سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تهران قدیم پرفروش‌ترین کتاب در پنج روز نخست نمایشگاه


تهران قدیم پرفروش‌ترین کتاب در پنج روز نخست نمایشگاهخبرگزاری کتاب ایران/ فرشاد ابریشمی، مدیر انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی گفت: خوشبختانه استقبال مردم از نمایشگاه تا کنون خوب بوده و مردم زمانی که قیمت کتابی را می‌بینند دیگر خیلی تعجب نمی‌کنند زیرا آن‌قدر پیتزا و سایر مواد غذایی را به نرخ 18هزار و 20 هزار تومان خوردند که بهای 20 هزار تومانی کتاب آنها را متعجب نمی‌کند.
بهای 20 هزار تومانی کتاب، مردم را متعجب نمی‌کند/ تهران قدیم پرفروش‌ترین کتاب در پنج روز نخست نمایشگاه
فرشاد ابریشمی، مدیر انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی درباره تازه‌های کتاب این انتشارات به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: امسال برای نخستین‌بار با هشت سفرنامه از دوره قاجار به بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران آمدیم؛ سفرنامه‌هایی که مدتی بود با استقبال مواجه نمی‌شد و ما این مطالب را از دل تاریخ بیرون کشیدیم و همه آنها را با یک سبک، سیاق و طرح جلد درآوردیم که امسال با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.
وی افزود: همچنان کتاب‌های تصویری «اصفهان قدیم»، «مازندران قدیم»، «شیراز قدیم»، «کرمان قدیم» و «تهران قدیم» مشتریان خود را دارد، پرفروش‌ترین کتاب ما در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب «تهران قدیم» است.
مدیر انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی درباره طرح ابتکاری غرفه خود اظهار کرد: ماکت میدان هشت‌گنبد حسن‌آباد را کنار غرفه گذاشتم. در نظر دارم که ماکت شمس‌العماره و چند مکان قدیمی تهران را در داخل غرفه قرا دهیم.این ابتکار باعث شده که افراد بسیاری بی‌اعتنا از کنار انتشارات ما نگذرند.
ابریشمی بیان کرد: خوشبختانه استقبال مردم از نمایشگاه تا کنون خوب بوده و مردم زمانی که قیمت کتابی را می‌بینند دیگر خیلی تعجب نمی‌کنند زیرا آن‌قدر پیتزا و سایر مواد غذایی را به نرخ 18هزار و 20 هزار تومان خوردند که بهای 20 هزار تومانی کتاب آنها را متعجب نمی‌کند.

وی درباره حمایت از ناشران برای کنترل قیمت کتاب‌ها عنوان کرد: ما به حمایت نیاز داریم؛ حمایتی که منجر به دادن سهمیه کاغذ شود تا قیمت آثار منتشر شده نیز افزایش نیابد و مخاطب بتواند کتاب‌هایی را که نیاز دارد، تهیه کند.

مدیر انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی بیان کرد: امروزه شمارگان واقعی کتاب 100 تا 200 نسخه است در حالی که برخی ناشران این تعداد را در شناسنامه کتاب 1000 نسخه می‌زنند و این باعث اشتباه در آمار مطالعه سرانه کشور می‌شود.

ابریشمی گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب یکی از راه‌های حمایت دولت از ناشران است. نمایشگاه بیست و نهم تا امروز نتایج خوبی داشته اگرچه با کاستی‌هایی همراه بوده و یکی از آن مشکل رفت و آمد ناشران به داخل غرفه‌ها در راس ساعت مقرر است.
وی افزود: البته وجود برخی مشکل‌ها به دلیل سال نخست نمایشگاه در شهر آفتاب طبیعی است. با این حال از فضای خوبی نسبت به مصلی برخوردار است. بازدید مردم از نمایشگاه باعث عوض شدن حال و هوا و روحیه آنها می‌شود. به نظرم با استقرار نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب گویی کتاب خانه خود را پیدا کرده و ما امیدواریم مردم از این تغییر مکان استقبال کنند و به مرور به این مکان به عنوان مکان نمایشگاه کتاب خو بگیرند.
مدیر انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی اظهار کرد: در تمام دنیا، نمایشگاه‌های کتاب در بیرون از شهر برگزار می‌شود. بنابراین اگر مسئولان نمایشگاه در رفع برخی مشکلات ناشران به ویژه در تردد به داخل غرفه‌ها تلاش کنند بسیاری از بی‌نظمی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

ابریشمی عنوان کرد: ناشران از چینش برخی غرفه‌ها ناراحت بودند ترتیب الفبایی غرفه‌ها به درستی رعایت نشده و همین امر باعث شده که پیدا کردن بعضی ناشران برای مخاطبان دشوار باشد. همچنین برخی غرفه‌ها به نسبت آثاری که منتشر کردند، کوچک است.





منبع: خبرگزاری کتاب ایران


ویدیو مرتبط :
کتابهای پرفروش بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران