سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



غربی ها دلشان برای زنان و جوانان ایرانی نسوخته است


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، زهره طبیب زاده روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد: در مسئله زنان و جوانان موضوع آزادی و آنچه که توسط غربی ها مطرح می شود رویکردی کاملاً سیاسی دارد و غربی ها دلشان برای زنان ایرانی نسوخته است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکیدکرد: با توجه به تکنولوژی های نوین زنان و جوانان بیشتر مخاطبان شبکه های مجازی و غربی ها قرار گرفته اند لذا به طبع زنان و جوانان کشور ما نیز در معرض این تهاجم قرار می گیرند لذا باید در این زمینه برنامه ریزی صحیحی صورت گیرد.
طبیب زاده ادامه داد: اگر غربی ها بتوانند روی زنان و جوانان تاثیر بگذارند به دنبال آن برنامه های غرب گرایانه خود را در آنها پیاده می کنند.
وی با طرح این سوال که آیا آزادی هایی که غربی ها در حوزه زنان مطرح می کنند را شرع و دین ما می پذیرد یا خیر؟ یادآورشد: طبیعی است که رویکرد دینی ما نسبت به لیبرالیسم غربی تعبیر دیگری دارد و آنچه غرب نسبت به آزادی زن در سر دارد را ما اسارت زن می دانیم چرا که غربی ها زن را ابزاری برای مقاصد پست خود می دانند آنها از جنسیت زنان برای تبلیغ و رشد امکانات اقتصادی خود استفاده می کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی ها با زن برخورد کالایی دارند، تاکید کرد: ما در این رابطه با غرب نظری ایدئولوژیکی داریم ما معتقد نیستیم زن ابزاری برای مصرف غرب باشد آنچه که غرب برای زن نسبت آزادی قرار داده است را ما آزادی نمی پنداریم بلکه استثمار مضاعف زن و زنجیرهای برده داری او توسط غرب می دانیم.
وی با بیان اینکه زن هیچ کاستی نسبت به مرد ندارد، افزود: اعتقاد دینی ما اجازه بهره برداری در ارتباط با زنان را نمی دهد و آزادی های غرب را یک اسیب بزرگ اجتماعی می دانیم و به نظر ما زن غربی استثمار شده است و این شعارهای آزادیخواه نسبت به جنس زن تنها جنبه سیاسی دارد و به این معنا نیست که غربی ها از جنس زن دفاع می کنند.
طبیب زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع رکود و معضل بیکاری حاکم بر جامعه خاطرنشان کرد: یکی از حرکت های غلط سیاسی که توسط دولت یازدهم صورت گرفته است فرافکنی و ایجاد امید واهی در دل مردم است.
وی ادامه داد: تمام کارشناسان اقتصادی بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی را مربوط به داخل می دانند. همچنین بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به مدیریت کلان اقتصادی برمی گردد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی سهم تحریم ها در ایجاد مشکلات اقتصادی را تنها 30 درصد عنوان کرد و گفت: اقتصاددانان نیز بر این باور هستند که حداکثر 30 یا 40 درصد از مشکلات اقتصادی ما به تحریم ها گره خورده ولی بخش اعظمی از آن ها به معضلات مدیریتی و مشکلات داخلی برمی گردد.
**مردم درگیر مشکل بیکاری هستند/ دختران فارغ التحصیل از دولت توقع دارند
فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه جامعه زنان تحت تأثیر معضل رکود و بیکاری قرار گرفته اند، گفت: ادعای عملکرد اقتصادی دولت، تنها شعارهای سیاسی است.
