شناخت یک مبارز در کتاب «شیخ نصرت»


کتاب "شیخ نصرت" که شامل زندگی و مبارزه‌ روحانی شهید نصرت‌الله انصاری است به قلم روح‌الله شریفی و به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه‌ی هنری قزوین منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، در معرفی این کتاب عنوان شده است: «کتاب "شیخ نصرت" تلاشی است برای بازشناسی نقش یک روحانی مبارز، که از سال 1338 با امام خمینی (ره) آشنا می‌شود و چهار سال بعد در سن 21 سالگی، در بحبوحه‌ قیام 15 خرداد و 9 ماه بعد از وقوع زلزله بوئین‌زهرا به مبارزه با فعالیت‌های بی‌سروصدای میسیونرهای آمریکایی در عصمت‌آبادِ بوئین‌زهرا می‌پردازد.

این روحانی انقلابی که بعدها طی چندین سفر به نجف اشرف از حضرت امام خمینی (ره) برای دریافت وجوهات شرعی اجازه‌نامه دریافت کرد، در سال 1350 اقدام به تأسیس صندوق تعاون اسلامی در شهر قم کرد، که کمک شایانی به شاگردان امام (ره) و اقتصاد مبارزان و مخالفان رژیم پهلوی بود.

این کتاب کوشیده با نگاهی پرسش‌گر به دلایل دستگیری و شهادت شهید انصاری، همچنین به ابهامات و حتی شایعات در زمینه‌ دلیل شهادت او پاسخ دهد.»

کتاب "شیخ نصرت" در شش فصل که مربوط به سال‌های 1320 تا 1358 است ارائه‌ شده و محتوای مطالب بر اساس مصاحبه‌ها و اسناد آرشیوی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شیخ ضیایی - نصرت الهی ...