سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتشار پچ جدیدی برای نسخه PC از بازی Just Cause 3


مجله سخت افزار/ بازی Just Cause 3 نیز نظیر بسیاری از بازی های منتشر شده در نیمه ی دوم سال جاری، در روز نخست انتشار خود با مشکلات فنی فراوانی دست به گریبان بود و در کل همچون بسیاری از عناوین چند پلتفرمی منتشر شده در تابستان و بهار امسال نتوانست تجربه ای کامل و بی نقص را به لحاظ فنی برای مخاطبان خود رقم بزند. باز هم درست مثل بسیاری از عناوین شاخص امسال در دنیای بازی های کامپیوتری، پس از بروز این مشکلات، سازندگان این بازی یعنی اعضای استودیو Avalanche نظیر همتایان خود در سایر استودیو های بازی سازی اقدام به انتشار پچ هایی برای رفع ایراد های این بازی نمودند. پچ هایی که البته برخی از آن ها خود سبب ساز بروز مشکلات تازه ای گردیدند! در این بین یکی از جدید ترین پچ های مذکور طی روز های اخیر منتشر شده است و باید گفت که تنها به نسخه ی مربوط به پلتفرم PC بازی Just Cause 3 اختصاص دارد.

هفته ی گذشته اعضای استودیو آوالانچ برای از میان برداشتن تعدادی از مشکلات فنی و اجرایی بازی Just Cause 3 اقدام به انتشار پچ 1.02 برای تمامی پلتفرم های موجود این بازی نمودند. از جمله ویژگی های این پچ جدید می توان به کاهش زمان بار گذاری ها در طول مراحل بازی Just Cause 3 و همچنین روان تر شدن نوع اجرای این اثر در حالت کلی، در کنار بهبود عملکرد این بازی در تمامی بخش های فنی آن اشاره کرد. البته نکته ی جالب در مورد پچ 1.02 این بود که حجم آن برای نسخه های مربوط به دو کنسول انحصاری سونی و مایکرو سافت نزدیک به 3 گیگا بایت بود اما بر روی نسخه ی اختصاصی پلتفرم PC ، این پچ تنها حدود 132 مگا بایت حجم داشت!

 با این حال گذشته از حجم کمتر پچ مذکور در نسخه ی PC از بازی Just Cause 3 به نسبت نسخه های کنسولی، بسیاری از دارندگان نسخه ی PC بازی Just Cause 3 با نصب این پچ بر روی بازی خود با مشکل تازه ای روبرو شدند. به این ترتیب که پس از نصب این بسته ی ترمیمی، آن ها به هنگام خروج از محیط بازی Just Cause 3 و انتقال به محیط ویندوز، با مشکل کرش کردن بازی خود مواجه می شدند و عملیات انتقال به محیط ویندوز با مشکلات فراوانی همراه بود. برای حل این مشکل، طی یکی دو روز اخیر شاهد عرضه شدن پچ تازه ای برای دارندگان نسخه ی PC بازی Just Cause 3 از سوی اعضای استودیو آوالانچ بودیم. به این ترتیب دارندگان نسخه ی PC بازی Just Cause 3 با دانلود پچ 1.021 (که تنها 99 مگا بایت حجم دارد) و نصب آن بر روی بازی خود می توانند ثبات و پایداری بیشتری را در هنگام خروج از بازی Just Cause 3 تجربه نمایند و از مشکل کرش کردن ناگهانی بازی خود در هنگام انتقال از محیط این اثر به محیط ویندوز رهایی یابند.

البته سوای حل شدن این مشکل عجیب، علاقمندان بازی Just Cause 3 بر روی پلتفرم PC قادر هستند تا با نصب پچ 1.021 بر روی بازی خود، در هنگام اجرای این اثر از مدیریت حافظه نیز به شکل بهینه تری برخوردار باشند. البته سازندگان بازی Just Cause 3 پس از انتشار این بسته ی ترمیمی اختاصی برای پلتفرم PC این اثر به اعلام این نکته پرداخته اند که در صدد این هستند تا با اعمال بهینه سازی های هر چه بیشتر بر روی ساختار این بازی، به تدریج تجربه ی روان تری را از لحاظ اجرا برای مخاطبان این بازی فراهم آورند.

 امری که احتمالاً از طریق انتشار پچ ها و بسته های تکمیلی یا ترمیمی تازه ای برای این بازی میسر خواهد شد. به هر حال تا پیش از این و در طی سال های قبل رسم بر این بود که استودیو های بازی سازی مختلف ابتدا ساختار فنی بازی های کامپیوتری جدید خود را پیش از عرضه ی آثار مذکور به بازار، تا حد ممکن بهینه ساخته و سپس آن ها را به مخاطبان خود عرضه می کردند. اما به نظر می رسد که این رویه در حال رنگ باختن بوده و اندک اندک رسم تازه ای در حال شکل گرفتن در دنیای بازی های کامپیوتری است. به این ترتیب که استودیو ها و شرکت های بازی سازی نام آشنا و بعضاً بزرگ و پر یال و کوپال، ابتدا بازی های ساخته شده توسط خود را به هر شکل ممکن و با هر کیفیت خوب و بدی به بازار عرضه کرده و پس از آن با نمایان شدن مشکلات عدیده ی آثارشان، اقدام به طراحی و انتشار پچ های تکمیلی و ترمیمی برای عناوین خود می نمایند. رسمی که البته امیدواریم تنها منحصر به امسال باشد و در سال های دیگر ادامه نیابد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تریلر انتشار بازی Just Cause 3 منتشر شد