سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کودک/ زنده‌شدن نوزاد مبتلا به مننژيت پس از قطع دستگاه احياکننده حيات


کودک/ زنده‌شدن نوزاد مبتلا به مننژيت پس از قطع دستگاه احياکننده حيات

باشگاه خبرنگاران/ نفس‌کشيدن نوزادي پس از اثبات مرگ مغزي در او به‌صورت طبيعي باعث بهت و حيرت جهان پزشکي شده است.
در يکي از اعجاب‌انگيزترين وقايع پزشکي در جهان يک نوزاد پسر 3 هفته‌‌اي به‌نام هريسون پس از ابتلا به بيماري مننژيت بسيار شديد با مرگ مغزي مواجه و پس از رضايت والدين پزشکان او را از دستگاه پشتيبان‌کننده حيات جدا کردند اما او به تنفس خود ادامه داده است.

گفتني است تنفس کودک دچار مرگ مغزي سبب شد تا پزشکان به تکاپو براي حفظ حيات او پردازند، اما در عين‌حال به والدين او هشدار دادند که ممکن است فرزند آنها با مشکلات مغزي متعددي مواجه شود و هرگز امکان راه‌رفتن يا حرف‌زدن را پيدا نکند.

اما در کمال شگفتي اين کودک علاوه‌بر بهبود کامل به رشد جسمي و ذهني خود ادامه داده و در حال حاضر 3 ساله است و تنها دچار ناشنوايي در گوش چپ و اندکي فلج مغزي در سمت راست مغز خود است.
اما فعاليت ذهني اين کودک کاملاً طبيعي است و قادر به خواندن و نوشتن است.

براساس تحقيقات در هر سال در کشورهاي انگلستان و ايرلند به تنهايي در حدود 3 هزار و 400 مورد ابتلا به مننژيت مشاهده مي‌شود که نشان مي‌دهد از هر10 نفر مبتلا يک نفر جان خود را از دست مي‌دهد.

افراد نجات‌يافته از مننژيت اغلب با مشکلات شديد مغزي، ناشنوايي و قطع عضو مواجه ‌مي‌شوند.
متأسفانه هنوز واکسني که تمام انواع مننژيت را پوشش دهد ساخته نشده‌است.

از جمله علائم بيماري مننژيت مي‌توان به مواردي چون تب، استفراغ، سردرد شديد، درد مفاصل، سردي دست و پا، پوست لکه‌لکه شده، تنفس سريع و احساس تنگي تنفس، سفتي گردن، هذيان، بي‌اشتهايي، تشنج و تب اشاره کرد.
درصورت مشاهده چنين علائمي والدين بايد سريعاً به پزشک مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
آموزش عکاسی از نوزاد ( آتلیه نوزاد و کودک)