سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محدودیتی برای حضور تولیدکنندگان در طرح فروش اعتباری نیست/ حضور مستقل برخی شرکت‌ها در فهرست وزارت صنعت


حبیب‌الله انصاری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد برخی ابهامات طرح فروش اقساطی لوازم خانگی منتخب دولت، اظهار داشت: محدودیتی برای تولیدکنندگان کالاهای بادوام و دارای استاندارد ایرانی جهت عرضه در این طرح وجود ندارد و انجمن لوازم خانگی با هماهنگی وزارت صنعت، بخشنامه مربوط به این مسئله را به تولیدکنندگان عضو این انجمن ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: برای عرضه لوازم خانگی در قالب طرح اعطای تسهیلات خرید کالای مصرفی بادوام ایرانی حتماً باید محصولات، تولید داخل باشند و از کیفیت لازم و استاندارد برخوردار باشند.

انصاری تصریح کرد: اعلام فهرست واحدهای منتخب عرضه‌کننده لوازم خانگی به معنی این نیست که دیگر واحدها نمی‌توانند در این فهرست حضور داشته باشند، بلکه این فهرست باز است و شرکت های متقاضی می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: برخی شرکت‌ها منتظر تعیین شرایط پرداخت تسهیلات، سود، نحوه ارائه کالا و نحوه پرداخت مستقیم یا غیرمستقیم تسهیلات بودند تا پس از آن برای شرکت در این طرح تصمیم‌گیری کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی محصولات مونتاژی یا وارداتی جزء این طرح قرار دارند نیز گفت: ممکن است کالایی به صورت CKD یا SKD در کشور تولید شود که در نهایت، کالای وارداتی نباشند، به همین دلیل این محصولات می‌توانند در لیست وزارت صنعت قرار گیرند.

رئیس انجمن لوازم خانگی از پاسخ در مورد قرار گرفتن برخی محصولات وارداتی در فهرست وزارت صنعت نیز از اظهارنظر خودداری کرد و گفت: در این مورد از وزارت صنعت سؤال کنید.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا تمام واحدهای منتخب با تأیید انجمن لوازم خانگی در فهرست وزارت صنعت قرار گرفته‌اند؟ گفت: خیر، برخی واحدها به صورت مستقل با وزارت صنعت در ارتباط بوده‌اند و از این طریق در این فهرست قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: هدف اصلی ما از بخشنامه ابلاغ‌شده به واحدهای تولیدی، اطلاع‌رسانی بوده است، نه اینکه حتماً واحدها از طریق انجمن به وزارت صنعت معرفی شوند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بهره برداری از چند طرح با حضور روزیر صنعت