رئیس مجلس:فحاشی درد کشور را دوا نمی‌کند


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رنگ عوض کردن‌های سیاسی و فحاشی درد کشور را دوا نمی‌کنند چون امروز آنچه نیاز است وحدت ملی است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی امشب در گردهمایی وکلای استان قم که در سینما وتوس انجام شد گفت: وکلای دادگستری باید شجاع، متدین، متعهد و مستقل باشند تا بتوانند به برپایی عدالت و دفاع از ستمدیدگان کمک کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکید کانون وکلای دادگستری بر امر استقلال خود سخن درست و سنجیده‌ای در نظام حقوقی است، گفت: هر نهادی برای برپایی عدالت باید در جایگاه خود قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اگر وکیل مستقل باشد به قاضی کمک می‌کند حکمی عادلانه صادر کند و همه جوانب یک پرونده را در نظر داشته باشد به همین دلیل استقلال وکیل‌ها یک امر لازم و ضروری است.

لاریجانی بیان داشت: طبقه‌بندی وکلا بر اساس تخصص می‌تواند هم به قوه قضائیه کمک کند هم سبب پیشرفت امر وکالت در کشور شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه پرونده‌های قضایی در زمینه‌های گوناگونی از جمله سیاست، اقتصاد، پزشکی، عمرانی و... هستند بنابراین خوب است که هر وکیلی در یکی از این امور متخصص شود تا ترکیب وکلا از ظرفیت جدیدی برخوردار شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: این انتخابات مثل انتخابات‌های گذشته در تعیین سرنوشت کشور تاثیرگذار است و همه باید آن را جدی بگیرند.

لاریجانی این انتخابات را دارای اهمیت ویژه توصیف کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر کشورهای منطقه دارای مشکلات امنیتی و درگیری با تروریسم هستند و این مشکلات از آنجایی که محدودیت جغرافیایی ندارند می‌توانند به همه کشورها سرایت کنند به همین دلیل باید مسئله انتخابات که مایه تقویت امنیتی ملی است را جدی گرفت.

وی با اشاره به نقش برخی از کشورهای منطقه در ایجاد و ترویج تروریسم اظهار کرد: بعضی از کشورهای بیمار منطقه، جریانات تروریستی را ایجاد می‌کنند و پس از مدتی توانایی کنترل آن‌ها را از دست می‌دهند که نتیجه‌اش ایجاد بحران‌های جهانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی سوابق تاریخی این امر را مورد توجه قرار داد و گفت: این پدیده دارای سوابق تاریخی است و محدود به زمان کنونی نیست به عنوان مثال کشور شوروی سابق ابتدا جریانات تروریستی را در افغانستان ایجاد کرد اما بعدا از کنترل آن ناتوان شد.

وی با بیان اینکه مسئولان دولت عربستان به اشتباهاتشان اذعان دارند گفت: یکی از مسئولان امنیتی عربستان به من می‌گفت ما در زمینه پشتیبانی از صدام برای حمله به ایران و ایجاد تروریسم در افغانستان دچار اشتباه شدیم. این سخنان بیانگر اذعان آنها به اشتباهاتشان است اما بیانگر تغییر سیاست‌هایشان نیست چون همچنان به این کارها ادامه می‌دهند که نمونه‌اش را در سوریه، عراق و یمن می‌بینیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات کشور نیاز به نگاه ملی دارد تصریح کرد: مشکلات کشور بدون داشتن یک نگاه ملی و فراگیر و هماهنگی مسئولین با همدیگر حل نمی‌شوند به عنوان مثال در زمینه هسته‌ای پس از گذراندن یک وضعیت بسیار سخت به شرایط کنونی رسیدیم و این در سایه همان اتحاد و وفاق ملی بود.

وی با بیان اینکه نظام تصمیم بسیار خوبی در زمینه مسئله انرژی هسته‌ای گرفت اظهار کرد: کاری که دولت در زمینه انرژی هسته‌ای طی مذاکرات فراوان انجام داد برداشتن تحریم‌ها و حفظ تکنولوژی هسته‌ای بود و من بر اساس تجربه طولانی خود در این زمینه، تصمیم نظام را در موافقت با برجام بسیار درست می‌دانم.

لاریجانی با اشاره به مسئله گسترش روابط خارجی ابراز کرد: آسان شدن برقراری روابط بین‌المللی باید به برقراری روابط مهم اقتصادی بینجامد و این امر نیازمند حضور افراد خبیر در دولت و مجلس است.

وی افزود: اگر ما وظیفه انقلابی خود را در حل مشکل اقتصاد می‌دانیم باید از دعواهای حیدری‌نعمتی پرهیز کنیم چون این درگیری‌های سیاسی مایه غفلت ما از مسائل اصلی کشور می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رنگ عوض کردن‌های سیاسی و فحاشی درد کشور را دوا نمی‌کنند چون امروز آنچه نیاز است وحدت ملی است.


ویدیو مرتبط :
رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع فرمانداران سراسر کشور