ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مدال با ارزش نقره علیرضا خجسته برای جودوی ایران/مدال 66 كیلوگرم بعد از 8 سال برای ایران


به گزارش ایرنا از روابط عمومی فدراسیون جودو و كوراش علیرضا خجسته جودوكار تیم ملی جوانان كه همراه با بزرگسالان به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام شده ،با درخشش خیره كننده با چهار برد متوالی به فینال رسید و در مبارزه فینال هم مقابل ' دوودون آلتونسوخ' از كشور مغولستان قرار گرفت اما در عین شایستگی وفقط به دلیل اخطار ،مغلوب حریف با تجربه خود شد.
این مدال در حالی برای كاروان جودو ایران بدست آمد كه از سال 2013 كه جواد محجوب فینالیست شده بود و به مدال طلا هم دست پیدا كرد،در دوره قبل 2015 ایران فقط با تك مدال برنز سعید ملایی به كار خود پایان داد و اكنون بعد از سه سال غیبت در فینال دوباره جودوی ایران فینال را تجربه كرد.
از طرفی در وزن منهای 66 كیلو گرم آخرین مدال ایران به 2008 كره جنوبی برمی گردد كه آرش میر اسماعیلی پرافتخارترین جودوكار ایران موفق به كسب مدال طلا شده بود.پس از آن جودوی ایران در 66 كیلو گرم مدالی بدست نیاورده بود.
این جودوكار در مرحله اول هم در برابر حریفی از هنگ كنگ پیروز شده بود.خجسته در مرحله دوم اسماقلف قزاقستانی را كه در رقابت های گرند پری تفلیس به مدال برنز دست یافته بود ،شكست داده بود وی در مرحله سوم با حریف چینی مبارزه كرد و به برتری رسید.
علیرضا خجسته جودوكار منهای 66 كیلوگرم ایران در مبارزه چهارم مقابل چن چیا هونگ اهل چین تایپه در امتیاز طلایی به برتری دست یافت.
وی كه اكنون این مدال با ارزش نقره را برای جودوی ایران به ارمغان آورده است همچنان در دره سنی جوانان قرار دارد و در صورت ادامه موفقیت آمیز مسیر قهرمانی می تواند همچنان برای جودوی ایران افتخار افرینی كند.
رقابتهای جودوی قهرمانی آسیا از امروز تا 30 فروردین در تاشكند برگزار می شود.235 جودوكار از 30 كشور قاره كهن در این دوره شركت كرده اند. 137 جودوكار در بخش مردان و98 جودوكار در بخش بانوان حضور دارند.
فردا در روز دوم این رقابت ها سعید ملایی،سعید مرادی ،چواد محجوب و احمد ناقدی بر روی تاتامی می روند.
شبك **ورزشی **1983 **1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کسب دو مدال در وزنه برداری طلا و نقره برای ایران