فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتاب‌هایی برای نمایشگاه؛ از «رسم دلبری» تا «درآمدی بر ادبیات داستانی»


به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به در پیش­ بودن ایام برگزاری بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین­ المللی کتاب در تهران "بسته­ کتاب‌های هنر وادبیات" با عناوین "رسم دلبری"، " درآمدی بر ادبیات داستانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی"، "سالار"، " از نفرین زمین (بازخوانی جلال آل احمد بر اساس آثارش)"، " شوالیه اُناث(پشت‌پرده فمنیسم، نوبل و شیرین عبادی)"، " کتاب زندگی ( شهید مهدی رجب­‌بیگی)" و " آن زن که در طوفان می­‌دوید" برای علاقمندان به شرح ذیل معرفی می‌­شود:

رسم دلبری

کتاب رمان "رسم دلبری" به قلم محمدمهدی زیدآبادی نژاد و علی افاضاتی با 524 صفحه و شمارگان 2000جلد در سال 1392 منتشر شده­است.

رمان رسم دلبری با بیان داستانی جذاب وقایع رخ­داده در بخشی از این سرزمین پهناور وسیرتحولات و اتفاقات پیشامده برای قهرمان داستان را طوری به تصویر می­کشد که در انتقال راحت و جذاب حوادث انقلاب اسلامی به نسل کنونی و آینده تأثیرگذار خواهد بود. نویسنده تلاش کرده تا زندگی واقعی یکی از مبارزان و انقلابیون را که به نام مستعار «سعید توفیق» معرفی شده است، از ابتدای ورودش به جرگه­ انقلابیون و مبارزاتش با رژیم پهلوی و در نهایت شرکت او در جنگ تحمیلی، اسارت و آزادی وی، روایت کند.

درآمدی بر ادبیات داستانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی

کتاب درآمدی بر ادبیات داستانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوشته فریدون اکبری شِلدره­ای در سال 1382 با 268 صفحه و  شمارگان 2500 جلد به چاپ رسیده­است.

در این اثر تلاش شده است تا ضمن بررسی تاریخی سیر ادبیات داستانی درایران، درباره­ی تاثیر انقلاب بر ادبیات داستانی و بازگویی فرایند تحول در این ادبیات پس انقلاب تحقیق شود. کتاب شامل پنج بخش است که هر بخش به تفکیک وضعیت ادبیات داستانی در بره‌ه­ای از تاریخ را نشان می­‌دهد. بخش اول به رویکرد تحلیلی بر ادبیات داستانی تا سال 1300 شمسی و بخش دوم دوره­‌های تاریخی ادبیات داستانی معاصر تا سال 1357 را بررسی می­‌کند. با ظهور انقلاب اسلامی ادبیات داستانی نیز تولدی دوباره می­‌یابد که این تحول در بخش سوم و تحولات آن در دهه نخست پس از انقلاب در بخش چهارم بررسی می­‌شوند. در بخش آخر نویسنده نگاهی به ادبیات داستانی در دهه دوم انقلاب اسلامی داشته است.

سالار

چاپ چهارم کتاب رمان سالار توسط محمد علی گودینی با 200 صفحه و شمارگان 3000جلد در سال 1393 متشرشده است. رمان سالار روایتگر داستان پایمردی‌­ها و استقامت­‌ها در درون شکنجه­‌گاه­‌های حکومت پهلوی است که به زیبایی تمام به تصویر کشیده شده است.

از نفرین زمین (بازخوانی جلال آل احمد بر اساس آثارش)

کتاب از نفرین زمین با 328 صفحه و شمارگان 2000 جلد در زمستان 1386 چاپ شده است. مجتبی حبیبی این کتاب را به تحریر درآورده است.

این اثر تلاشی است برای بازخوانی مجدد جلال، نه آن سان که دیگران گفته و شنیده‌­اند؛ بلکه آن سان که او گفته است. این کتاب در چهار بخش آثار جلال را موشکافی می­‌کند و با او همراه می­‌شود تا آخرین برگ­‌های یک داستان که هرچند به مرگ مشکوک نویسنده ناتمام می‌­ماند، ولی می­‌توان صفحه سفید مانده آن را خواند و از روی آن استنساخ کرد.

شوالیه اُناث(پشت‌پرده فمنیسم، نوبل و شیرین عبادی)

شوالیه اُناث نوشته سید حسین علوی آزاد با 320 صفحه و شمارگان 3000 جلد در سال 1390 به بازار عرضه شده است.

مسئله فمنیسم و موج بی­‌سابقه تهاجم فمنیست­‌ها به اسلام و انقلاب، همواره یکی از اصلی­‌ترین محورهای طراحی کلان غرب، در راستای جنگ نرم عقیدتی علیه انقلاب اسلامی بوده است. این اثر پرونده زنی است که تمام عمر خود را وقف خیانت به مردمش کرده است. از نوکری برای اشرف و جانبازی برای محمدرضا پهلوی گرفته تا سینه چاکی برای همجنس‌بازان و ... .

بدون تردید شوالیه اُناث می­تواند کمک شایانی به درک حقیقت جایزه نوبل و شخصیت خائنی چون شیرین عبادی که همواره تحت حمایت جنایتکاران جهانی قرار داشته معرفی کند. خصوصا برای امت اسلامی که این لکه ننگ را به عنوان «تنها زن مسلمان برنده جایزه نوبل » بر دامان خود می­‌بیند.

کتاب زندگی ( شهید مهدی رجب­‌بیگی)

چاپ دوم رمان کتاب زندگی در 228 صفحه و شمارگان1500 جلد  در سال 1394 به قلم اصغر استاد حسن معمار به چاپ رسیده است.

در مقدمه­ کتاب آمده است که دفاع مقدس خوان  گسترده‌­ای است که از آن، از هقان و کارگز گرفته تا کارخانه دار و وکیل و پزشک و دانشجو و سرباز، بی‌سواد یا باسواد به نحوی متنعم شدند. از سرآمدان دانشجویان عرصه جهاد و شهادت، بی شک شهید بزرگوار مهدی رجب‌بیگی است.این اثر سعی کرده است تا با بیانی شیوا و ساده در قالب رمان بتواند برای جوانان و نوجوانان قالبی جذاب و دارای ظرفیتی بالا باشد.

آن زن که در طوفان می­‌دوید

رمان آن زن که در طوفان می‌­دوید نوشته سیمین وهاب‌­زاده مرتضوی شامل 260 صفحه و شمارگان 2000جلد در تابستان 1389 به چاپ رسیده است. این اثر رمانی است بر اساس واقعیت­‌های تاریخ معاصر ایران که با نثر پرکشش و خلاق نویسنده به زینت طبع آراسته شده است. این کتاب سخن از روح بزرگی دارد که در کالبدی کوچک جای گرفته است. دخترکی تنها و سرگردان که بی­رحمانه رها شده است. روح بزرگ و آسمانی او نمی­‌گذارد بیغوله­‌ها اورا ببلعد و در سخت­‌ترین شرایط روی پاهای کوچکش می­‌ایستد و تکیه­‌اش فقط به خدایی است که یقین دارد زیر چتر اوست. شهادت همسرش در گرماگرم انقلاب شهادت پسرش در جنگ تحمیلی و هجوم بی­‌حساب درد و داغ‌­ها نه تنها ذره‌­ای از استواری­‌اش نکاست، بلکه از او دژی مستحکم ساخت که یأس و نومیدی هرگز در آن راه نیافت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مجموعه کتاب ادبیات داستانی مقاومت اسلامی لبنان (قلم رصاص)