سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تعداد دفتر مسافرتی در قالب تور برای سفر گردشگر خارجی به ایران کم است


سید محمدعلی اشرف واقفی چهارشنبه شب در نشست مسئولان دفترهای مسافرتی خراسان جنوبی در بیرجند، تعداد اعضای جامعه تورگردانان را 159نفر ذکر کرد و افزود: این افراد عمدتا در تنظیم سفر تورهای خارجی به کشور فعال هستند.
وی تاکید کرد: در چارچوب توسعه صادرات غیرنفتی درآمد حاصل از سفر تورهای خارجی به کشور از پرداخت مالیات معاف است.
به گفته وی خراسان جنوبی جاذبه های گردشگری زیادی دارد، داشتن جاذبه به تنهایی کافی نیست، استان باید به مقصد گردشگری تبدیل شود و رونق این صنعت هم نیاز به توسعه زیر ساخت ها دارد.
این فعال گردشگری با 25 سال سابقه تصریح کرد: خراسان جنوبی آثار و بناهای منحصری به فردی نیز دارد، باید در قالب بسته های مشخص به گردشگران خارجی معرفی شود.
نایب رئیس جامعه تورگردانان بیشترین زمان حضور گردشگران را 21 روز عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به آثار متعدد فرهنگی و تاریخی، مذهبی و چشم اندازهای طبیعی ایران، گردشگران فرهنگی از مکان های خاص بازدید می کنند.
وی بیان کرد: هنگام تنظیم برنامه سفر گردشگران چند مسیر تعریف می شود آنان بیش از دو روز در یک استان اقامت نمی کنند.
وی با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، تاکید کرد: با کمک و توسعه صنعت گردشگری و تامین زیرساخت ها، باید اتکا به درآمد نفتی کاهش یابد تا بتوانیم از طریق صنعت مذکور خود را اداره کرد.
وی که همراه یک هیات 9نفری به مدت دو روز در بیرجند و نهبندان حضور دارد، اظهار کرد: هدف از حضور این هیات در خراسان جنوبی آشنایی با امکانات اقامتی، خودرویی و ... برای سفر گردشگردان خارجی به استان است.
وی تصریح کرد: با انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری بستر حضور گردشگران به ایران نسبت به گذشته فراهم تر شده و استقبال برای سفر رو به افزایش است و با توجه به توافق ایران و گروه 1+5 با سیل گردشگران رو به رو خواهیم بود.
وی در همین حال تاکید کرد: در صورت تحقق مصوبه آمریکا نسبت به اعمال محدودیت سفر افراد به ایران این مساله تا حدودی به صنعت گردشگری همانند سایر بخش ها خسارت وارد خواهد کرد.
به گفته نایب رئیس جامعه تورگردانان در حال حاضر شرکت های هوایی ترکیه به مشهد مسافر جابجا می کنند، اروپایی عمدتا با شرکت های آن کشور به ایران سفر می کنند، می توان دو تا سه مسیر گردشگری را برای آنان در خراسان جنوبی تعریف کرد .
وی یادآور شد: با توجه به فاصله کم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس به مشهد این مناطق می تواند یکی از مسیرهای گردشگری استان به یزد، اصفهان و شیراز باشد.
یک عضو جامعه تورگردانان با 50 سال فعالیت در این بخش گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی در مورد بیرجند بسیار کم است بگونه ای که حداقل برای او ناشناخته است .
همچنین در این نشست رئیس آژانس های گردشگری خراسان جنوبی گفت: افرادی که به ایران سفر می کنند، دنبال مسیرهای جدید هستند .
احمد کاشانی خواهان کمک جامعه تورگردانان به تهیه بسته آثار تاریخی، فرهنگی، مردم شناسی و طبیعی استان و معرفی آن به گردشگران خارجی شد.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع سومین استان پهناور ایران است در صورت کمک می توان منطقه را به کمربند گردشگری در شرق تبدیل کرد.
همچنین غلامحسین ابراهیمی مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در بیرجند اظهار کرد: می توان کمربندی گردشگری دینی را با توجه به امامزاده حسین بن کاظم( ع) برادر امام رضا(ع) در طبس برای فردوس، سرایان، بشرویه و طبس تعریف کرد.
به گفته وی تعدادی از شیعیان لبنان، کویت و عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس با عبور از خراسان جنوبی به مشهد سفر می کنند و استان محل مناسبی برای گردشگران دینی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم گفت: این استان نقش پل ارتباطی میان شرق و غرب کشور را ایفا می کند.
حسین رمضانی به آثار برجای مانده از سنگ نگاره ها، سنگ نوشته ها، پناهنگاهها، قلاع تاریخی، آب انبار، کاروانسرا و تنوع آب و هوایی استان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی از لحاظ فرهنگی و مردم شناسی، بهشت مردم شناسان است.
وی ادامه داد: هنوز در برخی مناطق جشن سده و سایر سنن که ریشه در تاریخ دارد برگزار یا دیده می شود.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی 15مهماپذیر و هفت باب هتل دارد و پراکندگی این واحدها در استان مناسب است.
رمضانی در همین حال خواهان انتقال و استفاده از تجربه دیگر استان برای صنعت هتلداری استان شد.
وی اظهار کرد: استان 14واحد بوم گردی، 12روستای هدف گردشگری و 10منطقه نمونه گردشگری نیز دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: برای تامین و توسعه زیرساخت ها آنچه در تعهد دولت است، فراهم خواهد شد.
وی گفت: تعدادی اقامتگاه و هتل نیز با کمک بخش خصوصی در دست ساخت است، در استان زیر ساخت ها برای پذیرش گردشگر خارجی فراهم است تورهایی که به استان سفر کردند؛ از امکانات راضی هستند.
وی تاکید کرد: گردشگران خارجی پس از ورود تمایلی به اقامت در هتل ندارند، آنها دوست دارند در خانه های مردم با آنان زندگی کنند، در این ارتباط نیاز به آموزش مردم برای جذب توریسم است.
2047/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سفر گردشگر خارجی به ایران و جذب زیبایی هایش