سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشرفتهای اینستاگرام به ویدئوی ۶۰ ثانیه‌ای محدود نخواهد شد


پیشرفتهای اینستاگرام به ویدئوی ۶۰ ثانیه‌ای محدود نخواهد شدآی سی تی پرس/ هفته گذشته اینستاگرام با امکان آپلود ویدئوی ۶۰ ثانیه‌ای کاربرانش را شگفت‌زده کرد. اما منتظر خبرهای بیشتر باشید.

این شبکه اشتراک گذاری عکس و فیلم با چهار برابر کردن مدت زمان ویدئو از ۱۵ به ۶۰ ثانیه گام بلندی جهت جلب رضایت استفاده‌کنندگان برداشته است. وقتی علت را جویا شدیم پاسخ آنها فقط یک چیز بود: کاربران نسبت به گذشته فیلمهای بیشتری نگاه میکنند.
در واقع طبق تحقیق جدیدی که صورت گرفته مدت زمانی که کاربران اینترنتی روی سرویسهای اشترک گذاری فیلم و عکس صرف میکنند در طی شش ماه گذشته چهار برابر افزایش یافته است.
اما با اینکه این افزایش خیلی کار عجیبی نبوده اما فراهم کردن چنین امکانی کار بسیار دشوار و بزرگی است.

اینستاگرام همیشه به دنبال این بود که کیفیت ویدئو را بالا ببرد حتی قبل از اینکه تصمیم بگیرد طول ویدئو را افزایش دهد. ۱۵ ثانیه به ۶۰ ثانیه افزایش یافت اما ناگهان مشکلاتی بوجود آمد. این مشکلات بخاطر قدیمی بودن سیستمهایی است که آنها استفاده میکردند. اینستاگرام اولین بار سال 2013 ویدئو را راه‌اندازی کرد؛ در آن زمان شبکه‌ها متفاوت بودند؛ همچنین دستگاههایی که افراد استفاده میکردند هم فرق داشت. یکی از مهندسان بخش ویدئوی اینستاگرام میگوید: هیچکدام از وسایل و دستگاهها به اندازه امروز بروز نبودند.
یکی دیگر از مواردی که تیم اینستاگرام در آن زمان بکار گرفته بود سیستمهای پیچیده روی سایز فایلها بود که بخصوص برای گوشیهای اندرویدی ایجاد مشکل میکرد. وقتی که ویدئو در فید ظاهر میشود؛ اپلیکیشن اندروید تمام فایل ویدئو را روی فضای ذخیره محلی گوشی دانلود میکند و سپس به مدیاپلیر اندروید انتقال داده میشود.
بغیر از مشکل مربوط به پهنای باند؛ مشکلاتی هم در رابطه با متفاوت بودن کیفیتها وجود داشت. مهندس ویدئوی اینستاگرام گفت که به این نتیجه رسیدیم همه فیلمها مثل هم نیستند. اگر ویدئویی داشته باشید که فردی جلوی یک تخته وایت‌بورد در حال صحبت کردن است سایز فایل آن خیلی زیاد نیست اما اگر تحرک در فیلم زیاد باشد حجم فایل بسیار بزرگ میشود.
پس اینستاگرام برای رسیدن به نقطه ۶۰ ثانیه با چالشهای زیادی روبرو شد. “از آنجاییکه حجم ویدئوها بزرگتر میشود زمان بیشتری برای دانلود و پخش آنها در برنامه پخش ویدئویی صرف میشود و کسانیکه از ارتباطات اینترنت کندتری استفاده میکنند باید زمان بیشتری منتظر بمانند؛ اگر گوشی هم فضای کافی نداشته باشد؛ ویدئو پخش نمیشود.” اینها گفته‌های یکی از مهندسان نرم‌افزار اینستاگرام است.

راه حل این قضیه در داخل کمپانی مادر است. فیسبوک مدتی است که روش ابداعی خود را برای انکودینگ فایلهای ویدئویی استفاده میکند و در این زمینه یکی از پیشروان است. حالا که اینستاگرام خود را برای انقلابی بزرگ در رابطه با رشد فایلهای ویدئویی آماده میکند به این نتیجه رسیده که باید تلفیق این دو روش را بکار ببرد. از همین رو تمام فعالیتهای انکودینگ خود را به سیستم فیسبوک منتقل کرده است.
با این سیستم آنها میتوانند از یک کش مخصوص برای ویدئو استفاده کنند که باعث میشود گوشی کوچکترین وقفه‌‌ای برای پخش نداشته باشد.
در ویدئوی ۶۰ ثانیه‌ای اعلام این خبر؛ اینستاگرام گفته است که این تازه یکی از گامهایی است که برداشته‌ایم و در طول سال خبرهای بیشتری برایتان خواهیم داشت.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آی سی تی پرس


ویدیو مرتبط :
سـرقت گـــــــــــاو در کمتر از ۶۰ ثانیه