ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



رحمتی: برخی‌ ترسوها با گفتن مسائل پشت پرده خودشان را پنهان می‌کنند/هواداران استقلال از 90 گلایه دارند


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی رحمتی که میهمان برنامه نود بود، در ابتدای صحبت‌های خود در خصوص مصدومیتش اظهار داشت: پارگی 9 سانتی‌متری عضله فوقانی باعث شد که طبق نظر دکتر نوروزی یک تا یک ماه‌ونیم دور باشم. با توجه به بازی‌های زیادی که درون دروازه قرار می‌گیرم زحمات مصدومیتم برعهده دکتر نوروزی و خانم محمدی است. در این سال‌ها این برای نخستین بار است که به خاطر مصدومیت بازی نمی‌کنم. اگر بازی می‌کردم شاید مصدومیتم 4 ماه طول می‌کشید و به همین خاطر دکتر نوروزی اجازه نداد در این 2 بازی اخیر بازی کنم.

وی درباره استقلال عنوان کرد : استقلال با کادر فنی جدید و ایده جدید بسته شد. برخی‌ها می گفتند که استقلال نهایتا با نتایج پرنوسان تنها بتواند سهمیه کسب کند. اما خدا را شکر کادر فنی با جذب بازیکنان جوان تیمی همدل و یک صدایی را تشکیل داد. همدلی باعث شد که بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم. حسن تیم ما این است که بازیکنان قدیمی مانند آرش برهانی، وحید طالب لو و حنیف عمران‌زاده به تیم کمک می‌کنند و زمانی هم که به میدان نمی‌روند به بازیکنان جوان انگیزه داده و به آنها روحیه می‌دهند.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال در رابطه با رقابت استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی عنوان کرد : این دو تیم هر زمان که در کورس قهرمانی قرار گرفتند بازی‌های لیگ جذاب شده و کیفیت لیگ بالا رفته است. همچنین این مسئله باعث می‌شود که تماشاگران بیشتری به ورزشگاه بیایند.

رحمتی در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسد که امسال بهترین سال فوتبالیش را پشت سر می‌گذارد گفت: در فوتبالم همیشه یک سری حواشی همراه من بود اما امسال به کمک دوستانم سعی کردم این حواشی را کنار بگذارم و تمرکزم روی تمرینات باشد. البته من سال بهتر از این هم داشته‌ام.

وی ادامه داد: وظیفه دروازه بان گل نخوردن است و خوشحالم که باعث خوشحالی هواداران میلیونی استقلال و دوست‌داشتنی شدم. سعی کردم که هواداران را خوشحال کنم که ثمره‌اش این است که اصحاب رسانه از من رضایت دارند.

رحمتی خاطرنشان کرد: ما بازیکنان همدلی داریم اگر به بازی با سیاه‌جامگان مشهد دقت کرده باشید می‌بینید که تنها چند بازیکن از جمله آرش برهانی، سجاد شهباززاده، امید ابراهیمی و کرارجاسم در ترکیب حضور داشتند و باقی بازیکنان نفرات جدید بودند. بنابراین نیاز به پورسه زمانی داشتیم تا تیم هماهنگ شود، این هماهنگی با همت کادر فنی صورت گرفت و بازیکنان نیز فعل خواستن را صرف کردند.

وی با اشاره به تمرینات اختصاصیش تصریح کرد: هر روز صبح با فرهاد چیذری تمرین می‌کنم باید از حسین ترابپور و حمید بابازاده تشکر کنم که به من کمک می‌کنند بابا زاده در خارج از کشور حضور دارد اما به من برنامه می‌دهد و با هم تعامل خوبی داریم.

مجری برنامه به برخی از واکنش‌های رحمتی در بازی با پرسپولیس اشاره کرد که دروازه بان استقلال در واکنش به این موضوع گفت: در این سال‌ها روی تمریناتی که با چشم بسته انجام می‌شود تمرکز کرده‌ام مربی برای سرعت عمل نمی‌گوید که توپ را کجا می‌زند و ممکن است با صدای سوت و یا چیز دیگری آن را انتقال بدهد. تمرین با توپ تنیس هم خیلی به من کمک می‌کند.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال در مورد درگذشت هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس و این که بازوبند کاپیتانی را به یاد او به بازو می‌بندد گفت: در این چند سال یکی از بدترین خبرهایی که در دوران فوتبالم شنیدم درگذشت هادی بود. رابطه‌ام با هادی خیلی خوب بود و در تیم ملی با او هم تیمی بودم. پس از درگذشت نوروزی در بازی استقلال و پرسپولیس بین هواداران دو تیم وفاق به وجود آمد و به عینه دیدید که هواداران به همدیگر ناسزا نگفتند. باید از هواداران پرسپولیس تشکر کنم که پس از این اتفاق در صفحه شخصی‌ام کامنت می‌گذارند و تشکر می‌کنند. از هم اینجا می گویم که من این کار را به خاطر ریا انجام ندادم و می‌خواهم تا پایان سال به یاد مرحوم هادی نوروزی باشم.

