سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زنان قرقیزی توسط سایت‌های همسریابی به دام گروه‌های افراطی می‌افتند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک «فرانت‌بیک قیزی‌جمال» رئیس انجمن زنان مسلمان قرقیزستان «متکلم» که حمایت از حقوق زنان مسلمان قرقیز را برعهده دارد، گفت: در بررسی‌های گوناگون از وضعیت زنان در جامعه این کشور، ثابت شد که مراجعه به سایت‌های مربوط به همسریابی علت اصلی گرایش اکثر زنان به سمت گروه‌های افراط‌گرا بوده است.

وی تصریح کرد: باید به آموزش زنان مسلمان بیشتر توجه کنیم چرا که در اسلام نیز تأکید شده بی‌سوادی در جامعه بخصوص در میان زنان نباید رواج داشته باشد چرا که آنها مسئولیت تربیت فرزندان در کنار آموزش و پرورش در مدارس را برعهده دارند.

فرانت‌بیک قیزی گفت: در حال حاضر ازدواج با کمک اینترنت در قرقیزستان رواج یافته است که به موجب آن زنان ناخواسته در فضای تبلیغاتی سازمان‌های افراطی و تروریستی قرار می‌گیرند.

وی اشاره کرد: مشارکت زنان در سازمان‌های مذهبی افراطی 23 درصد است در حالی که این میزان گرایش افراط گرایی زنان در مسائل اجتماعی و اقتصادی، بیکاری، عدم گرایش به تحصیلات و مهاجرت تأثیر فراوانی خواهد داشت.

به گفته فرانتبک قیزی اگر یک دختر نمی‌تواند ازدواج کند، به گونه‌ای مصمم با کمک اینترنت درصدد تغییر اوضاع خود برمی‌آید و در حال حاضر این شگرد از محبوبیت خاصی در جامعه قرقیزستان برخوردار است، بنابراین در دام افراط‌گرایان قرار گرفته و در شبکه‌های سازمان افراطی گرفتار می‌شود.

وی اضافه کرد: باید به آموزش زنان مسلمان بیشتر توجه کنیم که در اسلام تأکید شده که زن نباید بی‌سواد باشد چرا که چنین شخصیتی باید آموزش و پرورش فرزندان و دیگر اعضای خانواده را برعهده داشته باشد.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
سایت های همسریابی