سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ دولتی ها در صف اول نامزدی انتخابات مجلس


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ دولتی ها در صف اول نامزدی انتخابات مجلس

آخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز پنجشنبه به شرح زیر می باشد:

کیهان-این روزنامه در مطلبی با عنوان «دولتی ها در صف اول نامزدی انتخابات مجلس» منتشر کرد ونوشت: یک سایت حامی دولت اسامی برخی مقامات و مشاوران دولتی را که دنبال نامزدی انتخابات هستند منتشر کرد. کیهان به نقل از سایت تدبیر نوشت: طبق اخبار و شنیده ها و همین طور برخی استعفاهایی که به دلیل شرکت در انتخابات مجلس صورت گرفته تا امروز می توان گفت اهالی شوراهای شهر در میان داوطلبان برای کاندیداتوری مجلس دهم حرف اول را می زنند و بعد از آن، به نظر می رسد حضور حامیان دولت پررنگ باشد.

شرق- این روزنامه در گزارشی با عنوان«مرد ١٥میلیاردیورویی کیست؟» با اشاره به اینکه در هفتمین جلسه دادگاه فساد نفتی، یک نام مطرح شد که موردتوجه همگان قرار گرفت. «شیخ ‌حشر»، کسی که زنجانی مدعی بوده ١٥ میلیارد یورو از او وام دریافت کرده استنوشت: نکته درخور توجه درباره شیخ حشر و شرکت الفجر این است که نشریه فوربس موردی را به عنوان یکی از نقاط تاریک شرکت الفجر عنوان می‌کند. الفجر در سال ٢٠٠٩ مبلغ ١٠ میلیارد دلار از بانک مرکزی امارات در ابوظبی وام گرفته که بدهی‌هایش را پرداخت کند. شرکتی که خود در آستانه ورشکستگی بوده و مجبور به دریافت وامی چنین سنگین از دولت امارات می‌شود آیا می‌توانسته به زنجانی ١٥ میلیارد یورو وام بپردازد؟ آیا بانک HSBC ضمانت این شرکت یا مدیر آن، شیخ حشر را برای پرداخت چنین وامی می‌پذیرفته است؟ فردی که در دادگاه خود و در پرونده مرتبط با عبدالله‌زاده در امارات حاضر نمی‌شود، به خاطر زنجانی به تهران می‌آید؟ بعید به نظر می‌رسد شیخ حشر به دادگاه انقلاب بباید.

آرمان-این روزنامه در گزارشی با عنوان«استانداران انتخابی می‌شوند؟» به نقل از جمشید پژویان اقتصاددان که بر لزوم تمرکززدایی از اقتصاد تاکید دارد نوشت:«استقلال اقتصادی استان ها؛ در کشورهایی با حکومت های متمرکز هم قابل اجراست. وی پیشنهاد انتخاب استانداران با رای مردم و واگذاری اختیار هزینه کرد مالیات هر استان به استانداران را داد.» آنچه پژویان از آن سخن می گوید یک موضوع جدید و البته چالش برانگیز است ...هر چند نمی توان منکر این واقعیت شد که انتخابی بودن استانداران و سپردن بودجه برای هزینه کرد به آنها گامی رو به جلو در توسعه است چرا که استانداران بومی به خوبی به کاستی های منطقه آشنا بوده و می توانند بودجه در نظر گرفته شده را صرف رفع کاستی های استان کنند.

جام جم – این روزنامه در مطلبی با بیان اینکه ادعای عذر خواهی رسانه ملی پس از تذکر شورای امنیت کشور تکذیب می شود نوشت:رسانه ملی از همان ابتدا بر مبنای اصل احترام به مخاطبان خود اقدام به ارائه توضیحات لازم و عذرخواهی از ملت شریف ایران و آذری زبان های عزیز کرده است.

وطن امروز – حجت الاسلام حمید رسائی نماینده تهران از انحلال هیئت رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری توسط سازمان بازرسی خبر داد و گفت : اقدام بهدلیل مشروعیت نداشتن نحوی تشکیل این هیئت و غیر قانونی بودن تصمیمات آن دانست.

بهار – این روزنامه با انتشار خبر نقاشی پرچم آمریکا بر روی زمین در جلوی دفتر علی لاریجانی نوشت:فشارها بر رئیس مجلس ادامه دارد. على لاریجانى که به واسطه حمایت فراکسیون اکثریت مجلس توانسته است بر بهارستان ریاست کند مصائب حوزه انتخابیه اش ادامه ندارد، همچنان که دفتر کارى او در قم طىچند هفته اخیر مخاطب اصلى منتقدان در قم بوده و به یک پاتوق همیشگى براى تجمعات مخالفان دولت در قم تبدیل شده است.

آرمان – این روزنامه در مطلبی با عنوان «نه برای انتخابات نگران ،نه برجام » در حاشیه نگاری از دیداراخیر جمعی از مردم همدان با ایت الله هاشمی رفسنجانی به نقل از رئیس مجمع تشخص مصلحت نظام نوشت : امیدوارم انتخابات 94 بهترین انتخابات انقلاب باشد. نقشه راه انتخابات امسال روشن است. اگر همه به حق‌الناس پایبند باشند، انتخاباتی تاریخی رقم خواهد خورد. هر چند که هاشمی نگرانی از سرنوشت آن ندارد؛ چرا که به چشم خود دیده هیچ مانعی جلودار اراده مردم نخواهد بود. سرنوشت انتخابات94 روشن است. مثل انتخابات 92؛ مثل توافق هسته‌ای و برجام.

