فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سال تحصیلی آینده ورودبه رشته علوم انسانی ساده نخواهد بود


به گزارش خبرنگار ایرنا اسفندیار چاربند روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 96 - 95 هیچ مدرسه دولتی عادی نمی تواند دانش آموزان را در رشته ادبیات و علوم انسانی ثبت نام کند تصریح کرد: دانش آموزانی که می خواهند در این رشته به تحصیل خود ادامه دهند باید به مدارس فرهنگ مراجعه کنند.
وی افزود: هم اکنون 12 مدرسه فرهنگ در شهر تهران وجود دارد که مقرر شده تا سال آینده این تعداد به 24 واحد برسد.
چاربند با بیان اینکه ارتقای کیفی به جای ارتقای کمی در رشته علوم انسانی براساس سند تحول بنیادین مد نظر است تاکید کرد: در این سند شناسایی استعدادهای برتر و هدایت آنها به ادامه تحصیل در رشته های علوم انسانی تأکید شده و برهمین اساس با تقویت مدارس فرهنگ به این مهم دست خواهیم یافت.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مهمترین دستاورد در این زمینه هدایت 35 درصد دانش آموزان به سمت شاخه های فنی و حرفه ای است افزود: 300 هزار صندلی خالی در دانشگاه ها به دلیل هدایت تحصیلی نادرست در زمان تربیتی است که آموزش و پرورش قصد دارد برای توسعه آموزش عالی اقدام کند.
وی گفت: تاکنون دانش آموزان فنی و حرفه ای به دلیل نگذراندن سال تحصیلی پیش دانشگاهی نمی توانستند در کارشناسی پیوسته آموزش عالی ثبت نام کنند و باید برای ورود به دانشگاه دوره های کاردانی برای آنها اجبار می شد که با 12 ساله کردن این رشته نیز در رفع این مشکل تلاش کرده ایم.
ادامه دارد...
تهرام/7561/1831

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فعالیت تحصیلکرده‌های رشته‌های علوم انسانی و فنی به عنوان دندانپزشک