اربعین آغاز راه رسیدن به معرفت حسینی است


مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که «مطلوب جامعه اسلامی این است که از اربعین تا عاشورا حسینی شویم» گفت: اکنون نیازمند یک نگرش جدید در پیاده روی اربعین هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یک امتداد تاریخی و پیشینه درخشانی در سیره بزرگان دارد و نشان دهنده قدرت، وحدت و تقویت روحیه مسلمانان است.

وی با اشاره به این‌که «امروزه دنیای غرب چهره نادرستی از اسلام را ارائه می‌دهد» گفت: در درون اسلام جریان تکفیری برای کریه جلوه دادن اسلام تلاش‌های نامبارکی می‌کنند که با این پیاده روی بزرگ نشان داده‌ایم که به اهداف خود نخواهند رسید.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که «اربعین مولفه‌های دین را تحکیم و اقتدار مردم مسلمان را به رخ جهانیان می‌کشاند» گفت: اربعین، منطقی برای‌ آمادگی مردم، زندگی و سرزندگی را در سطح جهانی مطرح می‌کند.

وی با ا‌شاره به این‌که «پیاده‌روی اربعین نشان دهنده وحدت مسلمانان است» تصریح کرد: با وجود اختلافات سیاسی که هست اما در اصول و آرمان‌های کلی، مصادیق ایمان را در پیاده‌روی با شکوه اربعین می‌بینیم.

مدیر کل اداره تبلیغات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هرکجا عشق و حماسه و عاطفه با هم همراه شود فارغ از دیدگاه سیاسی می‌تواند تجلیاتی در روابط اجتماعی داشته باشد.

وی افزود : اینجا مسیر حماسه، فداکاری و از خود گذشتگی و تجلیات رفتاری از یک انسان متعالی را نشان می‌دهد.

لطفیان با شاره به این‌که «پیاده‌روی اربعین پاسخ قاطع به دیدگاه غرب نسبت به جامعه اسلامی است» یادآور شد: ایران و عراق از گذشته دور ارتباط صمیمی با هم داشتند که در دوران صدام خدشه‌دار شد و اکنون این دو کشور برای جریان فرهنگی مکمل یکدیگر هستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع) بر تمام شیعیان آن حضرت