فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کامکارها برای ۲۵ سالگی محک می‌نوازند/ درخواست هوشنگ کامکار از هنرمندان برای حضور جدی در فعالیت‌های خیریه


به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، نشست خبری کنسرت گروه موسیقی کامکارها برای اجرای خیریه به نفع مؤسسه محک، صبح امروز با حضور هوشنگ کامکار سرپرست گروه موسیقی کامگارها و آراسب احمدی مدیرعامل مؤسسه خیریه محک، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی و محسن رجب‌پور مدیر شرکت ترانه شرقی در خانه هنرمندان برگزار شد.

بیست و پنجمین سال تأسیس مؤسسه محک با پیام هنری

 آراسب احمدی در ابتدای این نشست با بیان این که موسسه ما سال 1370 تأسیس شده و با دادن خدمات در برخی بیمارستان‌های تهران آغاز به کار کرد، گفت: این فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد تا در نهایت بیمارستان تخصصی سرطان اطفال را افتتاح کردیم. هفته گذشته نیز دومین کنفرانس جهانی سرطان کودک را با حضور 15 متخصص جهانی در ایران برگزار کردیم. اکنون نیز در بیست و پنجمین سال تأسیس مؤسسه محک پیام هنری خود را با اجرای گروه کامکارها به گوش مردم می‌رسانیم. امیدواریم جشن 50 سالگی این مؤسسه با حرکات و دستاوردهای بزرگتر همراه باشد.

درخواست کامکار از هنرمندان برای حضور در فعالیت‌های خیریه

هوشنگ کامکار آنیز در این نشست ضمن اشاره به فعالیت‌های گروه موسیقی کامکارها طی سالیان اخیر گفت: طی سال‌های زیادی که از فعالیتِ گروه «کامکارها» می‌گذرد، ما قدم‌هایی برای کارهای خیریه برداشته‌ایم و چندین اجرا در سراسر کشور به روی صحنه بردیم. برای مؤسسه محک هم برنامه‌هایی برگزار کردیم. از زمان ورود دخترم صبا به موسسه محک با فعالیت‌های این موسسه بیشتر آشنا شدیم و علاقه‌مند شدیم تا این کنسرت را در بیست و پنجمین سال تاسیس موسسه محک برگزار کنیم. از همین‌جا خواهشی از هنرمندان کشور دارم تا در فعالیت‌های خیریه بیشتر از این‌ها شرکت کنند. هنرمندان بزرگی در کشور ما فعالیت می‌کنند اما متاسفانه میزانِ برگزاری برنامه‌های هنریِ خیرخواهانه چندان زیاد نیست؛ در حال که برگزاری کنسرت‌ها و برنامه‌های هنریِ خیریه هم از نظر معنوی برای هنرمندان مفید است و هم اینکه، به آگاه‌سازی مردم کمک می‌کند. متاسفانه در ایران گروه‌های شناخته شده و خوانندگان معروف چندان در راستای کمک به مؤسسات خیریه قدم برنمی‌دارند. امیدوارم هنرمندان بزرگ به پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه برگزاری کنسرت ما شاید از نظر مالی سود چندانی برای مؤسسه محک نداشته باشد، اما می‌تواند این مؤسسه را به مردم معرفی کند، گفت: چندی پیش با نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی تصمیم گرفتیم تا طی برنامه‌هایی مدون کنسرت‌هایی به نفع مؤسسه محک و با حضور خوانندگان و گروه‌های مختلف برگزار کنیم. در اینجا باید تأکید کنم که گروه کامکارها برگزاری کنسرت پیش رو در بیست و پنجمین سال تأسیس محک افتخار بزرگی است.

بیشتر بلیت‌ها به فروش رفته‌اند

محسن رجب‌پور نماینده کانون تهیه کنندگان و ناشران خانه موسیقی نیز در از این نشست گفت: وقتی شنیدم که کنسرت کامکارها به نفع موسسه محک برگزار می‌شود بسیار خوشحال شدم و پیشنهاد برگزاری تمامی امور اجرایی کنسرت توسط شرکت ترانه شرقی را پذیرفتم. بلیت‌فروشی این کنسرت از هم اکنون شروع شده و بیشتر بلیت‌ها نیز به فروش رفته‌اند. امیدوارم هنرمندان توجه کنند که انجام فعالیت‌های خیرخواهانه بار اجتماعی مثبتی دارد و می‌تواند برای جامعه بسیار مفید باشد. انجام چنین فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای به انسان بال پرواز می‌دهد تا برای کارهای دیگر هم انگیزه داشته باشد.

تمام عواید فروش بلیت‌های این کنسرت متعلق به موسسه محک است

 صبا کامکار نیز در این نشست گفت:  تمام عواید فروش بلیت‌های این کنسرت متعلق به موسسه محک است. سامانه فروش بلیت، سالن، عوامل اجرایی، هنرمندان و هیچ کس دیگری هزینه‌ای یا درصدی از بلیت‌فروشی را برنمی‌دارد. شرکت‌های تجاری و بنگاه‌های اقتصادی در همه جای دنیا ضمن نشان دادن رویکرد خیرخواهانه خود از فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کنند تا چنین رویدادهایی به بهترین شکل ممکن برگزار شوند و این یک تفکر مسئولانه و اجتماعی از سوی این بنگاه‌ها و شرکت‌هاست. این بنگاه‌ها و این شرکت‌ها با چنین فعالیت‌هایی تفاوت‌های خودشان را با بنگاه‌های دیگر که تنها به سود مالی می‌اندیشند نشان می‌دهند. اسپانسرهای کنسرت گروه کامکارها کمک کننده به عواید کنسرت هستند و سعی می‌کنند میزان عواید کنسرت را بالا ببرند.

بر اساس این گزارش کنسرت گروه موسیقی «کامکارها» با عنوانِ «شادمانه‌ها»، پنجشنبه 6 خرداد ساعت 21:00 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
محک جدی جی 4