سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رییس سازمان تعزیرات حکومتی: وضعیت قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی تکان‌دهنده است


تسنیم/ رییس سازمان تعزیرات حکومتی طی سخنانی بر ضرورت بازبینی قوانین و مقررات مربوط به قاچاق دارو تاکید کرد و گفت: وضعیت قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی در کشور تکان دهنده است.

علیرضا جمشیدی در جلسه مشترک بررسی و تحلیل مبارزه با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی گفت: داروهای قاچاق به وفور در سطح جامعه یافت می‌شود و هرکسی می‌تواند اقلام موردنظر خود را به سهولت تهیه کند و این در شرایطی است که نظارت و برخورد شایسته و بایسته در این حوزه انجام نمی‌شود.

جمشیدی با اشاره به رسیدگی به 95 درصد از این پرونده ها در سازمان تعزیرات حکومتی افزود: تخلفات مربوط به قاچاق تجهیزات پزشکی نیز از جمله مسائل و تخلفاتی جدی به شمار می‌روند که گاه این تخلفات تکان‌دهنده هستند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: بحث دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق، مقوله‌ای مربوط به سلامتی مردم است و این درحالی است که مردم قدرت انتخاب در مقابل این کالاها را ندارند و ناچار هستند از این کالاها و خدمات استفاده کنند و این امر بیانگر ظلم مضاعف به شهروندان است.

معاون وزیر دادگستری تصریح کرد: در بحث مبارزه با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی از دو منظر قوانین و مقررات و تعدد متولیان امر مبارزه با این تخلفات با مشکلات جدی مواجه هستیم چرا که از سویی قوانین و مقررات فاقد قدرت بازدارندگی کافی هستند و باعث اتلاف وقت می‌شوند و از سوی دیگر تعدد متولیان امر باعث شده است این حوزه با مشکلات فراوانی مواجه شود.

وی افزود: بیش از 20 میلیارد دلار حجم قاچاق کالا به کشور است که معادل نیمی از بودجه کشور است و از این حجم دارو و تجهیزات پزشکی بخش قابل توجهی از این میزان قاچاق را به خود اختصاص می‌دهد. در بحث قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی دو بخش ساختاری، زیربنایی و پیشگیری و نیز برخورد با متخلفان باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرند.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به وجود نواقص در بحث کشف و رسیدگی به کالاهای قاچاق در کشور اظهار داشت: بحث مبارزه با قاچاق کالا از جمله دارو و تجهیزات پزشکی باید به صورت جدی و توام با هماهنگی میان بخشهای مختلف از جمله وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس فتا، اداره آگاهی و ... با رویکرد زیربنایی و توام با برخورد با متخلفان صورت گیرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
برنامه های سازمان تعزیرات حکومتی