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزود: انتخابات مجلس بسیار مهم است و امیدواریم مجلسی توانمند و بسیار کارآمد برای پیشبرد امور کشور و نظام تشکیل شود.
معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری خبرگان رهبری را لنگرگاه نظام و ملت دانست و افزود: همه کسانیکه می خواهند به خبرگان بروند دنبال استحکام پایه های نظام و تقویت جایگاه رهبری هستند و امیدوارم انتخابات خبرگان نیز بهتر از گذشته و در فضایی معنوی، اخلاقی و بسیار آرام برگزار شود.
وی از گروهها و نامزدهای انتخابات خواست در رقابت های انتخاباتی اخلاقمدار باشند و از حرمت شکنی دوری کنند.
انصاری همچنین افزود: داوران انتخابات به حق و عدالت داوری کنند و مجریان انتخابات نیز به قانون و بی طرفی پایبند باشند.
2093

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
انسان آینده چه کارهایی می تواند انجام دهد!