سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیام صنعت شیل به اوپک: نفت به 40 دلار برسد برمی‌گردیم


پیام صنعت شیل به اوپک: نفت به 40 دلار برسد برمی‌گردیمصدای اقتصاد/ برای تولیدکنندگان پیشروی نفت شیل آمریکا، قیمت نفت بشکه‌ای 40 دلار به معنی قیمت نفت بشکه‌ای 70 دلار سابق است.

کمتر از یک سال پیش، شرکتهای فعال در حوزه نفت شیل می‌گفتند که لازم است قیمت نفت به بالای بشکه‌ای 60 دلار برسد تا تولید بیشتر نفت برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد. اکنون برخی می‌گویند که آنها با قیمتهای بسیار کمتر نیز می‌توانند تصمیم بگیرند که تولید خود را افزایش دهند؛ در زمانه‌ای که قیمتهای نفت به بدترین وضعیت خو در یک نسل رسیده است.
آخرین توضیح آنها تاکید دارد که صنایع نفت شیل نه تنها توانسته‌اند به لطف پیشرفت فناوری به راه‌های ارزان‌تر تولید نفت دست پیدا کنند بلکه هشداری برای رقبا و تجار نفت در خاورمیانه تبدیل شوند. این طور به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان نفت آمریکایی دوباره به یک خطر برای صنعت نفت سنتی تبدیل شده و می‌تواند با قیمتهای خیلی کمتر نیز به افزایش مازاد تولید نفت در جهان و بالا رفتن تولید نفت در سال 2017 میلادی به اندازه بیش از 10 درصد کمک کند.
شرکت کنتیننتال ریسورسز بنا دارد که اگر نفت خام آمریکا به حدود 40 دلار در هر بشکه رسید، خرج کردن سرمایه‌های خود را برای صنعت نفت شیل افزایش دهد. جان هارت، رییس امور دارایی این شرکت، می‌گوید که این کار باعث به وجود آمدن رونقی در تولید نفت سال 2017 خواهد شد.
شرکت دیگری نفتی آمریکایی به نام رایوال ویتینگ پترولیوم که بزرگترین تولیدکننده نفت در داکوتای شمالی است، از انتهای ماه مارس آینده حفاری چاه‌های جدید را متوقف خواهد کرد اما جیم ولکر، رییس هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت، گفته است که اگر نفت به قیمت بشکه‌ای 40 تا 45 دلار برسد، کامل کردن این چاه‌ها را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.
در کمتر از یک سال پیش، وقتی که این شرکت هنوز روی خط خرج کردن سرمایه‌های خود بود، ولکر اعلام کرده بود ک اگر نفت خام به بشکه‌ای 70 دلار برسد افزایش تعداد چاه‌های بیشتر را بررسی خواهد کرد.
اما از آن موقع تا کنون،‌ شرکتهای نفتی فعال در حوزه نفت شیل خود را بیشتر تجهیز کرده‌اند، یاد گرفته‌اند که چطور هزینه‌های خود را کاهش دهند و کارایی به حدی بالا ببرند که با قیمتهای کمتر نفت نیز بتوانند کنار بیایند.
بخت خوب برای صنایع نفت شیل این بود که در کنار پیشرفت آنها، رقبای سنتی نفتی خود عمدتا در خاورمیانه و آمریکای لاتین نتوانسته‌اند که به خوبی خود را با قیمتهای پایین سازگار کنند و همچنان با حاشیه سود کمتر و هزینه‌های بالاتر، از قیمتهای پایین آسیب ببینند. این وضعیت اوضاع آنها را در بازار رقابتی جهانی نفت بهتر خواهد کرد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: صدای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
به خانه برمی گردیم - 724