تعدیل نیرو یا کاهش ظرفیت در شرکت‌های قطعه‌ساز


مدیر بازرگانی شرکت طراحی مهندسی دانابسپار، با اشاره به گردش نقدینگی نامناسب در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی گفت: بسیاری از قطعه‌سازان مجبور به تعدیل نیرو یا کاهش ظرفیت شده‌اند.

ساعده اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ایسنا افزود: مجموعه‌های فعال در حوزه قطعه‌سازی باید بخشی از سرمایه خود را به تهیه مواداولیه اختصاص دهند و با توجه به محدودیت منابع تامین نقدینگی، شرکت‌ها به مرور زمان با مشکلات مالی مواجه شده و ادامه فعالیت برای آنها سخت می‌شود.

به گفته وی برخی از قطعه‌سازان در زمینه صادرات به کشورهای همسایه فعالیت محدودی دارند و حضور این صنعت در بازارهای خارجی گسترده و دائمی نیست.

تولید سالانه 10 میلیون قطعه

اکبریان با اشاره به آغاز فعالیت شرکت طراحی مهندسی دانابسپار از سال 1377 افزود: این مجموعه در حوزه طراحی و تولید قطعه برای صنعت خودروسازی و دیگر صنایع فعالیت می‌کند البته 90 درصد محصولات آن در اختیار گروه خودروسازان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: شرکت دانابسپار توانایی ساخت انواع قطعات پلاستیکی و لاستیکی با فرایندهای مختلف از جمله اکستروژن لاستیک و پلاستیک، بادی، تزریق لاستیک و پلاستیک، پرس لاستیک، مونتاژ مجموعه‌های مختلف، کامپاند مواد لاستیک و پلاستیک را دارد و سالانه بیش از 10 میلیون عدد از 500 نوع قطعه، در این واحد صنعتی تولید می‌شود.

به گفته مدیر بازرگانی شرکت دانابسپار، این مجموعه اکنون در حوزه صادرات فعال نیست اما ورود به بازار کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج‌فارس را در برنامه‌های توسعه خود قرار داده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تعدیل 10 هزار نیرو در صنعت قطعه سازی