سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه شهرکرد:حساسیت انتخابات خبرگان از مجلس شورای اسلامی بالاتر است


به گزارش ایرن، حجت الاسلام محمد علی نکونام، روز دوشنبه در نشست ماهانه ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری افزود:مجلس خبرگان ستون اصلی خیمه انقلاب است و در حقیقت همه انقلاب وابسته به ولایت فقیه است.
وی افزود:اگر ولایت فقیه مقتدر، مستحکم و از یک پشتوانه قوی برخوردار باشد به طور قطع انقلاب هم مقتدر است و از خطرات مصون خواهد ماند،اما اگر خدایی نخواسته غیر از این باشد، انقلاب و ولایت فقیه دچار ضعف و بی ارادگی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تاکید کرد:تنها نهادی که به مدد پروردگار متعال و به حول و قوه الهی تا امروز مقتدر مانده و از آسیب ها و چالش ها مصون بوده است،جایگاه ولایت فقیه است که این، یک قسمت عمده اش به خود حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری مرتبط بوده است که به لطف الهی با تدبیر، درایت و توانمندی ها و ویژگی هایی که داشتند الحمدلله اجازه ندادند که با این چالش ها، مواجه شان بکنند.
نماینده ولی فقیه در استان، سلامت، درک صحیح از واقعیت ها، پرهیز از نگاه سیاسی،نگاه اعتقادی و متعهدانه داشتن، گرفتار بازیگری های سیاسی نشدن و اهل تساهل و تسامح نبودن را ملاک ها و معیارهای مجلس خبرگان آینده عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تاکید کرد:اگر مجلس خبرگان رهبری، ما را انسان های صادق، سالم و متعهد و دور از افکار سیاسی و موضع گیری های سیاسی و تسامح و تساهل شکل بدهد به یقین جای هیچ نگرانی و دغدغه نیست.
امام جمعه شهرکرد،یکی از مشکلات گذشته و امروز انقلاب را مسامحه خواص جامعه برشمرد و گفت:در گذشته افرادی از نزدیکان و منصوبین حضرت امام(ره) بودند که با اصول حضرت امام مسامحه کردند، افرادی با سوابق آن چنانی بودند که داعیه پرچم داری حضرت امام (ره) و علمداری نهضت و انقلاب را بر عهده داشتند ولی گرفتار این بازیگری ها شدند و مسامحه کردند و به بهانه های مسائل سیاسی ،توجیه برای خودشان درست کردند و اصول حضرت امام را نگفتند و از آن ها دفاع نکردند و کوتاه آمدند و درنهایت در چالش افتادند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تاکیدکرد:اگر بنا باشد بخواهیم کسانی را برای مجلس خبرگان انتخاب کنیم که خدایی نخواسته کوتاه بیایند و مسامحه گر باشند،به طور قطع بدانیم که انقلاب نه تنها با چالش مواجه می شود بلکه با آسیب و خطر عظیم روبرو خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان افزود:در این جا دیگر بحث دولت و مجلس نیست،چالش ایجاد شده در دولت را یک جور می شود جمع کرد،ما نهایت بنی صدر را با آن همه مسائلی که داشت به حول و قوه الهی و به برکت امام مسئله اش جمع شد و دولت های دیگر را هم به همین شکل و فتنه 88 را با آن عظمت به برکت ولایت فقیه مسئله اش جمع شد،ولی مجلس خبرگان رهبری چیزی نیست که اگر خدایی نخواسته با چالش مواجه شد، بشود به راحتی آن را جمع کرد،این جا دیگر ستون اصلی نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه افراد اهل تساهل و تسامح در مجلس خبرگان رهبری نباید جایگاهی داشته باشند تصریح کرد:افراد مسامحه گر که یک سرسوزن به آن ها شائبه وجود داشته باشد که به گرایش های سیاسی و امثال این ها گرفتار هستند و در نظرات و انتخاب ها، دچار لغزش و سازش باشند،این ها به هیچ عنوان در مجلس خبرگان نباید جایگاهی داشته باشند و ما حداقل باید در این جهت روشنگری کنیم.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه ائمه جمعه مأمور به انجام وظیفه و
تکلیف خود هستند خاطرنشان کرد: ما در خصوص انتخابات یک تکلیفی بر عهده داریم که باید به آن به درستی عمل کنیم و مواظب باشیم در این جهت از تکلیف مان کوتاه نیایم.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام،با تاکید بر اینکه در انتخابات خبرگان
رهبری،باید انسان های شفاف، سالم، بدون هیچ گونه شائبه انتخاب شوند، تصریح کرد: این که بگویند فلانی امام جمعه است و حضرت آقا او را منصوب کرده ،یا مردم بگویند که این آقا امام جمعه است پس به طور حتم ولایی است و یا مثلا این آقا نماینده حضرت آقا است،پس به طور حتم برای خبرگان گزینه مناسب است،این ها ملاک و معیار انتخاب صحیح نیست،بلکه شفافیت و سلامت و به دور بودن افراد از هرگونه تسامح معیار و ملاک انتخاب ها است.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: حساسیت مجلس خبرگان رهبری به مراتب بالاتر و مهم تر از مجلس شورای اسلامی است،زیرا خروجی خبرگان و تأثیرگذاری آن به مراتب مهم تر و حساس تر است،لذا در این جهت همه باید با حساسیت و جدیت مراقب باشیم و بکوشیم دِین مان را به درستی ادا کنیم و امین به معنای واقعی کلمه باشیم.