وی با اشاره به استقبال تماشاگران خاطر نشان کرد : با مشاهده تماشاگران پرسپولیس و استقلال خوزستان باید بگوییم که یکی از دلایل عدم استقبال تماشاگران مسائل اقتصادی است اگر مسیر رفت و آمد هزینه خرید بلیت و تغذیه شامل آب میوه را در نظر بگیریم هر فردی باید 70،80 هزارتومان باید برای دیدن یک بازی هزینه کند.

رحمتی ادامه داد: اگر بلیت‌ها ارزان شود هواداران بیشتری به ورزشگاه می‌آید استقلال تیم جوانی دارد و از همه طرفداران استقلال می‌خواهم که به ورزشگاه بیایند و از تیم حمایت کنند.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که کدام گل را به عنوان بهترین گل چهار ماه اخیر انتخاب می‌کند، عنوان کرد: همه گل‌ها زیبا هستند البته من هم در این گل‌ها نقش داشتم ولی فکر کنم گل سجاد شهبازاده و سروش رفیعی قشنگ بودند . شهبازاده از فورواردهای خوب فوتبال ایران است که هم با پای چپ و هم پای راست گل می‌زند در مقطعی او دچار مشکل شده بود که این مشکل حل شد.

وی با اشاره به بستری شدن مصنور پورحیدری در بیمارستان گفت: از همه مردم خواهش می‌کنم که برای سلامتی پورحیدری دعا کنند. پورحیدری جزو بزرگان و اسطوره‌های استقلال است. باید در مورد او چیزی را بگویم که کمتر کسی به آن اشاره کرده است. او جزو آن دسته اسطوره‌هایی است که دنبال سهم خواهی و حق طلبی نبوده است اگر در گوگل جستجو کنید متوجه می‌شوید که او علیه بازیکن یا مسئولی مصاحبه‌ای انجام نداده است.

رحمتی ادامه داد : باید از پورحیدری تشکر کنم چون پیش از بازی با تراکتورسازی نزد او رفتم و خیلی نگران این بازی بود او دوست داشت همراه ما به تبریز بیاید اما مجبور شدم جان علی فرزندم را قسم بخورم که در تهران بماند. همه بازیکنان بخاطر پورحیدری همدل شدند که او را خوشحال کنند. خدا شکر این بازی را بردیم.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال درباره جدایی‌اش از استقلال و پیوستن به پیکان عنوان کرد: به خاطر فرزندانم دوست داشتم در تهران بمانم. بازیکنان زیادی از تیم‌های مختلف به پیکان آمده بودند و خواست بچه‌ها این بود که پیکان در لیگ بماند اما شاید خواست خدا این بود که پیکان به تیم دسته اول سقوط کند. پیکان در لیگ دسته اول بازیکنان خوبی دارد و می‌تواند به لیگ برتر صعود کند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا زمان زدن پنالتی‌ها پشتش را به بازیکنان حریف می‌کند گفت: این عادت جدید من نیست من با خدای خودم صحبت می کنم و بازیکنان می‌توانند به من نگاه نکنند.  شاید بازیکنان با دیدن من فکر کند که من خوشگل هستم!

در ادامه گفت‌وگوی رحمتی به زمان خداحافظی‌اش از تیم ملی و اختلاف با کارلوس کی‌روش اشاره شد که دروازه بان استقلال در واکنش به این موضوع گفت: در برهه‌ای از زمان چنین تصمیم گرفتم اما خیلی‌ها بدون اینکه دلایل من را بشنوند قضاوت کردند. من هیچ موقع وارد این بحث ها نشدم و سکوت کردم. یکی از مسائل را شما (اشاره به مجری برنامه) با گوش‌هایتان شنیدید و بهتر است آن را بازگو نکنم. امسال قول داده‌ام که هیچ موقع در مورد تیم ملی صحبت نکنم. در حال حاضر موفقیت تیم محبوبم استقلال و خوشحالی هواداران از همه چیز مهم‌تر است و امیدوارم سر قولم بمانم.

رحمتی در مورد این که آیا به گذشته بازگردد بازهم اقدام به خداحافظی از تیم ملی می‌کند یا نه، گفت: گذشته‌ها گذشته است و اجازه بدهید صحبت نکنم چون دوست ندارم به عقب بازگردم نمی‌خواهم صحبت‌ها به سمت و سویی برود که هواداران فکر کنند رحمتی به فکر تیم ملی است.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سئوال که آیا امیدوار است که روزی دوباره به تیم ملی دعوت شود، خاطر نشان کرد: آدم به امید زنده است اما از آینده اطلاعی ندارد.

