برنامه گالری‌های تهران در آستانه آخرین ماه پاییز


گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی به استقبال آخرین ماه پاییز می‌روند.

به گزارش خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نگارخانه «نقش جهان» میزبان نقاشی‌ها و فتومدیا‌های «آتوسا درخشنده» می‌شود. در نمایشگاه «صبغه» چهار اثر فتومدیا حضور دارد و بقیه آثار، نقاشی هستند که محوریت بیشتر آن‌ها زن است. دو نقاشی سنتی از یک درویش و یک پرنده نیز در میان این آثار هستند.

نمایشگاه «صبغه» جمعه 29 آبان‌ماه گشایش می‌یابد و تا 4 آذرماه از ساعت 16 تا 19 در نگارخانه «نقش‌ جهان» به آدرس نیاوران، میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی 2، شماره 9 میزبان علاقه‌مندان است.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه آثار فریده لاشایی و منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر با عنوان «در جست‌وجوی گمشده» گشایش می‌یباد.

در این نمایشگاه که 30 آبان‌ماه ساعت 18 افتتاح می‌شود، 30 اثر از فریده لاشایی در زمینه نقاشی، شیشه، طراحی و ... و همچنین 40 اثر از آثار گنجینه موزه به‌نمایش درمی‌آید.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا هفتم اسفندماه روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر و جمعه‌ها از ساعت 3 تا 7 عصر (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

نگارخانه کمال‌الدین بهزاد

25 هنرمند آثار آبرنگ خود را در یک نمایشگاه گروهی با عنوان «رنگ دگر» به‌نمایش می‌گذارند.

این هنرمندان با ارائه‌ی 50 اثر نقاشی آبرنگ، نگاه‌های متفاوتی از این هنر را به‌نمایش می‌گذارند. آثار این نمایشگاه با این هدف که می‌توان نقاشی آبرنگ را از نگاه دیگری دید، ارائه می‌شوند و موضوعاتی مانند منظره‌سازی، معماری، طبیعت بی‌جان و فیگور انسانی را شامل می‌شوند.

این نمایشگاه 30 آبان از ساعت 15 تا 19 افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا 5 آذرماه از ساعت 10 تا 19 به نگارخانه «کمال‌الدین بهزاد» به نشانی بلوار کشاورز، نبش خیابان 16 آذر، پلاک 284 مراجعه کنند.

گالری مژده

گالری «مژده» پس از بازسازی، نمایشگاهی را با ارائه آثاری برجسته از ٢٠ هنرمند برپا می‌کند.در این نمایشگاه آثار ٢٠ هنرمند از جمله هوشنگ پزشک‌نیا، احمد اسفندیاری، جواد حمیدی، مهدی سحابی، منوچهر نیازی، سونیا بالاسانیان، رضا درخشانی، داریوش قره‌زاد، شهریار احمدی و ... روی دیوار می‌رود.

نمایشگاه «منتخب مژده» 29 آبان‌ماه آغاز به کار می‌کند و تا 10 آذرماه ادامه خواهد داشت. گالری «مژده» در سعادت‌آباد، علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک 27 واقع است.

نگارخانه آیریک

به‌مناسبت افتتاح رسمی نگارخانه «آیریک»، نمایشگاه گروهی «مفاخر هنرهای تجسمی ایران» آغاز به کار خواهد کرد.

در این نمایشگاه حدود 40 اثر از هنرمندانی مانند حسین محجوبی، رضا بانگیز، جلال شباهنگی، حبیب‌الله صادقی، احمد نصراللهی، آنه‌محمد تاتاری، ادهم ضرغام، بهرام دبیری، مهرداد قهرمانی، علیرضا کاویان‌راد، کاوه نامغ، شهلا حبیبی، هایده زرین‌بال، منوچهر نیازی، پیروز پاینده، محمود زنگنه، ژازه تباتبایی، علی‌اکبر صنعتی، محمدعلی شیوایی (کاکو)، فرزانه محجوبی و مش اسماعیل روی دیوار خواهد رفت.