ابتکار- بعیدی نژاد مذاکره کننده هسته ای ایران در گفت و گو با این روزنامه تصریح دارد سیاسی شدن جمع آوری سانتریفیوژها درست نیست .

ایران-این روزنامه در یادداشتی باعنوان «این یک شایعه عادی نیست»،به شایعه های ایجاد شده علیه دولت اشاره کرد ونوشت: پیش از آنکه موسم انتخابات از راه برسد این بار جریان افراط به صورت همه جانبه با سلاح شایعه به چالش دولت اعتدال رفته و آشکارا آرامش مردم و اعتماد جامعه بین المللی به دولت مستقر را هدف قرار گرفته است...از جمله اینکه بعد از بازداشت 4 ادعاشد که افراد مهمی از نزدیکان روحانی در معرض اتهام «نفوذ» و نیز در آستانه بازداشت قرار دارند.به نوشته ی ایران، شایعه دیگرکه از لحاظ امنیتی و قضایی امری قابل پیگرد است، برنامه همکاری هسته ای ایران و قدرت های جهانی را هدف گرفت. این شایعه از زبان برخی از سخنگویان جریان تندرو ساخته و پرداخته شد. متن شایعه این بود که با دستور دبیر شورای عالی امنیتی ملی، ایران اولین فاز همکاری با آژانس انرژی اتمی در «جمع آوری سانتریفیوژها» را متوقف کرده است.

آرمان-این روزنامه در مطلبی با عنوان «اعترافات دیر هنگام حسینیان» نوشت: روح ا... حسینیان اعتراف کرد؛ او که روزی خود مسئول خواندن اعتراف از متهمان بود. او در نقش اصولگرایی که مو لای درز اعتقادات اصولگرایی اش نمی رود، به نارضایتی مردم اصولگرا و حزب اللهی از عملکرد اصولگرایان اعتراف کرد و همچنین وحدت اصلاح طلبان را یک خطر نامید.

کیهان -یک سایت حامی دولت اسامی برخی مقامات و مشاوران دولتی را که دنبال نامزدی انتخابات هستند منتشر کرد.سایت تدبیر نوشت: طبق اخبار و شنیده‌ها و همین طور برخی استعفاهایی که به دلیل شرکت در انتخابات مجلس صورت گرفته تا امروز می‌توان گفت اهالی شوراهای شهر در میان داوطلبان برای کاندیداتوری مجلس دهم حرف اول را می‌زنند و بعد از آن، به نظر می‌رسد حضور حامیان دولت پررنگ باشد.

جوان- این روزنامه در مطلبی با عنوان «قربانی مک‌دونالد امریکایی » با بیان اینکه برخی حتی معتقدند سرعت و وسعت رشد برخی کشورهای باخترزمین در این حوزه‌ها، چنان بالا است که دیگر کشورها عملاً امکان کاستن فاصله خود از آنها و یا حتی رسیدن به آنها را ندارند، بنابراین چاره‌ای جز پیمودن پابه‌پای راه آنها را ندارند. نوشت:اگرچند صباح بعد از حاکمیت چنین تفکری بر مسئولیت‌های اجرایی شنیدید که سرعت رشد علمی کشور کاهش‌یافته است، نباید تعجب کرد! اگر روزی چشم باز کردیم و دیدیم مراکز تحقیقاتی بومی یک‌به‌یک تعطیل‌شده و جای خود را به شعب دانشگاه‌ها و مراکز جذب نیروی انسانی غربی داده است، اصلاً نباید تعجب کرد! در یک کلام باید گفت نگاهی که معتقد است تنها در قورمه‌سبزی و آبگوشت بزباش مزیت رقابتی دارد، روزی همان آبگوشت و خورش را نیز قربانی مک‌دونالد امریکایی خواهد کرد!

جوان - بلافاصله بعد از برجام نیز نشستی با عنوان «ایران دوران گذار» در لندن برگزار شد که گردانندگان اصلی آن کارکنان بخش فارسی بی‌بی‌سی بودند. در آن نشست فردی که احتمالاً از اعضای MI6 بوده است، گفت: ما در 18 ماه آینده قطب‌بندی‌های حداکثری را در ایران شکل خواهیم داد. وی حیطه این قطب‌بندی‌ها را در دو سطح حاکمیت و اجتماع دانسته است.

جوان - بنابر اخبار رسیده، کشور آلمان در زمینه مدیریت پسماند توانسته نه‌تنها زباله تولیدی خود را بازیافت و تبدیل به انرژی کند حتی اعلام آمادگی کرده است تا از کشور‌های همجوار زباله وارد کند. این در حالی است که بنابر اخبار منتشر شده در کشور ما پسماندهای تولید شده یا به روش‌های سنتی دفن می‌شود ... رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در زمینه مدیریت پسماند ساختمانی با اشاره به اینکه روزانه 50 هزار تن زباله ساختمانی در پایتخت تولید می‌شود، گفت: متأسفانه در زمینه مدیریت پسماند ساختمانی نتوانستیم مانند مدیریت سایر پسماندها عملکرد مناسبی داشته باشیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
حمایت مردم حلب از نامزدی بشار اسد در انتخابات