سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



از ماجرای فروشنده نرم افزار هک تا حکایت دعوای یک خانواده در فضای اندروید


سرهنگ محمد اقبالی با اشاره به دستگیری شخصی که در فضای مجازی اقدام به فروش ونصب نرم افزار هک ونفوذ به گوشی های تلفن همراه می کرد، گفت: کارشناسان پلیس فتا در پی گشت زنی و رصد فضای سایبری سایتی راکه اقدام به کلاهبرداری از طریق فروش ونصب نرم افزار هک ونفوذ به گوشی های تلفن همراه می کرد را ، شناسایی و دستگیری گرداننده آن را در دستور کار خود قرار دادند .
این مقام انتظامی در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس فتا، افزود: در بررسی های اولیه و اقدامات فنی و پلیسی ، مدیر تارنمای آموزش هک در کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی ، در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد .
اقبالی اظهار داشت: متهم با توجه به مدارک و اسناد موجود به جرم خود مبنی بر بارگذاری سایت آموزش هک و نفوذ در گوشی تلفن های همراه اعتراف کرد .

**دستگیری جاعل اسکناس
پلیس شهرستان چناران استان خراسان رضوی با دستگیری جاعل حرفه ای بیش از 45 میلیون ریال اسکناس جعلی کشف کرد.
سرهنگ قربان صنعتی فرمانده انتظامی شهرستان چناران در تشریح این خبر گفت: پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با یک سری تحقیقات گسترده میدانی یکی از عاملان جعل و توزیع اسکناس های جعلی در سطح شهرستان را شناسایی کردند.
وی افزود: پلیس امنیت عمومی پس از شناسایی محل اختفای این فرد محل را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند و با اطمینان از فعالیت های مجرمانه اش با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی وارد عمل شدند.
صنعتی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده در این عملیات ضمن دستگیری فرد جاعل در بازرسی از محل، مبلغ 45 میلیون ریال و 400 هزار ریال اسکناس جعلی به همراه یک دستگاه چاپ اسکناس کشف کردند.
وی خاطر نشان کرد: متهم 33 ساله پس از بازجویی های صورت گرفته برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

**هک تلگرام با هدف برقراری رابطه دوستی
فردی ناشناس که در شبکه اجتماعی تلگرام، اقدام به هک حساب کاربری و ارسال پیام از جانب افراد می‌کرد توسط مأموران پلیس‌فتا مازندران دستگیر شد.
سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر این که پیامی از طرف شخصی ناشناس با مظمون به منظور به روزرسانی برنامه تلگرام خود کد پنج رقمی که برای شما ارسال می شود را ارسال کنید، اقدام به ارسال کد پنج رقمی برای فرستنده این پیام کرد .
وی افزود: بعد از ارسال این کد به شماره فرستنده پیام ، متوجه هک صفحه تلگرام شخصی خود و ارسال پیام توهین آمیز به اشخاصی که شماره تلفن آن ها در لیست تماس وی بوده، شده است.
رییس پلیس فتای استان مازندران افزود: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت و ماموران با بررسی های فنی و تخصصی متهم را با استفاده از اینترنت مربوط به مخابرات اقدام به دسترسی به صفحه تلگرام شاکی کرده بود را شناسائی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را دستگیر کردند .
محمدنژاد تصریح کرد : متهم در بازجوئی ها ، ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت؛ با استفاده از یک خط ایرانسل اقدام به ارسال پیام برای شاکیه در شبکه اجتماعی تلگرام مبنی بر ارسال کد پنج رقمی کرد و سپس با به ورود به صفحه کاربری شاکیه در تلگرام از جانب وی اقدام به ارسال پیام برای دوستانش می کرد.
به گفته وی، متهم هدف از این عمل را برقراری رابطه دوستی با شاکیه که در اطراف منزلشان سکونت داشت عنوان ، و پس از تکمیل تحقیقات پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

**انهدام دو باند سرقت لوازم داخلی خودرو در یاسوج
فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد از انهدام دو باند سرقت لوازم داخلی خودرو خبر داد و گفت: متهمان در بازجویی های انجام شده به 57 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ علی شیر زهرایی افزود: مأموران کلانتری 12 شهر یاسوج در پی دریافت خبری مبنی بر انتقال وسایل مسروقه توسط یک دستگاه خودروی پژو 405، عملیات خود را برای شناسایی و توقیف این خودرو آغاز کردند.
وی ادامه داد: با توقیف این خودرو و دستگیری راننده طی دو عملیات جداگانه، دو باند پنج و دو نفره سرقت وسایل داخل خودرو شناسایی و منهدم شد.
شیرزهرایی تصریح کرد: در تحقیقات مأموران، متهمان به 57 فقره سرقت اعتراف و 18دستگاه ضبط صوت خودرو و یک دستگاه بی سیم دستی از آنها کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: متهمان پس از بازسازی صحنه های سرقت به مرجع قضائی تحویل داده شدند و خودرو نیز به پارکینگ انتقال یافت.

** بازاریاب قلابی در دام پلیس 'شیراز' گرفتار شد
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل عنوان متصدی بازاریابی یک شرکت معروف مواد شوینده، اقدام به اغفال جویندگان کار می کرد، خبر داد
سرهنگ یوسف ملک زاده گفت: در پی دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان متصدی بازاریابی یک شرکت معروف مواد شوینده اقدام به کلاهبرداری از چند شهروند کرده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 19 بوستان شیراز قرار گرفت.
وی اظهار داشت: فرد کلاهبردار با مراجعه به چند نفر از شهروندان و عرضه چند فرم استخدام خود را متصدی این شرکت معرفی و با اغفال سوژه های خود با گرفتن مشخصات دقیق ازجمله شماره حساب های بانکی شاکیان اقدام به کلاهبرداری کرده و متواری می شد.
به گفته ملک زاده، ماموران با تجزیه و تحلیل اطلاعات مردمی و تلاش شبانه روزی، سرانجام متهم را در حالی که مشغول اغفال فرد دیگری بود، شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اعتراف صریح متهم به بزه ارتکابی از عموم شهروندان درخواست کرد: در تنظیم قراردادها تمام قوانین و مقررات مربوطه را رعایت کرده و ضمن حفظ هوشیاری مانع رسیدن افراد شیاد به نیت پلیدشان شوند.

**سوء تفاهم خانوادگی کار را به شاخ و شانه کشی در فضای مجازی کشاند
رئیس پلیس فتا ایلام از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت اینترنتی یکی از شهروندان ایلامی که به خاطر یک سوء تفاهم خانوادگی بوجود آمده بود،خبر داد.
سرگرد علی کسانی گفت: به دنبال شکایت فردی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای او در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: بررسی های اولیه پلیس مشخص کرد فردی با هویت نامعلوم از طریق شبکه اجتماعی تلگرم اقدام به ایجاد مزاحمت اینترنتی و ارسال پیامک های تهدید آمیز برای شاکی کرده است.
رئیس پلیس فتا گفت:پس ازاظهارات شاکیه و پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی موضوع بررسی و مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
کسانی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی موفق شدند عامل اصلی ایجاد مزاحمت را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه او را دستگیر کنند.
وی با اشاره به اینکه ریشه اصلی این پرونده یک سوء تفاهم خانوادگی بوده است، اضافه کرد: متهم پس از رویارویی با شواهد فنی به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را ایجاد مزاحمت اینترنتی علیه شاکیه و انتقام جویی ابراز کرد.
سرگرد کسانی به شهروندان توصیه کرد: فضای سایبر را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام جویی و کینه توزی انتخاب نکنند چرا که انتشار هر گونه فایل عکس ونوشته در این فضا به سرعت فراگیر شده و مممن است عواقب جبران ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد.

**کشف محموله پوشاک قاچاق از داخل ضایعات کاغذ
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از توقیف دو محموله کالای قاچاق به ارزش چهار میلیارد و 400 میلیون ریال در شهرستان 'دلیجان' خبر داد.
سرهنگ یوسف سپهوند گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و ارز و در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا از تردد دو محموله کالای قاچاق در یکی از محورهای اصلی این شهرستان مطلع شدند.
وی افزود: با اعلام این خبر، برنامه ریزی عملیاتی برای شناسایی و توقیف محموله های قاچاق آْغاز و سرانجام در کنترل نامحسوس خودروهای عبوری، دو محموله قاچاق شناسایی شد.
این مقام انتظامی استان مرکزی با اشاره به توقیف محموله های مورد نظر در دو عملیات جداگانه، گفت: در عملیات اول با توقیف کامیون، راننده در ابتدا اذعان کرد که بار خودرو، ضایعات کاغذ است که با هوشیاری ماموران پلیس از داخل ضایعات کاغذ، 17 هزار و 636 ثوب لباس زنانه و مردانه قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال کشف شد.
سپهوند از توقیف محموله پیچ و مهره قاچاق در دیگر عملیات پلیس در شهرستان دلیجان خبر داد و گفت:‌ در این عملیات دو هزار و 624 بسته پیچ و مهره قاچاق به ارزش 400 میلیون ریال کشف شد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان این که هر دو محوله از یکی از استان های همجوار بارگیری شده و به مقصد تهران در ح&


ویدیو مرتبط :
نرم افزار اندروید هک کلش اف کلنز