ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



دادکان: وزارت ورزش در امور پرسپولیس دخالت می‌کند/ نوکر هیچکس نیستم


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.19 - 15:45

دادکان: وزارت ورزش در امور پرسپولیس دخالت می‌کند/ نوکر هیچکس نیستم

مهر/ رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه برای حضور در انتخابات پیش روی ریاست این فدراسیون آمادگی دارد گفت: بنده نه معلم هستم و نه سپاهی و به خاطر اینکه ورزشی و فوتبالی بودم در دوره قبل رای آوردم.
محمد دادکان در نشست خبری بعد از ظهر امروز سه شنبه در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در خصوص اینکه آیا برای تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا خواهد شد گفت: اگر شرایط فراهم باشد می آیم اما در این دوره آنقدر بی انضباطی اخلاقی صورت گرفته که کسی دوست ندارد در این انتخابات شرکت کند.
نه معلم هستم نه سپاهی
وی ادامه داد: بنده نه معلم هستم و نه سپاهی و به خاطر اینکه ورزشی و فوتبالی بودم در دوره قبل رای آوردم. متاسفانه در دوره گذشته وزارت ورزش بی انضباطی مالی داشت که باعث شد زمین بخوریم اما امروز شاهد بی اخلاقی در فوتبال هستیم.
چرا مردم به ورزشگاه نمی آیند
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه درگذشته جمعیت تهران ۷۰۰ هزار نفر بود و صد هزار نفر به ورزشگاه می آمدند اما امروز جمعیت چندین برابر شده ولی ۳۰ هزار نفر هم به ورزشگاه نمی روند ادامه داد: از مسئولان سوال کنید چرا هواداران به ورزشگاه نمی آیند. شاید جواب این باشد که مردم به خاطر حضور این افراد به ورزشگاه نمی آیند و بهتر است با خودشان بگویند ما برویم و ببینیم چقدر استقبال از فوتبال خواهد شد.
نوکر کسی نیستم
وی با تاکید بر اینکه در این سیستم می خواهند فرد نوکری کند تصریح کرد: من نوکر کسی نیستم و فقط نوکری امام حسین (ع) را می کنم. از مردم بپرسید چه کسی را دوست دارم. نباید مردم را سر کار بگذاریم و باید برای نظراتشان احترام قائل شویم.
ببنید کی‌روش درست می‌گوید یا اسدی
دادکان با بیان اینکه شما ببینید از بین آقایان کارلوس کی‌روش و علیرضا اسدی کدامشان برای مردم حرف می‌زنند، تصریح کرد: اگر بحث اخلاق و کرامت انسانی مطرح باشد من وارد این عرصه می‌شوم زیرا دوست دارم برای جامعه جوان و مشتاق به ورزش فوتبال کار کنم.
واکنش به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز این گونه اظهار نظر کرد: در زمان مدیریت من برای نخستین بار بانوان در بازی ایران و بحرین در مقدماتی جام جهانی به ورزشگاه آمدند و پای عمل خودم ایستادم. حتی در فینال فصل گذشته لیگ بسکتبال که به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار شد، بنده بانوان را به ورزشگاه راه دادم. خانم‌ها بخش اعظمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند اما آقایان هم در اماکن ورزشی باید بیشتر رعایت بانوان را کرده تا شرایط حضورشان در ورزشگاه فراهم شود.
وزارت صددرصد در امور پرسپولیس دخل و تصرف می‌کند
وی درخصوص وضعیت باشگاه پرسپولیس هم اینگونه اظهار نظر کرد: وزارت ورزش صددرصد در امور باشگاه پرسپولیس دخل و تصرف می‌کند، بدون اینکه مشورتی انجام دهد و روی ارتباطات افرادی را انتخاب می‌کنند که به سود این تیم نبوده است.