وی ادامه داد: زمانی که مشکلات اقتصادی و رکود مطرح می شود، یعنی از جامعه ای که خانم ها تشکیل می دهند، بخشی از آنها در بدنه جامعه فعالیت دارند که به صورت مستقیم تابعی از جمع هستند که طبیعتاً از مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر جامعه تأثیر می پذیرند، به عنوان مثال در منطقه شرق تهران 9 هزار بنگاه کوچک و بزرگ وجود دارد که اخیراً 3 هزار واحد آن تعطیل شده که 10 تا 20 هزار نفر بیکار شده اند و یک مجموعه عظیمی که نوک پیکان به سمت کانون خانواده دارد، تحت تأثیر مشکلات اقتصادی قرار گرفته اند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: این مشکل نمونه ای از مشکلاتی است که در کل کشور به ویژه مناطق محروم دیده می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: از طرفی شعارهای غیرواقعی دولت مبنی بر کنترل و کاهش تورم را مشاهده می کنیم، ولی در عمل می بینیم که اینها تنها شعار و حرف بوده و در عمل موضوع کنترل تورم وجود ندارد.
رهبر با اشاره به معضل بیکاری و مشکل اشتغال جوانان، همچنین رکود حاکم بر جامعه عنوان کرد: مردم با مشکل بیکاری و معضل رکود به صورت جدی مواجه هستند. دختران فارغ التحصیل از دولت توقع دارند، چرا که پس از دوره فارغ التحصیلی انتظار ورود به بازار کار دارند که اگر این امر محقق نشود، آسیب های جدی را دربرخواهد داشت، آسیب هایی از جنس بالا رفتن سن ازدواج، بیکاری و طلاق که مشکلاتی را در پس این آسیب ها به جامعه اضافه خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نگاه غرب نسبت به آزادی زنان تأکید کرد: نگاه به آزادی برای زنان متأسفانه جنبه سیاسی پیدا کرده، مصداق آن عملکرد دولت یازدهم در خصوص جایگاه زنان است، در این خصوص می بینیم که طی دو سال و اندی دولت نگاه متناسبی نسبت به زنان نداشته است. دولت روحانی در فعالیت با کنار گذاشتن یک وزیر خانم، عملکرد خوبی از خود نشان نداد .
**مطالبه مردم ، تکریم جایگاه زنان است
فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس نیز در این نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز مطالبه مردم و نظام و مقام معظم رهبری از دولت این است که به جایگاه زنان و تکریم این جایگاه توجه جدی شود.
وی با بیان اینکه زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور در حوزه های فردی و رشد اجتماعی دارای جایگاه مطلوب اجتماعی و در تراز اسلام نیستند، افزود: درباره شرایط زنان سرپرست خانوار نمی توانیم نگاه غربی داشته باشیم در این خصوص همه باور داریم که این وظیفه حاکمیت است که زنان سرپرست خانوار را اداره کند تا تمام وقتشان صرف گذراندن زندگی نشود.
آلیا ادامه داد: دستگاه های حمایتی باید به صورت موثر بتوانند درباره زنان سرپرست خانوار اقدامات عملی انجام دهند البته موضوع حمایت از زنان سرپرست خانوار همواره در قوانین مختلف مانند قوانین بودجه سنواتی یا مقرراتی که در حوزه اجتماعی و فرهنگی وضع می شود، مطرح می شود.
وی ادامه داد: وقتی کشور ما دچار رکود می شود و شرایط مناسبی از نظر اقتصادی نداریم هر نوع فشار در جامعه روی خانواده ها خواهد بود و البته این زنان خانواده هستند که بیشتر آسیب می بیند و در مراجعات مردمی هم وقتی بانوانی که سرپرست خانوار هم نیستند به ما مراجعه می کنند می گویند به دنبال شغل برای فرزند یا همسر بیکارشان هستند بنابراین بار مسئولیت روی دوش زنان خانواده است.
آلیا با بیان اینکه همیشه زنان را جدا از خانواده ها نمی بینیم تصریح کرد: اسلام خانواده محور است و زن را در خانواده مورد توجه قرار می دهد چه به عنوان مادر چه به عنوان همسر، ما به دنبال دست یافتن زنان به روزی حلال هستیم، بنابراین اگر پیشرفت و امنیت معیشتی را مطرح می کنیم، به دنبال توسعه کشور هستیم و توسعه بر همین مبنا اتفاق می افتد.
سیام**7261**1053 / 1200

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیام زنان اروپا و آمریکا درباره حجاب برای جوانان ایرانی