عراق درباره مرگ 10 سرباز در حمله هوایی ائتلاف تحقیق می کند


وزیر دفاع عراق روز شنبه اعلام کرد این کشور تحقیقات درباره شرایط منجر به مرگ 10 سرباز را در حمله هوایی ائتلاف در غرب بغداد، آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، خالد العبیدی در پایتخت عراق اعلام کرد: «ما 10 تن از سربازان خود را از دست دادیم».

وزیر دفاع عراق خاطر نشان شد: «یک تحقیق درباره این حادثه آغاز شده است».

در بیانیه روز جمعه مرکز فرماندهی عملیات مشترک اعلام شده بود 10 نفر «کشته یا زخمی» شده اند ولی عبیدی و یک منبع نظامی ارشد دیگر روز شنبه تصریح کردند 10 سرباز کشته شده اند.

بنابر اعلام مرکز فرماندهی عملیات مشترک، این حادثه زمانی روی داد که دو حمله ائتلاف، به نیروهای زمینی عراقی اجازه داد به سرعت به سوی مواضع جنگجویان داعش در جنوب فلوجه، پایگاه این گروه، پیشروی کنند.

این مرکز فرماندهی اعلام کرد سومین حمله هوایی زمانی روی داد که دو طرف درگیر نبرد نزدیک با یکدیگر بودند که این باعث به بار آمدن تلفات در دو طرف شد.

ارتش آمریکا نیز اذعان کرد یک حمله ائتلاف احتمالا باعث تلفاتی در بین نیروهای امنیتی عراق شد که این ائتلاف از آنها در فلوجه و دیگر نقاط این کشور حمایت می کند. 

در بیانیه ای در روز جمعه اعلام شد: «به رغم هماهنگی با نیروهای امنیتی عراق در میدان نبرد، گزارش های اولیه نشان می دهد یکی از حملات احتمالا به مرگ سربازان عراقی منجر شده است».

براساس این بیانیه، ارتش آمریکا تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز خواهد کرد.

برت مک گرک نماینده ارشد آمریکا در ائتلاف در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: «ما تحقیق کاملی انجام خواهیم داد و مراتب تسلیت عمیق خود را به علت هر گونه مرگ سربازان شجاع عراقی که با داعش مبارزه می کنند، ابراز می کنیم».

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا، که روز قبل از این حادثه در عراق بود، با حیدر العبادی نخست وزیر این کشور تماس گرفت تا مراتب تسلیت خود را ابراز کند.


ویدیو مرتبط :
حمله هوایی ائتلاف آمریکا به حمص