سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



داستان تامل برانگیز مادر 21 ساله؛ نوزادم را نمی خواهم


داستان تامل برانگیز مادر 21 ساله؛ نوزادم را نمی خواهمروزنامه نسل فردا/ امروز به عیادت خانم «ز.ع» رفتم.مادری 21 ساله که به تازگی فرزند پسرش، در یکی از بیمارستان های شهر به دنیا آمده و هم اکنون نیز بستری است.
خانمی فاصله 5 تا هشت ماهگی را در کمپ شفق سپری کرده بود و مسئولان کمپ، در بدو ورودش، متوجه بارداریش نشده بودند.این مادر 21 ساله، اهل اراک است و ده بار سابقه فرار از خانه دارد.پدر کودک را نمی شناسد و کودکش را نمی خواهد.کودک، حاصل کارتن خوابی اش است.بیست دقیقه با او صحبت کردم؛می گوید در شفق پاک شده ام و می خواهم بدون کودکم به اراک برگردم.بیمارستان، کودک را به بهزیستی خواهد سپرد.هنوز سلامت کودک، برایم مبهم است؛ پزشک را ندیدم.آیا روند درمان و مصرف دارو در کمپ در طول بارداری، روی سلامت کودک تاثیر خواهد گذاشت؟و اینکه مادر باز به چرخه اعتیاد باز می گردد؟
این پست اینستاگرامی فاطمه دانشور، عضو شورای شهر و مسئول مرکز حمایتی مهرآفرین تهران است که در تاریخ بیستم فروردین ماه، انتشار یافته و حسابی، جنجال خبری به راه انداخته است.
این روزها شمار کودکانی که از مادرانی مانند افسانه، متولد می‌شوند، رو به افزایش است. همین چند روز پیش بود که فاطمه دانشور، خبر از زایمان زن 21 ساله کارتن خواب، در یکی از بیمارستان‌های تهران داد.افزایش تولد کودکان حاصل کارتن خوابی، می‌تواند خطر جدی تری نیز در پی داشته باشد. خطری که آینده جامعه را به شدت تهدید می‌کند و باید در همین آغاز کار، برای آن، راه حلی در نظر گرفت.
شاید سازمان بهزیستی بتواند اکنون که تعداد این کودکان و زنان کارتن خواب محدود است، از فرزندان حاصل کارتن خوابی که پدرشان مشخص نیست، نگهداری کند، اما با توجه به هشدار مسئولان، نسبت به افزایش تعداد زنان معتاد متجاهر و کارتن خواب، در آینده میزان متولدان کارتن خوابی نیز افزایش می‌یابد و آن زمان است که بهزیستی نیز توان نگهداری این کودکان را نخواهد داشت.
نکته‌ای که این روزها سبب نگرانی شده، افزایش ناگهانی تعداد معتادان زن متجاهری است که در گوشه و کنار خیابان به وفور، دیده می‌شوند. در کنار هر 3 تا چهار مرد متجاهر، یک زن نیز دیده می‌شود که در اکثر اوقات، محور جمعی آنها نیز به شمار می‌آید و مابقی از او حرف شنوی نسبی دارند.پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، در مورد علت زیاد شدن تعداد معتادان متجاهر زن، به فارس می‌گوید: هم علت افزایش تعداد زنان و هم علت افزایش تعداد کل معتادان متجاهر، به یک مسئله باز می‌گردد.مسئله‌ای که به گفته وی، تنها مربوط می‌شود به نوع مواد مصرفی از سوی این افراد. وی در این زمینه، گفت: اگر مواد مخدر سنتی 10 ساله معتاد را به آخر خط می‌رساند و روانگردان‌ها 3 تا 5 سال این کار را می‌کردند، استعمال شیشه یک تا دو ساله معتاد را تا آخر خط می‌رساند و عوارض بسیار جدی خواهد داشت.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد: اگر چه زنان 10 درصد تعداد معتادان را تشکیل می‌دهند، اما ما شاهد هستیم که مرگ زنان معتاد، نسبت به سال گذشته، 33 درصد افزایش یافته است که این موضوع حکایت از این دارد که اعتیاد، زنان را زودتر به آخر خط می‌رساند و دیگر اینکه، زنان اعتیاد خود را از روانگردان‌ها آغاز می‌کنند.علاقه زنان به مصرف شیشه، موجب شده تا به گواه کارشناسان، آنها زودتر به آخر خط برسند و مجبور شوند، روزگار خود را در گوشه و کنار خیابان‌ها سپری کنند. شیشه،ماده مخدری است که ظرف یک تا 2 سال، معتاد را به انتهای خط می‌رساند و هیچ گونه درمانی نیز ندارد.افشار نسبت اعتیاد در زنان و مردان را 9 به 91 عنوان کرد و گفت:‌ 10 سال گذشته از مجموع تعداد معتادان ما تنها 5 درصد را زنان تشکیل می‌دادند، اما درحالی که تعداد کلی معتادان، افزایش نیافته ، تعداد زنان معتاد ما از 5 درصد به 9 درصد رسیده که این مسئله، جای نگرانی دارد.
وی همچنین در رابطه با طبقه اجتماعی و سن معتادان، گفت: اعتیاد، سن مشخصی ندارد و برعکس آنچه که تصور می‌شود اعتیاد به حاشیه شهرها اختصاص دارد، اما باید گفت که طبقات اجتماعی بالا نیز، دچار اعتیاد می‌شوند.

منبع:


ویدیو مرتبط :
داستان بسیار بسیار تامل برانگیز زنی که مسلمان شد