سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مسكو خواستار تروریستی اعلام شدن دو گروه مورد حمایت عربستان در سوریه شد


به گزارش ایرنا، ویتالی چوركین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: هیات روسی در سازمان ملل پیشنهادهای خود را به كمیته ضد تروریستی ارائه كرده است كه نام این دو گروه در آن قرار دارد.
چوركین همچنین به خبرگزاری ایتارتاس گفته است كه گنجانده شدن نام این دو گروه در فهرست تروریستی سازمان ملل سبب مجاز بودن حمله به مواضع آنان خواهد شد.
روسیه پیشتر هم خواستار چنین اقدامی شده بود، اما در جریان شكل گیری مذاكرات سوری سوری با فشار چند كشور عربی این موضوع مسكوت ماند كه با اقدام اخیر گروه های تروریستی ضد سوری مورد حمایت سعودی ها موسوم به گروه ریاض كه احرار الشام نیز عضو آن است برای خروج از مذاكرات ژنو، مسكو دوباره این طرح را پیگیری می كند تا این دو گروه خارج از توافق آتش بس شناخته شوند و مواضع آنها هدف حمله های ارتش سوریه و بمباران های روسیه قرار گیرد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز پیشتر اعلام كرده بود كه روسیه قبلا به شورای امنیت پیشنهاد كرده بود نام احرارالشام و جیش الاسلام در فهرست گروه های تروریستی قرار گیرد اما به توافق با شركای غربی تن داد و از ادامه اصرار بر این خواسته خود صرف نظر كرد.
وی تاكید كرده بود كه روسیه موضوع گنجاندن نام گروه های تروریستی و افراط گرایی را كه تلاش می كنند با تغییر نام به فعالیت خود ادامه دهند در فهرست ویژه مطرح می كند.
گروه های تروریستی فعال در سوریه تحت حمایت گروه كشورهای غربی عربی ضد سوری به ویژه آمریكا و متحدان منطقه ای آن از جمله عربستان سعودی و قطر قرار دارند.
اروپام 391**1516

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اعلام حمایت شبکه‌های وهابی از گروه تروریستی داعش و حملات تروریستی اخیر در تهران