سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آخوندی: از شرکت بوئینگ برای مذاکره و خرید هواپیما دعوت به عمل آوردیم


آخوندی: از شرکت بوئینگ برای مذاکره و خرید هواپیما دعوت به عمل آوردیمفارس/ وزیر راه و شهرسازی گفت: از شرکت سازنده هواپیمای بوئینگ دعوت کردیم برای مذاکرات به ایران بیاید و درباره خرید هواپیما مذاکره کنیم.

عباس آخوندی امروز در حاشیه افتتاح فاز اول مدیریت آسمان ایران شهر با عنوان «نمای ایران شهر» (ناوبری ماهواره‌ای) اظهارداشت: پس از آنکه کشور آمریکا علامت‌هایی به شرکت سازنده هواپیمای بوئینگ برای رفع تحریم‌های صنعت حمل و نقل هواپیمایی داد از این کمپانی دعوت کردیم برای مذاکرات بیایند و درباره خرید هواپیما مذاکراتی داشته باشیم. وی درباره تعیین تکلیف قرارداد خرید ایرباس که در حال حاضر به عنوان پیش قرارداد محسوب می‌شود، گفت: مراحل اخذ مجوزها در داخل در حال انجام است ضمن آنکه کمپانی سازنده نیز در حال طی کردن مجوزهای بین‌المللی خود است. وی به افتتاح سامانه سیار پشتیبان ماهواره ارتباطات مرکز کنترل فضای کشور اشاره کرد و گفت: در فاز اول افتتاح مدیریت آسمان ایران شهر به دستاوردهایی نظیر کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از سوی هواپیماها، افزایش زمان تعویض قطعات موتور و کاهش مدت زمان سفر هوایی دست می‌یابیم. وی با تاکید بر اینکه همه تلاش خود را جهت بهره‌برداری حداکثری از فضای ایران انجام می‌دهیم، گفت: طول مسیرهای هوایی در آسمان ایران کوتاه می‌شود تا در شرایط رقابتی به خوبی عمل کرده باشیم. وزیر راه و شهرسازی افزود: در راستای افزایش ایمنی همه خطوط جدید هوایی یک طرفه می‌شود و از خطر روبرو شدن هواپیماها ممانعت بعمل می‌آید ضمن آنکه در فرودگاه‌ها از 7 بخش کنترلی به 11 بخش کنترلی دست می‌یابیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران به هاب منطقه تبدیل خواهد شد، گفت: کاهش نقاط پرواز ممنوع با دستگاه‌های ذیربط و صرفه اقتصادی برای ایرلاین‌ها از دستاوردهای این موضوع است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
گفتگوی هیراد حاتمی با عباس آخوندی/ماجرای هواپیما