سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زنگ کتاب در آبدانان نواخته شد/وجود ۳۲ هزار عنوان کتاب


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.24 - 13:02

زنگ کتاب در آبدانان نواخته شد/وجود ۳۲ هزار عنوان کتاب

مهر/ همزمان با سراسر کشور و طی مراسمی صبح یکشنبه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی شهرستان آبدانان، زنگ کتاب و کتابخوانی در دبستان دانش زده شد.
در این مراسم با اجرای گروه سرود همگانی، قرائت مقاله و دکلمه و همچنین اهداء کتاب به دانش‌آموزان این دبستان هفته کتاب و کتابخوانی را گرامی داشتند.
طی مراسمی و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی شهرستان آبدانان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی امیرکبیر شهر آبدانان افتتاح شد.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبدانان گفت: در این نمایشگاه تعداد سه هزار عنوان کتاب در رده‌های سنی مختلف تحصیلی و دانشگاهی وجود دارد که از امروز ۲۴ آبان‌ماه به مدت یک هفته برای بازدید عموم مردم دایر است.
اردشیر بوستانی با بیان اینکه یک ششم جمعیت شهرستان و یک سوم جمعیت شهری عضو کتابخانه‌های عمومی آبدانان هستند، گفت: از ۵۰ هزار نفر جمعیت شهرستان آبدانان، میزان یک ششم جمعیت این شهرستان، بالغ بر هشت هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند که از این مجموعه، پنج هزار نفر به طور سالانه از خدمات کتابخانه‌های عمومی استفاده می کنند و به عنوان اعضای فعال کتابخانه با تعریف استاندارد عضو فعال، شناخته می‌شوند.
از جمعیت ۲۳ هزار نفری شهری آبدانان، حدود پنج هزار نفر عضو کتابخانه عمومی امیر کبیر بخش مرکزی این شهرستان هستند که از این تعداد، چهار هزار و ۵۰۰ نفر عضو فعال کتابخانه عمومی آبدانان در یک سال گذشته بوده اند.
این در حالی است که در تعریف استاندارد عضو فعال آمده است، هر عضوی که تعداد ۲۲ جلد کتاب در طول یکسال مطالعه کند را عضو فعال گویند.
بوستانی اظهار کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی قصد داریم که برنامه نذر کتاب را اجرا کنیم تا کسانی که منابع مطالعاتی مازادی در خانه دارند به کتابخانه هدیه کنند و کتابخانه‌های عمومی این شهر نیز به آنان کتاب‌های جدید و مفیدی اهداء کنند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبدانان با اشاره به اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی عضویت در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان رایگان است، تصریح کرد: در حال حاضر، سه باب کتابخانه نهادی و دو کتابخانه روستایی با بیش از ۳۲ هزار عنوان کتاب در شهرستان آبدانان فعالیت دارد که با اختصاص اعتبارات لازم و با افتتاح سه باب کتابخانه روستایی دیگر در این شهرستان، تعداد کتابخانه های نهادی و روستایی این شهرستان به هشت باب افزایش می یابد.
شهرستان آبدانان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
پویش کتاب خوانی کتاب و زندگی با محوریت کتاب دخیل عشق