سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس انجمن انبوه سازان مسکن: زیاده خواهی در فروش قسطی، بانک مسکن را کنار زد


رئیس انجمن انبوه سازان مسکن: زیاده خواهی در فروش قسطی، بانک مسکن را کنار زد خبرگزاری صدا و سیما/ رئیس انجمن انبوه سازان مسکن تهران گفت : زیاده خواهی در بحث کارمزد فروش قسطی باعث شد بانک مسکن از این گردنه حذف شود.

حسن محتشم گفت : مسکن قسطی طرحی بود که بانک مسکن تا سقف تعهد 100 میلیون تومان با کارمزد 5 درصد را تضمین می کرد اما به دلیل افزایش کارمزد و به صرفه نبودن برای خریداران ، مورد استقبال انبوه سازان قرار نگرفت.

وی ادامه داد : بسیاری از بانک ها تمایل خود را برای فروش قسطی اعلام کردند که در حال بررسی است.

محتشم تصریح کرد : بانک شهر اعلام امادگی کرد و پیشنهاد ما 2 درصد است که تا پایان سال تفاهمنامه ان امضا خواهد شد.

وی درباره صدور گواهینامه سیستم پایش کیفیت ابنیه (سپکا) گفت : این گواهی بر اساس ارزیابی هفت شاخص کیفی ساختمان تعلق می گیرد و سازندگان و انبوه سازان می توانند این گواهینامه را ارائه دهند که با همکاری دانشگاه خواجه نصیر صورت می گیرد.

محتشم افزود : این گواهی در چهار رتبه الماس، طلایی، نقره ای و کیفیت صادر می شود تا خریداران با اطمینان بیشتری واحدهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

محتشم با بیان اینکه خریداران تخصص لازم را برای تشخیص کیفیت ساختمان ها ندارند، اظهار داشت: سازندگان می توانند با مراجعه به انجمن انبوه سازان صدور این گواهینامه را درخواست دهند و استادان و متخصصان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با ارزیابی های کیفی خود گواهینامه یاد شده را برای متقاضیان صادر می کنند.

محتشم گفت : ترویج این گواهی سبب می شود سازندگان در بازاری رقابتی ، ساختمان های کیفی خود را در بازار مسکن عرضه کنند و خریداران نیز از کیفیت ساختمان ها اطیمنان پیدا خواهند کرد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان تهران گفت : تسهیلات خرید مسکن برای خانه اولی ها از 80 میلیون تومان به 160 میلیون تومان افزایش یافته است اما تمامی سپرده گذاران توانایی پرداخت اقساط این تسهیلات را ندارند.

وی افزود : تاثیر تسهیلات مزبور به علت دوره انتظار آن در بازار مسکن چشمگیر نیست و در این حال صندوق پس انداز خانه یکم نیز شامل تمام افراد جامعه نمی شود.

محتشم گفت : ارزیابی بانک مسکن در ارتباط با واحدهای مسکونی نشان می دهد این بانک ، خانه را به نرخ امروز ارزیابی و اما تسهیلات خود را در دراز مدت با سود آن محاسبه می کند.

وی گفت : چنانچه قیمت مسکن از میزان وام و سود آن بیشتر باشد ، در این صورت از مبلغ وام کم می شود و بانک مسکن در این زمینه انصاف را رعایت نمی کند.

*رکود بازار مسکن تا نیمه اول سال 95 می ماند

محتشم ادامه داد: بازار مسکن در سال 95 تحول خاصی نخواهد داشت و تابستان به دلیل فصل نقل و انتقالات و شرایط پرداخت وام ها تا حدودی از رکود خارج می شود اما شاهد تغییر چشمگیری نخواهیم بود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
موافقت بانک مسکن با فروش اقساطی مسکن