اکران پرسروصدای فیلمی که رکورد ها را خواهد شکست


اوباما روز جمعه در آخرین نشست مطبوعاتی خود در سال 2015 به خبرنگاران گفت این نشست خبری مهم ترین اتفاق امروز کاخ سفید نیست. اشاره او به اکران فیلم جدید جنگ ستارگان برای کارکنان کاخ سفید بود که رییس جمهوری آمریکا هم می خواست در آن شرکت کند.

نمایش فیلم جدید "جنگ ستارگان ، نیرو بر می خیزد" رکوردها را در میزان فروش بلیت سینما در نخستین روز اکران در آمریکای شمالی و دیگر کشورها شکست و با پیش بینی اکران در کشورهایی چون چین و هند طی روزهای و هفته های آینده پیش بینی می شود رکورد بیشترین فروش در تاریخ سینما را نیز بشکند.

به گزارش عصر ایران در حالی که اکران هفتمین سری از مجموعه فیلم های جنگ ستارگان به کارگردانی " جی . جی آبرامز" در نخستین روزهای اکران خود در آمریکای شمالی رکوردها را شکسته است و در روز جمعه به حدود 250 میلیون دلار رسیده است دوستداران فیلم های "تخیلی " در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله چین که دومین بازار بزرگ فیلم در جهان محسوب می شود منتظرند تا اکران این فیلم در هفته نخست سال جدید در آنجا نیز آغاز شود.

رکورد پیشین بیشترین میزان فروش در روز نخست در اختیار فیلم دنیای ژوراسیک بود که در هفته نخست فروش خود در ژوئن 2015 توانست 800 میلیون دلار بفروشد اما به نظر می رسد با میزان اقبالی که از فیلم جدید جنگ ستارگان شده است، این فیلم در هفته نخست اکران خود فروش بیش از 1 میلیارد دلار را تجربه کند و در تاریخ سینمای جهان رکورد شکنی کند.

حضور در لباس شخصیت های فیلم جنگ ستارگان در نشست خبری سخنگوی کاخ سفید

اکران پرسروصدای فیلمی که رکورد ها را خواهد شکستکمپانی دیزنی در سال 2013 کمپانی لوکاس را که تولید کننده اصلی مجموعه های جنگ ستارگان بوده است را به مبلغ 4 میلیارد دلار خریداری کرده است و برای تولید این فیلم نیز بیش از 200 میلیون دلار هزینه کرده است.

روز جمعه باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در آخرین نشست مطبوعاتی خود در سال 2015 در کاخ سفید شرکت کرد و با اشاره به اینکه این نشست خبری مهم ترین رویداد امروز نیست اعلام کرد که به دلیل پخش فیلم جدید جنگ ستارگان در کاخ سفید به میزبانی همسرش برای کارکنان کاخ سفید و خانواده هایشان ،مجبور است کنفرانس خبری را زودتر ترک کند.

پوستر سری جدید فیلم جنگ ستارگان در شهر نیویورک

اکران پرسروصدای فیلمی که رکورد ها را خواهد شکستفیلم جنگ ستارگان در بازار غیر آمریکای شمالی نیز در روز نخست اکران خود رکورد فروش ها را شکست و با فروش بلیت بیش از 129.5 میلیون دلار در روز نخست اکران خود از چهارشنبه تا جمعه در بسیاری از کشورها از جمله بریتانیا، آلمان، استرالیا و برزیل و... رکورد بیشترین میزان فروش بلیت در روز نخست اکران را شکست.

نخستین مجموعه از فیلم های موسوم به جنگ ستارگان به کارگردانی "جورج والتون لوکاس"  کارگردان،فیلمنانه نویس و تهیه کننده آمریکایی در سال 1977 تولید و با اقبال مردمی مواجه شد.

رکورد بیشترین فروش در تاریخ سینمای جهان در اختیار فیلم آواتار است که با اکران در دسامبر 2009 رکورد فروش 2.8 میلیارد دلار را به دست آورده است. ناظران پیش بینی می کنند سری جدید جنگ ستارگان بتواند با پشت سرگذاشتن رکورد آواتار، تبدیل به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان شود.

آمارها حاکی است نزدیک به دو سوم بینندگان فیلم جنگ ستارگان جدید در روزهای گذشته در آمریکای شمالی مرد هستند و غالب آنها در سنین بین 18 تا 35 سال قرار دارند.


ویدیو مرتبط :
چه فیلمی را در سینماهای تهران تماشا کنیم/تازه های اکران