علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بانک‌های خصوصی در قزوین باید از تولید و اشتغال حمایت کنند


به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانکهای استان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: دولت امسال مصمم است در بخش اقتصادی گامی روبه جلو بردارد لذا همه ما رسالت سنگینی داریم که باید به آن عمل کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: باید مدیران بانکها نگاه دیگری به نحوه پرداخت تسهیلات به بخش تولید داشته باشند و بدانند اگر سهم خود را در تولید، خدمات و صنعت بخوبی افا نکنند قادر به انجام تعهدات خود نخواهیم بود.

وی اظهارداشت: از مدیران بانکها انتظار داریم فعالیت سال گذشته خود را بررسی و اسیب شناسی کنند که تا چه میزان تسهیلات آنها در مسیر سرمایه گذاری جدید بوده است.

همتی اضافه کرد: هر چند بانک ها نیز با معوقات روبرو هستند که دستشان را بسته اما اگر طرحی مشکل دارد و یا در پرداخت اقساط خود به تعهدات عمل نکرده نباید سایر کارآفرینان دچار مشکل شوند.

وی بیان کرد: پس از برجام مردم توقع کارهای بزرگتری دارند و در این مسیر نقش بانک‌ها بسیار اثرگذار است زیرا هیچ توسعه ای رخ نمی‌دهد مگر اینکه بانک‌ها در میدان اقتصادی حضوری فعال، هوشمندانه و دقیق داشته باشند و منابع مالی مورد نیاز را تامین کنند.

همتی تصریح کرد: به دلیل رکودی که در کشور وجود دارد شاهد افزایش بیکاری هستیم و قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته لذا فعالیت بانکها در این شرایط مهم است.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: دولت چند سالی است که در شرایط سخت اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت و تحریم‌ها قرار دارد که هر کدام از این عوامل در وضعیت اقتصادی کشور تاثیر منفی زیادی دارد اما دولت تصمیم دارد با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی گام‌های مهمی درمسیر گشایش اقتصادی بردارد تا نتیجه آن برای مردم محسوس باشد و به اینده امیدوار شوند.

۳۵۰ طرح نیمه تمام در استان نیازمند تسهیلات بانکی است

استاندار یادآورشد:بانک‌ها گزارشی از تسهیلات پرداختی خود در سال گذشته به صورت دقیق در اختیار استانداری قرار دهند تا با این شفاف ‌سازی بتوان تصمیم دقیق تری گرفت.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بیشترین تسهیلات پرداختی بانک‌های استان قزوین در سال جاری باید به طرح های جدید و  واحد هایی که مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش دارند داده شود تا تولید رونق گیرد.

همتی گفت: در حال حاضر ۳۶۰ طرح با پیشرفت‌های فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در استان وجود دارد که با تکمیل شدن آنها می توان برای ۹ هزار نفر شغل ایجاد کرد.

وی افزود: مدیران عامل بانک‌ها باید تسهیلاتی که برای اجرای پروژه‌ها می‌دهند را با دقت پیگیری کنند زیرا تا زمانی که پیگیر امور نباشند، به نتایج مطلوب نمی‌رسند.

استاندار قزوین همچنین از مدیران بانک های بخش خصوصی خواست در دادن تسهیلات به طرح های گردشگری که ریسک کمتری دارند مشارکت بیشتری کنند و موافق نیستیم به جای این که سرمایه های مردم در تولید و صنعت و خدمات و گردشگری استفاده شود این اندوخته ها به بانک های تهران سرازیر شود.    

همتی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد منعقد شده است، در سال جاری ۸ هزار فرصت شغلی از سوی این کمیته در استان قزوین ایجاد خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
اعلام نرخ جدید سود بانک‌ها و کاهش آن به منظور حمایت از تولید و اشتغال