سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گنجی: محور فتنه 88 مشروطه‌خواهی تئوریزیسین‌های اصلاحات بود


گنجی: محور فتنه 88 مشروطه‌خواهی تئوریزیسین‌های اصلاحات بودفارس/ مدیرمسؤول روزنامه جوان گفت: محور فتنه 88 در حقیقت مشروطه‌خواهی تئوریزیسین‌های اصلاحات بود که می‌خواستند مشروطه‌خواهی جایگزین جمهوری اسلامی شود.

عبدالله گنجی عصر امروز در جمع نخبگان اقشار بسیج استان اصفهان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جمع سران اصلاح‌طلب در سال 1377 فرمودند باید مفهوم جناح‌بندی‌های شما مشخص شود؛ ایشان چهار اصل را برای تعیین شاخص های انقلاب اسلامی و جناح‌بندی‌ها مشخص کردند.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند یکی از اصول شاخص انقلاب اسلامی برای تأیید افراد در حکومت، باور و اتحاد به نوع نظام مستقر یعنی جمهوری اسلامی ایران است که این سه کلمه به ترتیب به معنی محتوا، روش و ملیّت است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

مدیرمسؤول روزنامه جوان گفت: محور فتنه 88 در حقیقت مشروطه‌خواهی توسط تئوریزیسین‌های اصلاحات بود که آنها در اصل به دنبال براندازی نظام نبودند و می‌خواستند مشروطه‌خواهی جایگزین جمهوری اسلامی شود.

وی با تاکید بر لزوم شناخت اصول انقلاب و سنجیدن افراد نظام براساس این اصول تصریح کرد: باید اصول انقلاب بر روی افراد گذاشته شود و بر اساس همان معیارها و شاخص‌ها افراد سنجیده شوند تا بتوانیم به راحتی درمورد مسؤولان و سیاسیون کشور قضاوت کنیم.

گنجی خاطرنشان کرد: کسی که به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر اعتقادی نداشته باشد، در حقیقت در چارچوب نظام جمهوری اسلامی نخواهد بود، چراکه برخی به دنبال حکومتی بر مبنای اسلام آمریکایی مانند حکومت کشور ترکیه هستند و این از اصول انقلاب خارج است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب یکی دیگر از اصول انقلاب اسلامی را تبعیت از افکار امام(ره) می‌دانند که جامعیت امام(ره) بسیار مهم است، هیچ تابلویی قوی‌تر و محکم‌تر از امام(ره) نیست؛ همه در نظام جمهوری اسلامی باید بر اساس اندیشه و چارچوب‌های تعیین شده ایشان حرکت کنند.

مدیرمسؤول روزنامه جوان اذعان داشت: مقام معظم رهبری در گوشه دیگری از سخنانشان در تبیین اصول انقلاب می‌فرمایند:«ولایت فقیه در کشور ما یک جریان فکری است و نه یک نفر»، باید به این نکته توجه داشت که طراز ولایت فقیه طراز اسلام و امامت است و نباید بی‌جهت ولایت فقیه را خرج مسائل سطحی کرد.

وی متذکر شد: یکی دیگر از اصول سنجش انقلاب، قانون اساسی است و اگر کسی قانون اساسی را قبول نداشته باشد از چارچوب نظام خارج شده و در حقیقت ساختارشکن است؛ براساس سخنان رهبر معظم انقلاب اگر جناح‌های سیاسی بر سر چهار اصل باور به نوع نظام، تبعیت از اندیشه‌های امام(ره)، ولایت فقیه و قانون اساسی شکی نداشته باشند در چارچوب نظام هستند.

گنجی با اشاره به نوع نگاه به غرب از نظر نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: نوع نگاه به غرب بر اساس اصول انقلاب اسلامی نه نگاه وادادگی است و نه نگاه مقاومت مطلق، بلکه نگاه گزینشی است، بدین صورت که رهبر انقلاب می‌فرمایند:«غرق در سلطه و فرهنگ غرب نمی‌شویم اما وقتی نیاز باشد از علوم غربی استفاده می‌کنیم».

وی اضافه کرد: باید بتوانیم با مدل بومی و اسلامی کشور را اداره کنیم و نه مدل غربی؛ الگوی اسلامی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار دولت قرار گیرد؛ اگر کسی چهار اصل شاخص انقلاب را قبول نداشته باشد در چارچوب نظام نیست، حال می‌خواهد اصلاح‌طلب باشد، می‌خواهد اصولگرا باشد.

مدیرمسؤول روزنامه جوان عنوان کرد: سیاست‌های کلی نظام از جمله دیگر اصولی است که رهبر انقلاب اسلامی پس از فتنه 88 آن را مطرح کردند؛ کسی رئیس جمهور ولایی است که به صورت جدی به دنبال تحقق سیاست‌های کلی نظام باشد.

وی با اشاره به وضعیت سیاسی و جناحی آینده مجلس شورای اسلامی گفت: تفکر اصولگرایی طراز انقلاب اسلامی است نه افراد موجود در احزاب اصولگرا؛ شاکله مدیریتی مجلس آینده در دست اصولگراها خواهد بود و در مقابل حدود 130 اصلاح‌طلب نیز حضور خواهند داشت.





منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
کسانی که در فتنه 88 دست داشتند مرگ بر سران فتنه