برانکو مربی فهیم و کاربلدی است
دادکان در مورد برانکو هم تصریح کرد: برانکو یک مربی فهیم و کاربلد است و در طول ۴ سالی که با یکدیگر همکاری می‌کردیم شاهد تفکرات بالای فنی و فرهنگی این مربی بودم. از بعد فرهنگی این مربی در ماه مبارک رمضان چیزی نمی خورد، نه اینکه روزه بگیرد بلکه به فرهنگ ما احترام می‌گذاشت و از صبح تا شب در مقابل ما آب و غذا نمی‌خورد. از لحاظ کاری هم مربی بسیار فهیم و کاربلد است اما حمایت نمی شود.
مردم در خصوص وزارت ورزش اظهارنظر کنند
وی در مورد عملکرد وزارت ورزش هم اظهار کرد: عملکرد آنها اظهر من الشمس است و مردم می‌توانند در این خصوص اظهار نظر کنند. اگر من بد آنها را بگویم این تفکر به وجود می آید که هدفم گرفتن پست است و اگر درخصوص خوبی آنها صحبت کنم دیدگاه دیگری به وجود می آید پس بهتر است خود مردم درخصوص این موضوع صحبت کنند.
فدراسیون در عقدقرارداد کی‌روش ضعیف عمل کرده است
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه چرا امروز هیچ‌کسی جرات ندارد مقابل برخوردهای کارلوس کی‌روش بایستد، یادآور شد: کی‌روش یک مربی کاربلد و کارنامه دار است ولی قرارداد منطقی و اصولی از نظر حقوقی با این مربی بسته نشده است که این نشان می‌دهد فدراسیون ضعیف عمل کرده است. در زمان ما با مربیانی همچون برانکو و سیموئز قرارداد بستیم ولی اتفاقی نیفتاد اما امروز انقدر قرارداد کی روش مخدوش و نامشخص است که او برخلاف وظایفش عمل می کند.
دوست دارم یکی مثل کی‌روش مربی باشد
دادکان اضافه کرد: کی‌روش مربی بسیار خوبی است و اگر من هم رئیس فدراسیون بودم دوست داشتم چنین مربی داشته باشم اما این مربی در چارچوب وظایفش عمل نکرده و پا را فراتر از چیزی گذاشته که باید آن را انجام می داد.
ایران پانزدهم بود، آلمان هفدهم
دادکان با اشاره به نتایجی که زمان خودش در فدراسیون فوتبال رقم خورد، افزود: در آن‌زمان برای نخستین مرتبه تیم پانزدهم دنیا شدیم و چندین ماه هم در این جایگاه باقی‌ماندیم. وقتی رئیس جمهور وقت به آلمان سفر کرده بود، در نشستی که با صدر اعظم این کشور داشت، به او گفته شد چرا تیم آلمان در رده هفدهم دنیاست اما ایران در جایگاه پانزدهم قرار دارد. همین صحبت باعث شد ایشان احساس غرور کرده و در زمان بازگشت به ایران به بنده اعلام کرد نشان افتخار مدیریت را به بنده اعطا می‌کند. انسان دوست دارد کشورش سربلند باشد زیرا در اینصورت احساس غرور می‌کنیم و نمی‌خواهد کشورش و مردم آن در هیچ کجای دنیا دچا یاس و خمودگی شود.
واکنش به درخواست رئیس جمهور برای بازگشت به فوتبال
وی در پاسخ به این پرسش که اگر حسن روحانی رئیس جمهوری کشور از وی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال درخواست کند، این مساله را می‌پذیرد، تاکید کرد: یکی از دوستان چند وقت پیش به بنده اعلام کرد که نظر رئیس جمهوری و معاونان ایشان این است که به فوتبال برگردم. اگر چنین دیدگاهی وجود دارد، با تمام احترامی که برای دوستم قائلم، درخواست می‌کنم خود رئیس جمهور ۱۰ دقیقه وقت بگذارد و بنده را صدا کند تا به این عرصه وارد شوم.
