سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس کمیسیون اصل 90: نامه رهبری به رییس‌جمهور حکم قانون را دارد


رئیس کمیسیون اصل 90: نامه رهبری به رییس‌جمهور حکم قانون را دارد

ایسنا/ رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: نامه مقام معظم رهبری درباره اجرای برجام به رئیس‌جمهور از لحاظ شکلی نیز دارای اهمیت قانونی است؛ چراکه براساس اختیارات قانونی و شرعی رهبری در قانون اساسی این نامه حکم قانون را داشته و لازم الاجراست.

محمدعلی پورمختار در با بیان این‌که نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور در خصوص برجام نشان از دقت‌نظر ایشان بود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با شناخت دقیق از اجرای برجام موشکافانه و تیزهوشانه برجام را بررسی کرده‌اند.

وی افزود: نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور مؤید شناخت از تاثیرات اجرای برجام در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که در واقع در راستای تکمیل طرح متقابل مجلس تنظیم شده که به نوعی نقص طرح مجلس را این نامه جبران می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نامه معظم‌له به رئیس جمهور به لحاظ شکلی نیز دارای اهمیت قانونی است؛ چراکه براساس اختیارات قانونی و شرعی رهبری در قانون اساسی این نامه حکم قانون را داشته و لازم الاجراست. دولت باید به این نامه به عنوان یک مصوبه قانونی اهتمام ویژه‌ای در اجرای برجام داشته باشد.

رئیس کمیسیون اصل 90 در ادامه به نحوه نظارت بر عملکرد گروه 1+5 در اجرای برجام اشاره کرد و یادآور شد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دفتر مقام معظم رهبری نظارت‌های دقیق انجام می‌شود و از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای درست تذکرات رهبری و 6 بند مصوب خود اهتمام ویژه‌ای دارد. وزارت امور خارجه نیز کمیسیون ویژه اجرای برجام را به ریاست عراقچی معاون وزارت خانه تشکیل داده که انتظار می‌رود این کمیسیون با همان کیفیتی که در مذاکرات تیم مذاکره‌کننده کار انجام داد، وظیفه اجرای برجام را نیز را انجام دهد.

وی حساسیت دولت و مجلس را ضمانت اجرای صحیح برجام دانست و تاکید کرد: برجام به تأیید و تصویب مجلس و مقام معظم رهبری رسیده است.

وی بر وحدت‌نظر درباره اجرای صحیح برجام تاکید کرد و گفت: امروز فارغ از دیدگاه‌های مثبت و منفی نسبت به برجام، باید بر محور نظرات مقام معظم رهبری گرد آمده و اختلافات را کنار گذاشته و بر اجرای برجام متمرکز شویم. با ایجاد وحدت در اجرای برجام از سوءاستفاده دشمن از اختلافات جلوگیری شده و می‌توانیم بر نحوه اجرای برجام دقت لازم را داشته باشیم.


ویدیو مرتبط :
نامه رهبری به رئیس جمهور درباره الزامات اجرای برجام