سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



والدین دانش آموزان شیرازی، راه های پیشگیری از سرطان ها را فرا گرفتند


به گزارش دریافتی روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، در این کارگاه آموزشی، اصلاح شیوه زندگی در پیشگیری از سرطان ها به کمک مواردی مانند استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی، عوامل خطر و تاثیر اصلاح شیوه زندگی در پیشگیری از سرطان ها، به ویژه سرطان های شایع، برای پدر و مادرهای دانش آموزان تبیین شد.
نگار میرزاد، گفت: در کشورهای توسعه یافته، سرطان دومین و در کشور ایران، سومین علت شایع مرگ و میر است.
او افزود: سرطان، رشد و تکثیر نابهنجار سلول هاست و نقطه مشترک همه سرطان ها، نقص در مکانیزم های تنظیم کننده رشد طبیعی، تکثیر و مرگ سلول است.
مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز بیان داشت: سلول سرطانی شباهت زیادی به سلول های طبیعی بدن ندارد و برای هدف خاصی، تقسیم نمی شود و در هر نقطه بدن که باشد، به تدریج توده یا توموری تشکیل می دهند در حالی که سلول های طبیعی به گونه ای برنامه ریزی شده اند که پس از یک دوره مشخص، از بین می روند.
میرزاد، اضافه کرد: مواد شیمیایی (منومرها) بر اثر تماس ظروف یک بار مصرف ساخته شده از جنس مواد نفتی، با مواد غذایی داغ در دمای بالاتر از 65 درجه سانتیگراد و غذاهای چرب و اسیدی، به وجود می آید.
او با بیان اینکه مواد شیمیایی پس از نفوذ به درون مواد غذایی، با مصرف آن ها وارد بدن انسان، می شود، گفت: تکرار این رفتار،تجمع و انباشته شدن مواد سمی در بدن انسان و ایجاد تغییرات در سلول های بدن، خطر ایجاد سرطان را در پی دارد.
وی اظهار کرد: این اثرات در ظروف یک بار مصرف حاصل از مواد گیاهی، مشاهده نشده است، بنابراین برای حفظ سلامتی خود و سلامت محیط زیست، بهتر است تا حد امکان از ظروف قابل شست و شو استفاده کنیم.
مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، توصیه کرد: در مواقع ضروری برای مصرف غذاها و نوشیدنی های داغ، اسیدی و چرب، از ظروف یک بار مصرف گیاهی استفاده شود و برای نوشیدنی های خنک یا میوه، می توان از ظروف یک بار مصرف حاصل از مواد نفتی، استفاده کرد.
6113 /6118

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با والدین دانش آموزان سانحه اتوبوس بروجن