تیم بانوان بدون مشکل می‌توانست به گواتمالا برود
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا درخواست رئیس جمهور برای حل سفر بانوان به مسابقات جهانی فاجعه بود، این گونه اظهار نظر کرد: اکثریت این بازیکنان جزو تیم دانشگاه آزاد بودند و به عقیده من نباید کار به جایی می کشید که رئیس جمهور و وزارت ورزش به این موضوع ورود کنند. در حالی که فدراسیون فوتبال می توانست به راحتی شرایط سفر بانوان به این رقابت ها را فراهم کند تا این تیم بدون دردسر به گواتمالا برود این اتفاق رخ نداد.
داوری‌ها مشکل دارد
وی درخصوص فساد در داوری فوتبال این گونه اظهار نظر کرد: داوری‌ها در فوتبال مشکل دارد اما شما ببینید ۲۰ کانال تلویزیونی یک هفته قبل و بعد از دربی برنامه می‌گذارند به خاطر اینکه مردم را سر کار گذاشته یا سرگرمی کاذبی برای آنها ایجاد کنند. متاسفانه اما زمانی که سیل در شهرهای کشورمان می‌آید یک روز هم به این مشکل توجه نمی‌شود که تبعات آن هنوز در این روستاها وجود دارد. به نظر من می‌خواهند سر مردم را جای دیگر گرم کنند.
داور متخلف، در مورد فساد در داوری کارشناسی می‌کند!
دادکان ادامه داد: داوری‌ها مشکل دارد، زمان خودم هم این موضوع وجود داشت. اما من داوری که خلاف می‌کرد را خیلی سریع کنار می‌گذاشتم. متاسفانه امروز شاهد هستیم داوری که به خاطر تخلف کنار گذاشته شد هر شب به برنامه های تلویزیونی می رود و در مورد فساد در داوری صحبت کند. متاسفانه فساد در فوتبال ریشه دوانده اما می خواهند با ظواهر مردم را سرگرم کنند.
فساد در فوتبال به ۹۰ درصد رسیده است
خبرنگاری با طرح این پرسش که یک فرد در زمان شما در جعبه های گز سکه طلا می گذاشت و به داوران می داد و امروز در این فوتبال مسئولیت دارد، شما به این مسئله چگونه واکنش نشان می دهید اظهار کرد: اسم کسی را نمی برم این مشکلات از گذشته بوده و هست. زمان ما با این مشکلات برخورد می شد اما امروز نمی شود. در گذشته فساد ۱۰ درصد بود اما امروز ۹۰ درصد رشد داشته است.
پلاتینی در صورت رفع مشکل رئیس فیفا می شود
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که کفاشیان از شیخ سلمان برای انتخابات فیفا حمایت کرده آیا فکر می کنید حضور چنین فردی در فیفا به سود فوتبال خواهد بود؟، اظهار کرد: اگر مشکلی برای پلاتینی به وجود نیاورند، او که رئیس یوفا بوده رئیس فیفا می شود و رای می آورد. اگر مشکلات مالی این فرد برطرف شود به خاطر اینکه مورد حمایت جدی در اروپا است اجازه نمی دهند شخص دیگری در فیفا رای بیاورد. این افراد در آسیا رای می آورند اما اروپا و فوتبال دنیا نظرش روی پلاتینی است.
فوتبال سرمایه اصلی اش را از دست داده است
وی در مورد اهداف حضورش در صورت بازگشت به فوتبال اینگونه توضیح داد: مهمترین هدفم جذب مردم و بازگرداندن آنها به ورزشگاه ها است. امروز فوتبال نحیف، ضعیف و کوچک شده است زیرا مردم به ورزشگاه نمی روند. اگر شما بهترین بازیکن را داشته باشید ولی تماشاگر به ورزشگاه نرود هیچ سودی برایتان ندارد اما برعکس این قضیه به رشد فوتبال کمک می کنند. امروز فوتبال سرمایه اصلی اش یعنی هواداران را از دست داده و اگر من برگردم این سرمایه را به فوتبال باز می گردانم.
