سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیلی بیست: مرد شماره یک داعش در اروپا کیست؟


دیلی بیست: مرد شماره یک داعش در اروپا کیست؟انتخاب/ متن پیش رو در انتخاب منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

این مرد فرانسوی که به ابوسلیمان الفرنسی معروف است، پیشتر مدیر یک باشگاه در فرانسه بود و حالا گفته می شود مدیریت اقدامات تبهکارانه داعش در اروپا را به عهده دارد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این نشریه در ادامه آورده است: به گفته یکی از عاملان اطلاعاتی سابق داعش، مرد فرانسوی که ادعا شده طراح و برنامه ریز اصلی حملات تروریستی پاریس در نوامبر گذشته بود، حالا در شاخه اطلاعات خارجی داعش مقام بالاتری دریافت کرده است.

ابوسلیمان که نام مستعار این ستاره تازه ارتقا یافته میان تروریست های داعش است، اولین نفر از غرب اروپا است که تا کنون چنین جایگاه ویژه ای در میان مقامات ارشد داعش پیدا کرده که نشان از تاکید این گروه بر حملات علیه غرب و اتکای آن بر افراد دارای پیشینه اروپایی برای افزایش این اقدامات دارد.

نقش و هویت دقیق او برای مقامات اطلاعاتی و حلقه های ضد تروریستی غربی محل بحث است. اما مقامات فرانسوی و آمریکایی که خواستند نامشان برده نشود، اهمیت او برای این سازمان را تایید کرده اند.

در همین حال جزئیات زندگی نامه وار خاصی درباره ابوسلیمان توسط "ابو خالد" به دیلی بیست رسید، که روایت دقیق این جاسوس داعشی جدا شده از روابط داخلی این سازمان در نوامبر گذشته منتشر شد.

به گفته ابوخالد، ابوسلیمان پیش از تبدیل شدن به گرداننده اصلی حملات پاریس کار خود را به عنوان یک مامور دون پایه در میان سرویس های امنیتی داعش آغاز کرد.

او برنامه خود برای حمله به پایتخت فرانسه را با رهبر داعش، ابوبکر بغدادی در میان گذاشت که احتمالا این ارتباط از طریق سخنگوی بغدادی و امیر او در سوریه، ابومحمد عدنانی صورت گرفت. بغدادی هم حملات هماهنگ با اسلحه و بمب در قلب اروپا را تایید کرد.

با موفقیت چشمگیر این عملیات برای داعش، بغدادی برای پاداش به ابوسلیمان به او ترفیع داد.
همچنین گزارش های تایید نشده ای وجود دارد که ابوسلیمان، امیر داعش در فرانسه در بمب گذاری های ماه گذشته در فرودگاه و مترو بروکسل دست داشته است.

ابوخالد با نقل قول از خبرچین های حاضر در سوریه و به ویژه یکی از نیروهای همچنان فعال آن ها در میان داعش درباره رئیس اطلاعات جدید این سازمان می گوید، او نسبت به فردی که جایش را گرفته، ابوعبدالرحمان انتخاب بهتری بوده و پیچیده تر است. او از زیرکی و انضباط و احترام بسیاری میان داعشی ها برخوردار است.

ابوخالد می گوید، رئیس قبلی عملیات خارجی داعش تونسی بود، در حلیکه ابوسلیمان در فرانسه به دنیا آمده، بزرگ شده و تحصیل کرده است. او فرهنگ غربی، ضعف ها و قوت های آن را به خوبی می شناسد.

ابوسلیمان که سی و چند ساله است و اصالتش به شما آفریقا بر می گردد، فرزند یک سلفی بوده و اغلب به خاطر ظاهر و پوست روشنش به اشتباه تصور می شود خودش دینش را به اسلام تغییر داده. آن طور که پیدا است او پیش از جهادی شدن و مهاجرت به سوریه در زمانی نامشخص در هنگام جنگ داخلی سوریه، مدیریت یک باشگاه در فرانسه را به عهده داشت. حالا او به همراه همسر و دو فرزندش در سوریه به سر می برد. فرزند سومش از این همسر فرانسویش در راه است.

خانواده او در الباب زندگی می کنند که یکی از شهرهای اصلی در منطقه حلب و تحت کنترل داعش، و همچنین محل دفتر مرکزی اطلاعات خارجی این سازمان است.

ابوسلیمان نام مستعار بسیاری از عاملان تروریستی داعش در اروپا است. به گفته مجله تبلیغاتی این گروه، دابق، یکی از برادرانی که خود را در حملات بروکسل منفجر کرد، از نام مستعارابوسلیمان و با پسوند بلژیکی استفاده می کرد.

اگر اطلاعات ابوخالد درست باشد، ابوسلیمان فرانسوی از هم قطارانش موفق تر عمل کرده است. نیویورک تایمز در اواخر مارس گزارش کرد در مدت دوسال پیش از حملات پاریس، و پس از فراخوان عمومی عدنانی به مسلمانان به قتل اروپایی ها به هر وسیله ممکن در سپتامبر 2014، داعش چندین تیم از عاملان خود را که در سوریه آموزش دیده بودند را برای انجام انواع عملیات در مقیاس کوچک به اروپا فرستاد تا دستگاه های امنیتی اروپایی را بررسی و نفوذ کنند تا برای حملات اصلی آماده شوند.

درحالیکه تعداد شبه نظامیان خارجی داعش که به سوریه و عراق می روند به دلیل تلاش های بیشتر امنیتی و کنترل بهتر مرزها با کاهش 90 درصدی همراه بود، اما تایمز به نقل از پنتاگون گزارش کرده دست کم 21 شبه نظامی دوره دیده داعش به اروپا بازگردانده شده اند.

ابوخالد معتقد است تعداد واقعی خیلی بیش از این باشد. او می گوید زمانی که عضو شاخه امنیت داخلی داعش، امن الدوله بود، شخصا دو نفر با ملیت فرانسوی را آموزش داده که با فرانسه بازگردانده شدند و درحال حاضر مکان و سرنوشت آن ها نامشخص است.

این ارتش تروریستی در حال تغییر ماهیت خود و تجزیه به گروه های مجزایی است که با هم در ارتباط هستند. بخش های کشورسازی همچنان در این سازمان فعالند، و محل اصلی تجمع آن ها در پایتخت های استانی، موصل و رقه است. و افسران سابقا بعثی داعش همچنان نقش مهمی در میدان های جنگ دارند. اما بخش عملیات خارجی این سازمان در حال رشد است و اعضای آن از افرادی با پیشینه غربی غربی دستور می گیرند که بعضی از آن ها در اروپا حضور دارند.

به گفته خبرچین ابوخالد، با مدیریت ابوسلیمان در بخش اطلاعات خارجی داعش، به دلیل دام های بسیاری که برای دستگیری تروریست های پنهان شده در اروپا قرار داده شده که منتظر عملیات کشتار جمعی دیگری هستند، این بخش داعش در حال تقویت است.

ابوخالد می گوید، سازمان که مسئولیت حملات بروکسل در ماه مارس را پذیرفته، حالا در حال آماده شدن برای استفاده از انتحاری های زن است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: انتخاب


ویدیو مرتبط :
کُشته شدن مرد شماره (2) داعش -عراق-سوریه