آیفون 6s Plus پربازده‌ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۵


کمپانی AnTuTu که سازنده یک نرم‌افزار بنچمارک گیرنده بین پلتفرمی با همین نام است، اخیرا بنچمارک‌های بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۵ را منتشر کرده است. در این بنچمارک‌ها مشخص است که جدیدترین آیفون ۵.۵ اینچی اپل با قدرت بسیار بیشتری در مقایسه با تمام رقبای سرسخت اندرویدی خود ظاهر شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.

اپل با اینکه آیفون 6 پلاس خود را با پردازنده‌ای چهار هسته‌ای و حافظه رم‌ خیلی زیاد همراه نکرده، اما باز هم توانسته در نبرد اعداد پیروز میدان باشد. آیفون‌های اپل به دلیل هماهنگی زیاد بین سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌توانند عملکرد قدرتمندتری نشان دهند. این گوشی هوشمند توانسته رقم عالی 132620 را در آزمایش بنچمارک از خود برجای بگذارد که از همه رقبای دیگر عدد بالاتری به حساب می‌آید.

apple samsung huawei lg antutu benchmark chart 2ff8e

در رده دوم این آزمایش گوشی هوشمندی از کمپانی هواوی با نام Mate 8 توانسته امتیاز خوب ۹۲۷۴۶ را بدست آورد که برای این دستگاه مجهز به پردازنده Kirin 950 عدد مناسبی به نظر می‌رسد اما بازهم نزدیک به ۳۰ درصد از متوسط امتیاز آیفون 6s در تست AnTuTu پایین‌تر است. اما جالب است بدانید آیفون 6s پلاس با پردازنده اختصاصی اپل A9 که فرکانس کاری آن 1.84 گیگاهرتز تنظیم شده تنها دو هسته پردازشی دارد و پردازنده گرافیکی آن هم PowerVR GT7600 در نظر گرفته شده که با ۲ گیگابایت حافظه رم هم همراه شده است.

روی کاغذ آیفون 6s اصلا اعدادی بزرگ و نجومی مثل باقی گوشی‌های اندرویدی شرکت کرده در این آزمایش ندارد اما باز هم به لطف هماهنگی و بهینگی بین سخت افزار و نرم‌افزار، عملکرد بهتری از خود نشان داده است. اما در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم کلا دستگاه‌هایی قرار گرفته‌اند که به پردازنده اکسینوس 7420 مجهز شده‌اند. اما نکته جالب اینجا است که پردازنده اکسینوس ۷۴۲۰ که روی گوشی هوشمند Pro 5 میزو قرار گرفته، توانسته امتیاز بیشتری نسبت به گوشی‌های ساخت سامسونگ داشته باشد.

با اینکه آیفون 6s plus در سال ۲۰۱۴ معرفی شده اما توانسته جایگاه ششم را با امتیاز ۸۰٫۵۵۴ بدست آورد که عملکردی بالاتر از نکسوس 6P و نوت پرو شیائومی را نشان می‌دهد.

در نهایت باید دید در طول سال جاری با پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام و اکسینوس سامسونگ در کمپ اندرویدی‌ها و البته در طرف دیگر ماجرا پردازنده جدید و اختصاصی اپل، این رقابت تا کجا پیش خواهد رفت و آیا هنوز اپل می‌تواند با گوشی هوشمند آیفون خود برنده این نبرد اعداد باقی بماند؟ شما درباره آزمایش AnTuTu در سال ۲۰۱۵ چه نظری دارید؟ از دیدن اینکه آیفون 6s Plus رتبه اول را بدست آورد غافلگیر شدید؟


ویدیو مرتبط :
مقایسه گوشی بلک بری Priv و آیفون 6s Plus در یک دقیقه!!!