امام جمعه شهرکرد گفت: من وظیفه خودم را ادا کردم و در نماز جمعه هم بنابراین برای مردم با شفافیت تمام، روشنگرانه و خیلی راحت مسائل را تبیین بکنید تا انشاءالله به حول و قوه الهی این مرحله هم بگذرد و از این گذر انشاءالله به خوبی بگذریم.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد،در این نشست از تلاش های دل سوزانه ائمه جمعه برای حل مشکلات و مسائل استان قدردانی کرد و گفت:گاهی دستگاه های اجرایی و دستگاه های دیگر و چه هواداران گروه ها و جناح ها هر کدام به نوعی از ائمه جمعه انتظارات، مطالبات و توقّعات مختلفی را دارند که می طلبد با تدبیر و عقلانیت این امور را مدیریت کنیم و هیچ گونه امتیازی را به کسی ندهیم و تنها همان وظیفه ای که نسبت به او متعهد هستیم و در قبال او وظیفه دینی، شرعی و اخلاقی داریم، آن را به درستی انجام بدهیم.
امام جمعه شهرکرد،با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید اصول و نگاه های اصیل اسلامی و دینی را مورد توجه قرار بدهند خاطرنشان کرد: خیلی از افراد بیمار دل و سیاست زده بدشان نمی آید که ائمه جمعه را در وادی بازی های سیاسی قراربدهند و آن ها را طرفدار یک حزب، جناح و شخص خاص معرفی کنند بنابراین ائمه جمعه باید مراقب باشند در بسیاری از مسائل و کارها ورود پیدا نکنند و در قبال برخی از حرف ها و مطالبی که می شنوند،موضع گیری نکنند.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین نکونام ، ائمه جمعه را مدافع سخن حق دانست و گفت:اگر در یک جایی،یک جمعی حرف حقی دارند، ائمه جمعه به طور قطع از حرف حق دفاع می کنند زیرا دفاع از حرف حق را وظیفه خود می دانند و این معنایش دفاع از آن طایفه، جمع و شهر و قوم و قبیله خاص نیست بلکه دفاع از حق است.
نماینده ولی فقیه در استان جهت دهی صحیح را وظیفه ائمه جمعه در قبال انتخابات دانست و گفت:امروز دیگر روز جهت دهی است و ما نیز نسبت به انتخابات از هم اکنون باید جهت دهی صحیح به جامعه را آغاز کنیم و به یقین جهت دهی های ما باید همان جهت دهی های اصیل نظام و توجه همگان به اصالت ها باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد:اولین جهت دهی و روشنگری ما این است که به صراحت به مردم بگویم که نماینده مجلس کارش کار اجرایی نیست و هر قولی هم که بدهد ضمانت اجرایی ندارد چرا که او هیچ گونه مسئولیت اجرایی برعهده ندارد.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان افزود:مردم باید از نماینده مجلس انتظار داشته باشید که با تصویب قانون صحیح مشکلات کشور و استان را رفع کند و قانون گذار خوب باشد و قانون هنرمندانه وضع کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تعهد،کلان نگری و اشرافیت کامل بر امور را لازمه تصویب یک قانون خوب توسط یک نماینده مجلس دانست و گفت:ما به عنوان ائمه جمعه باید این مطالب و مواضع خودمان و آن چه را که احساس می شود برای انتخابات مجلس لازم است بدون آن که کاری به افراد و کاندیدای خاص داشته باشیم، باید به خوبی برای مردم تبیین کنیم.
امام جمعه شهرکرد همچنین بر تعامل مسئولان و دست اندرکاران و متولیان منابع طبیعی استان با ائمه جمعه به منظور رفع مشکلات و چالش ها در حوزه منابع طبیعی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا،در این نشست ائمه جمعه سراسر شهرهای مختلف چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.
2097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دکتر محسن علیمردانی-نطق میان دستور در مجلس شورای اسلامی-نماینده مردم شریف زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی-