سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اولین جشنواره منطقه ای شعر حماسه پاوه برگزار شد


به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه هدف از برگزاری این جشنواره را گرامیداشت حماسه تاریخی پاوه و حفظ و ارتقای فرهنگ و ادبیات پایداری عنوان کرد.
سرهنگ سعید بهشتی راد با بیان اینکه بعد از فراخوان 173 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و هیات داوران 10 اثر را حائز رتبه و اجرا در جشنواره دانست و افزود: شاعرانی از استانهای ایلام، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه اشعار خود را با دو زبان کردی و فارسی قرائت کردند.
وی افزود: با توجه به استقبال خوب از جشنواره درصدد هستیم انشاالله در سال آینده آن را بصورت ملی و کشوری اجرا کنیم.
در این جشنواره امام جمعه پاوه با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت ایثار، فداکاری و دلاور مردی های بسیجیان در عرصه مختلف از جمله دفاع مقدس گفت: این هفته را به همه مردم اورامانات که همگی بسیجی هستند تبریک عرض می کنم.
ماموستا ملا قادر قادری افزود: امروز جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران از کانالهای سیاسی و فرهنگی برنامه ریزی و هدایت می شود و مقابله با این تهاجم باید از طریق زبان، قلم، شعر و ادبیات صورت گیرد.
امام جمعه پاوه اظهار کرد: تأثیرگذاری شعر و ادبیات امروز برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان مهم و حائز اهمیت است و اگر شعرای ما اشعار خود را هدفمند بسرایند و اشعار آنها با حکمت باشند بطور قطع و یقین اثرگذاری خوب و مطلوبی خواهند داشت.
ماموستا قادری با تأکید بر تکریم شعرا و تلاش برای رفع مشکلات آنان گفت: اشعار شعرای ما باید برای مردم بیداری و آگاهی بخشی داشته باشد تا بتواند اثرگذاری خود را داشته باشد چه بسا اثرگذاری دو بیت شعر از چندین خطبه ما بیشتر باشد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه نیز گفت: در پایان جشنواره قصد داریم آثار رسیده به جشنواره را بصورت مجموعه اشعار حماسه پاوه تدوین کرده و با انتشار آن این آثار ارزشمند را در اختیارعموم مردم قرار دهیم.
در ادامه شعرا به قرائت اشعار خود که حول محور حماسه پاوه و مقاومت مردم این دیار و مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس بود پرداختند که مورد توجه و تحسین حاضرین قرار گرفت و در پایان از این شاعران با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.
شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد که با تقدیم 640 شهید، 875 جانباز و 29 آزاده سرافراز دین خود را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ادا کرده است.
8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سالروز حماسه پاوه