سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتقاد 90 درصد پاسخ‌دهندگان به «توان مردم برای شکوفایی اقتصاد»/ «اقتصاد تک محصولی» دلیل نیاز به اقتصاد مقاومتی


دکتر جعفر عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما در رابطه با آشنایی مردم با مفهوم اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن اظهار داشت: در این نظرسنجی که در شهر تهران انجام شده، نشان می‌دهد 36.3 درصد پاسخ دهندگان، اقتصاد مقاومتی را به‌کارگیری علوم و تکنولوژی روز دنیا توسط نیروهای داخلی برای رسیدن به استقلال اقتصادی می‌داند.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار  سازمان صدا و سیما ادامه داد: همچنین طبق این نظرسنجی 22.7 درصد تلاش برای پاسخگویی به‌وسیله نیروهای داخلی را اقتصاد مقاومتی می‌دانند و 13.2 درصد با مفهوم اقتصاد مقاومتی آشنایی نداشته و 13.2 درصد نیز اقتصاد مقاومتی را ریاضت‌کشی برای رسیدن به شرایط بهتر اقتصادی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه 63.9 درصد پاسخگویان اقتصاد مقاومتی را در حد زیاد و خیلی زیاد برای کشور ضروری‌ دانسته‌اند، یادآور شد: 38.9 درصد پاسخگویان «تحریم ایران از سوی کشورهای دیگر»، 27.3 درصد، «مفید نبودن برنامه‌های اقتصادی دولتی» و 20.8 درصد «وابستگی اقتصاد کشور به نفت (اقتصاد تک‌محصولی)» را مهم‌ترین دلایل نیاز کشور به اجرای اقتصاد مقاومتی دانستند.

به گفته عبدالملکی 90.9 درصد پاسخگویان معتقدند با تلاش و کوشش مردم، کشور می‌تواند به وضعیت رفاه و اقتصاد کشورهای پیشرفته دنیا برسد و 84 درصد بر این باورند دولت باید بر تمام فعالیت‌های اقتصادی جامعه نظارت داشته باشد و 81.8 درصد اعتقاد دارند عمل به اخلاق و آموزه‌های دینی در بخش کسب و کار باعث پیشرفت کشور می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما با اشاره به اینکه بیش از 73 درصد پاسخگویان اعتقاد دارند باید تا مدتی با تحمل سختی‌ها و شرایط دشوار آینده اقتصادی کشور را بهتر بسازیم، بیان کرد: 65.3 درصد معتقدند وابستگی به نفت، علت اصلی بیشتر مشکلات کشور است. 52.8 درصد پاسخگویان نقش دولت و 35.2 درصد «نقش مردم را در اجرای اقتصاد مقاومتی» بیشتر و مؤثرتر می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه 22.5 درصد راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک را مهم‌ترین زمینه‌های مورد‌ علاقه برای سرمایه‌گذاری می‌دانند، تصریح کرد: در این گزارش 54.6 درصد پاسخگویان حمایت نکردن دولت از تولید‌کنندگان را مهم‌ترین دلیل مردم و به‌ویژه جوانان برای علاقه نداشتن به تولید یافعالیت تولیدی می‌دانند و 22.4 درصد مشکلات اداری و کسب مجوزها و 22.2 درصد حمایت ‌نکردن نظام‌ بانکی از تولید‌کنندگان را عامل بی‌رغبتی به تولید می‌دانند.

عبدالملکی با بیان اینکه 47.9 درصد پاسخگویان معتقدند حاضرند یارانه‌هایشان قطع شود در صورتی که تولید و اقتصاد رونق بگیرد، یادآور شد: 50.2 درصد چنین نظری ندارند. در عین حال در این نظرسنجی 89.4 درصد پاسخگویان مبارزه جدی قوه‌قضاییه با مفاسد اقتصادی و رانت‌خواری را مؤثر می‌دانند و 86درصد اصلاح و شفاف‌سازی قوانین و مقررات اقتصادی در مجلس، 85.4 درصد ایجاد افزایش روحیه کار و تلاش جمعی در مردم و 82.6 درصد اصلاح سیستم و نظام اداری از سوی دولت را در بهتر‌‌شدن وضع اقتصادی جامعه مؤثر‌ می‌دانند.

به گفته این مقام مسئول، 52.8 درصد پاسخگویان نقش دولت و 35.2 درصد «نقش مردم را در اجرای اقتصاد مقاومتی» بیشتر و مؤثرتر می‌دانند.

وی اظهار کرد: در خصوص عملکرد رسانه ملی در زمینه اقتصاد مقاومتی 50.6 درصد پاسخ گویان، رسانه ملی را در زمینه پیگیری از مسئولان و دولت در مورد دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه مسائل اقتصادی کاملاً موفق یا موفق دانسته‌اند و 49.5 درصد زمینه تشویق مردم به پس‌انداز سرمایه‌گذاری مناسب، 47 درصد در زمینه تشویق مردم به فرهنگ ‌کار و مشارکت در تولید و 44.5 درصد در زمینه تبیین و تشریح کامل و دقیق طرح هدفمندی یارانه‌ها و دلایل اجرای آن، رسانه ملی را موفق می‌دانند.

به گزارش فارس برای مشاهده اطلاعات کامل این نظرسنجی  اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/3J9L63


ویدیو مرتبط :
دکتر عباسی:علم اقتصاد کدآمایی ایران همان اقتصاد مقاومتی است