وی در واکنش به این موضوع که نظم برای کارلوس کی‌روش از اهمیت خاصی برخوردار بوده و شاید سرمربی تیم ملی به خاطر همین نظم او را به تیم ملی دعوت نکرد، گفت: به این مسائل فکر نمی‌کنم اگر او چنین ذهنیتی دارد برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

رحمتی درباره تصویری که از او به هنگام خون گرفتن منتشر شده و او ترسیده است گفت: من از دوران بچگی از آمپول می‌ترسیدم خانمی که سرنگ را به من تزریق می‌کرد از سرنگ ضخیمی استفاده کرده بود.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال در خصوص نظر سنجی برنامه برای انتخاب ترکیب یازده نفره پس از انقلاب عنوان کرد : خوشحالم که نامم در کنار اسطوره‌هایی چون ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده و ابراهیم میرزاپور عزیز قرار گرفت. با همه احترامی که برای عابدزاده قائل هستم اما پیش از این گفته بودم که رای من حجازی است. به اعتقاد من ممکن است 3 سال بعد مردم به افراد دیگری رای بدهند و به نظرم این نظر سنجی بیشتر جنبه تفریحی دارد. همانطور که می‌دانید در گذشته نظر سنجی‌هایی بین پله و مارادونا گذاشتند که نتایج متفاوتی داشت.

در ادامه رحمتی با اشاره به حضورش در برنامه نود به عادل فردوسی مجری برنامه گفت: از این که مرا به این برنامه دعوت کردید تشکر می‌کنم، اما در وهله دوم حامل پیامی از سوی هواداران استقلال هستم ، طرفداران استقلال از برنامه 90 گله مند هستند و من و شما نمی توانیم منکر این موضوع شویم که نیمی از طرفداران استقلالی بوده و از این برنامه گله دارند.

وی ادامه داد: برنامه 90 پر مخاطب ترین برنامه است و دلیل گله مندی طرفداران استقلال را نمی‌دانم و بهتر است نظر سنجی بگذارید تا دلیل گله مندی هواداران استقلال را بدانید.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد : هنگامی که ظهر مشخص شد که در برنامه 90 حضور می‌یابم بسیاری از تماشاگران استقلال در صفحه شخصی‌ام پیغام گذاشتند که به این برنامه نروم. از همین‌جا به طرفداران استقلال می‌گویم که نیمه خالی لیوان را نبینند برنامه 90 و شخص فردوسی پور خدمات زیادی به فوتبال کرده و از اتفاقات زیاد جلوگیری کرده است.

در ادامه مجری برنامه در پاسخ به دلایل گله مندی هواداران استقلال گفت: شاید صحبت‌های قبلی دوستان علیه من و همچنین برخی موضوعات تاثیر گذاشته باشد. شاید فرهاد مجیدی در مورد گذشته صحبت کرد که این موضوعات بی ‌تاثیر نبوده است. هیچ فرقی میان استقلال و پرسپولیس وجود ندارد، محمد نوازی مصاحبه‌ای کرد و گفت که هواداران استقلال کمپینی را راه‌انداخته‌اند که نود را نبینند.

رحمتی در این لحظه گفت: شاید سوء تفاهمی به وجود آمده باشد. ابتدای فصل پرسپولیس و استقلال از داوری‌ها ضرر کردند و شاید تصور هواداران استقلال این بوده که شما پرسپولیس را بیشتر بولد کرده‌اید.

مجری برنامه باره دیگر در مورد دلایل اختلافش با کارلوس کی‌روش سئوال پرسید که رحمتی گفت: آدم وقتی با صحبت خاصی روبرو می‌شود مجبور است طور دیگری حرف بزند در فوتبال ما حرف‌ها عوض می‌شوند، یک سری آقایان می‌گویند که فوتبال ما پشت پرده دارد و که به اعتقاد من آدم‌های ترسو پشت این حرف‌ها پنهان می‌شوند. اگر یک نفر یک حرف واحد بزند می‌توانم پاسخ او را بدهم اما وقتی یک نفر با چند ادبیات مختلف صحبت می‌کند سعی می‌کنم که سکوت کنم. در این زمان همه چیز را به مردمی می‌سپارم که همه چیز را می‌شنوند و می‌بینند.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تاکید کرد : من با کسی روبرو نشدم که صادق باشد. اجازه دهید مسائل مجهول بماند. ترجیح می‌دهم زمانی صحبت کنم که آدم‌ها صادق باشند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آنه ! تکرار غریبانه روزهایت چگونه گذشت ، وقتی روشنی چشمهایت ، در پشت پرده های مه آلود اندوه ، پنهان بود...