تجربه تکان دهنده زندگی با وحشی‌ها؛ روایت زن گریخته از دست داعش


روزنامه انگلیسی آبزرور به مصاحبه اختصاصی اشاره کرد که کیم ویلشر با زنی داشت که با فرزندش برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرد اما پس از اینکه تجربه تلخی را سپری کرد، فرار کرده و به فرانسه بازگشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مصاحبه با عنوان "برای پیوستن به داعش در سوریه با پسر چهارساله‌ام رفتم، اما سفری به جهنم بود" منتشر شد.

این زن با نام مستعار صوفیا کاسیکی اعضای داعش را به "حیوانات وحشی" توصیف کرد و گفت که تجربه‌اش میان اعضای داعش را در قالب کتابی درآورده است که نام "شبی در داعش" را بر آن گذاشته است و وی از این طریق تلاش می‌کند تا مانع از فریب خوردن دختران و پسران جوان از سوی داعش و شستشوی مغزی آنها برای پیوستن به داعش شود.

کاسیکی که در جمهوری دموکرات کنگو متولد شده و با عقاید مسیحی کاتولیک بزرگ شده و از 9 سالگی و پس از فوت مادرش به همراه خواهرش در حومه پاریس زندگی کرده، عنوان داشت که در هنگام فعالیتش به عنوان مددکار اجتماعی در فرانسه و در هنگام همکاری‌اش با خانواده‌های مهاجر اسلام آورد و پس از اینکه همسرش را قانع کرد که به سفری کاری به یتیم خانه‌ای در استانبول می‌رود، به همراه کودکش از طریق ترکیه وارد سوریه شد.

وی افزود: من فکر کردم زمانی که وارد سوریه می‌شوم، خودم کنترل اوضاع را در دست دارم، اما دیدم که مجبور هستم دختران دیگر همچون خودم را به عضویت بگیرم. داعشی‌ها نقاط ضعف من را به بازی گرفتند، چرا که می‌دانستند که من یتیم هستم و اسلام آورده‌ام و من اعتماد به نفس ندارم.

روزنامه آبزرور به نقل از این زن گزارش داد، زندگی در رقه سوریه، مرکز داعش کاملا متفاوت از آن بهشتی بود که داعش آن را تبلیغ می‌کرد و تلاش می‌نمود تا دختران و پسران جوان را جذب آنجا کند. من نمی‌توانستم خانه‌ام را بدون محرم یا همسر یا بدون پوشیدن بدن و صورتم ترک کنم.

این روزنامه نوشت: تنها راه فرار از داعش ازدواج با یکی از نیروهای آن بود. زنان در آنجا عبارت از رحم‌هایی برای زایش فرزندانی برای داعش هستند.

این زن اعلام کرد که وی شخصی ساده لوح و مضطرب بوده است و بدین ترتیب تاثیر بر وی آسان بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اظهارت تکان دهنده کودکان گریخته از دست داعش Saraneh.com