چرا گزارش فساد در فوتبال هنوز منتشر نشده
دادکان در ادامه به موضوع جالبی اشاره کرد: چند ماه پیش با آقای رسایی در برنامه زنده تلویزیونی حضور داشتم، ایشان اعلام کردند که نتیجه تحقیق و تفحص کمیسیون اصل ۹۰ از فساد در فوتبال را به زودی اعلام می کند. ماه ها از آن تاریخ گذشته است ولی به سوال من پاسخ دهند که چرا هنوز این گزارش به صورت رسمی اعلام نشده است. من می گویم چون یک سری افراد که با خودشان بودند را حذف کردند و اگر این گزارش اعلام شود افرادی مثل من اعتراض می کنند که چرا این اسامی حذف شده است.
می خواهند نام دوستانشان را از گزارش فساد در فوتبال حذف کنند
وی با تاکید بر این موضوع که تا ظهور حضرت مهدی (عج) که هم این گزارش منتشر نمی شود یادآور شد: همان زمان آقای رسایی به من گفت دو هفته دیگر گزارش را اعلام می کنیم اما این اتفاق نیفتاد و اگر روزی هم گزارشی مطرح شود آنهایی که با دوستان هستند نامشان حذف خواهد شد.
خصوصی شدن سرخابی ها یک دروغ بزرگ است
خبرنگاری در مورد واگذار نشدن استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی سوال پرسید که پیشکسوت پرسپولیس در این خصوص اظهار کرد: آن موضع گفتم خصوصی شدن سرخابی ها یک دروغ بزرگ است زیرا هیچ وقت این دو باشگاه خصوصی نمی شود. آن مدیر در سازمان بورس هر روز می آمد و بحث واگذاری را به امروز و فردا واگذار می کرد زیرا به او گفته بودند ۶ تا یک سال مردم را سرگرم کنند. مطمئن باشید با این وضعیت ۱۰، ۲۰ سال دیگر هم این دو باشگاه خصوصی نخواهند شد.
واکنش به حمایت وزیر ورزش از اسدی
وی در مورد اینکه وزارت ورزش از علیرضا اسدی برای پست ریاست فدراسیون فوتبال حمایت کرده تصریح کرد: من نمی دانم چنین بحثی وجود دارد یا خیر اما اگر چنین اتفاقی افتاده راه دوری نرفته است. آب به دنبال رفتن به گودال می گردد، حالا هم اگر وزیر گزینه را انتخاب کند راه دوری نمی رود.
با کسی برای ریاست لابی نکردم
دادکان در مورد اینکه اگر در انتخابات شرکت کند فکر می کند می تواند رای مجمع را به دست آورد اینگونه واکنش نشان داد: این به وجدان دوستان برمی گردد که کاندیدای اصلح را انتخاب کنند. من آن زمانی رئیس شدم هم با کسی لابی نکردم ولی اینکه این بار رای می آورم یا نه به نظر مجمع بستگی دارد.
واکنش به تخفیف ۴۰ میلیاردی سازمان لیگ
وی در مورد بخشش ۴۰ میلیارد از رقم قرارداد شرکت تبلیغاتی که اسپانسر سازمان لیگ شده است خاطرنشان کرد: آن زمان که اعلام شد سازمان لیگ با چنین شرکتی قرارداد ۱۶۱ میلیارد تومانی بسته است من گفتم این موضوع محقق نمی شود و چنین بحثی واهی و خیالی است. امروز به این نتیجه رسیدید که این بحث عملی نشده و می خواهند حق باشگاه ها را به راحتی ببخشند.
اعلام دلایل برکناری از فدراسیون فوتبال
دادکان با بیان اینکه مفتخر است در دوره گذشته از ریاست فدراسیون برکنار شده گفت: آن زمان می خواستم به جای آقای نوآموز یک فرد دولتی را بیاورند و من با آن مسئله مخالفت کردم که باعث برکناری ام شد. حتی آن زمان گفتم اجازه می دهید به ایران بیایم تا خودم استعفا بدهم اما همه دیدید آنهایی که من را زدند امروز همه رفته اند و ما مانده ایم. فوتبال نیاز به مدیر، مربی و بازیکن جنس خودش را دارد تا بتواند موفق شود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
مصاحبه جناب رسولی نژاد معاون امور استانهای وزارت ورزش