سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رشد چشمگیر ورود مهاجران به یونان علی رغم توافق اروپا و ترکیه


رشد چشمگیر ورود مهاجران به یونان علی رغم توافق اروپا و ترکیهتسنیم/ مقام‌های یونانی از رشد فزاینده ورود مهاجران خارجی به این کشور از سوی ترکیه خبر می‌دهند.

به نقل از رویترز، افزایش چشمگیر ورود مهاجران خارجی به یونان از طریق ترکیه در شرایطی است که تنها یک هفته از توافق اتحادیه اروپا و ترکیه برای جلوگیری از سفر مهاجران به مرزهای اروپایی می‌گذرد.

مقام‌های یونانی تاکید کردند که از صبح روز سه شنبه تا امروز صبح بیش از 766 مهاجر وارد مرزهای این کشور شده اند. این رقم روز قبل از آن نیز به 192 نفر رسیده بود. اکثر این مهاجران از طریق دریای اژه وارد سواحل و جزایر یونان شده اند.

کمیسیون اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که روند ورود مهاجران خارجی به اروپا طی هفته گذشته کاهش یافته و به 1000 نفر در روز از ترکیه رسیده است. این رقم در ماه‌های گذشته به بیش از 2 هزار نفر رسیده بود.

20 مارس ترکیه قول داد تا برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به اروپا اقدامات بیشتری را انجام دهد و در مقابل اتحادیه اروپا نیز متعهد شده است تا 6 میلیارد یورو کمک مالی در اختیار آنکارا قرار دهد تا با بحران مهاجرت مقابله کند. ترکیه همچنین خواستار تسریع روند مذاکرات آزادسازی ویزا و پیوستن به اتحادیه اروپا شده است.

توافق ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر بحران مهاجرت با انتقاد شدید سازمان ملل روبرو شده است. مقام‌های سازمان ملل بر این باورند که در این توافقنامه حقوق مهاجران در نظر گرفته نشده است.

بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا "فرانتکس"، بیش از 1.83 میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی وارد مرزهای اروپا شده اند.این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سئوال برده است.

حدود نیمی از این آوارگان و پناهجویان را اتباع سوری تشکیل می دهند که از جنگ داخلی این کشور به اروپا پناه آورده اند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
علی رغم رشد اسلام هراسی، بسیاری از امریکایی ها به اسلام می گروند