سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توقف روند تحقیق درباره حمله اخیر مهاجمان به هتلی در مالی


به گزارش خبرگزاری فرانسه، تحقیق و تفحص درباره حمله 20 نوامبر (29 آبان) به هتل رادیسون بلو در شهر باماکو که توسط بازجویان و ماموران تحقیق مالیایی و نیز کارشناسانی از سازمان ملل، فرانسه، کانادا و بلژیک آغاز شده، اکنون به دلیل اختلاف نظر میان گروه های تحقیق مسکوت مانده است.
یک مقام مطلع امنیتی مالی که خواست نامش فاش نشود، دیروز (شنبه) گفت: هنوز راه هایی برای ادامه این تحقیق وجود دارد اما در حال حاضر روند بررسی و تفحص متوقف شده است.
وی بدون ارائه جزییات بیشتر در این خصوص گفت: شیوه کار کارشناسان خارجی با همکاران مالیایی آن ها متفاوت است و از سرگرفتن تفحص مستلزم تغییر رویه های کار است.
یک منبع امنیتی در داخل هیات سازمان ملل در مالی (مینوسما) وجود این اختلاف رویه را تایید کرد و گفت: رویکرد گروه های تحقیق با یکدیگر متفاوت است.
بر اساس گزارش رویترز، یکی از ماموران تحقیق مالی از 'واگرایی' عمیق نظرها درباره تحت نظر قرار دادن مظنونان احتمالی خبر داده است.
حمله ماه نوامبر به هتل رادیسون به کشته شدن 20 نفر از جمله 14 تبعه خارجی منجر شد.
گروه تروریستی موسوم به المرابطون وابسته به القاعده به سرکردگی مختار بلمختار مسوولیت این حمله مرگبار را بر عهده گرفت.
گروه افراط گرای دیگری نیز با عنوان جبهه آزادیبخش ماسینا چندی بعد اعلام کرد که عامل این حمله بوده است.
چند روز بعد، نیروهای نظامی مالی در باماکو دو نفر را در ارتباط با این حمله بازداشت کردند، اما از آن به بعد هیچگونه بازداشت دیگری صورت نگرفته است.
منابع نزدیک به گروه های تحقیق و تفحص می گویند که دو مظنون دیگر نیز تحت تعقیب قرار دارند.
یک مامور تحقیق مالیایی گفته است که مقام های این کشور منتظر دریافت نتایج آزمایش های مربوط به نوع اسلحه های مهاجمان و دی ان ای آن ها هستند، که در آمریکا در حال انجام است.
خاورم**9156/1275

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برترین مهاجمان دهه اخیر دنیای فوتبال