این نمایشگاه تا 19 آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 تا 13 و 15:30 تا 20 به نشانی بلوار فردوس شرقی، نبش وفا آذر جنوبی، مجتمع تجاری آیریک سنتر، طبقه سوم، واحد 102، نگارخانه «آیریک» مراجعه کنند. نگارخانه جمعه‌ها صبح تعطیل است.

خانه هنرمندان ایران

چهارمین نمایشگاه گروهی سالانه انجمن علمی مجسمه‌سازان دانشگاه تهران در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.هنرمندان این نمایشگاه از دانشجویان ریما اسلام‌مسلک، کامبیز صبری و نرگس حریریان هستند و آثار نمایشگاه توسط این اساتید داوری شده‌اند. هانیه حاجی میرزا و پروین حسنی به‌عنوان دبیران این دوره از نمایشگاه فعالیت داشته‌اند.

مهدی محسنی، هانیه میرقاسمی، باران حمیدی، ریحانه میرجهانی، غزل نامجو، شیما تاجبخش، هانیه حاجی میرزا، اشکان نژادابراهیمی، گلنوش حشمتی، فاطمه موسوی، سعید محمودی و بهزاد نادعلیان هنرمندان جوانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به‌نمایش درآمده است.آثار این نمایشگاه از 300 هزار تومان تا 3 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

این نمایشگاه تا یکم آذر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 13 تا 20 به نشانی آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند

گالری ساربان

نگارخانه ساربان با نمایش 40 اثر از آثار اساتید هنر ایران در قالب نمایشگاه «نام‌آوران هنر ایران» به استقبال آخرین ماه پاییز خواهد رفت.در این نمایشگاه آثاری از بزرگان هنر ایران در قالب یک مجموعه به‌نمایش درخواهد آمد که بسیاری از این آثار در هیچ نمایشگاهی عرضه نشده‌اند.

در این نمایشگاه، آثاری از محمد احصایی، احمد اسفندیاری، نصرالله افجه‌ای، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، تاها بهبهانی، فرامرز پیلارام، ژازه تباتبایی، صداقت جباری، ابراهیم جعفری، محمود جوادی‌پور، علی محمد حیدریان، رضا درخشانی، سمبات درکیورغیان، جلیل رسولی، محمود زنگنه، محسن سهیلی، جلال شباهنگی، حسین شیخ، مسعود عربشاهی، فریده لاشایی، رضا مافی، حسین محجوبی، اردشیر محصص، منوچهر معتبر، مرتضی ممیز، یرواند نهاپاتیان، منوچهر نیازی و مهدی ویشکایی به‌نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه «نام‌آوران هنر ایران» 29 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا 9 آذر هر روز (به‌جز سه شنبه‌ها) میزبان هنردوستان خواهد بود.علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 88504226 تماس بگیرند.

گالری فروزان

مهدی احمدی گزیده‌ای از 20 سال فعالیت خود را در هنر نقاشی در نمایشگاهی با عنوان «20 سال یک نقاش» به‌نمایش می‌گذارد.این آثار مختلف و شامل رنگ روغن، اکریلیک روی بوم و میکس‌مدیا است. همچنین در بین آثار موضوعات مختلفی وجود دارد و یک نمایشگاه متنوع را به‌وجود آورده است.

نمایشگاه «20 سال یک نقاش» 29 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «فروزان» به نشانی خیابان ولیعصر، چهارراه میرداماد، ساختمان اسکان، برج یک مسکونی افتتاح می‌شود و تا هشتم آذرماه از ساعت 15 تا 19 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری مس‌نگار

گروه «نقره‌های خیال» مجموعه‌ای از آثار طراحی و شاخت زیورآلات خود را در یک نمایشگاه گروهی به‌نمایش می‌گذارند.

در این نمایشگاه هفت روزه زیورآلات طراحی‌شده و دست‌ساخته گروه «نقره‌های خیال» به‌نمایش گذاشته خواهند شد. این نمایشگاه، دهمین نمایشگاه آثار گروه «نقره‌های خیال» است که هنر ساخت زیورآلات را با تکنیک «آرت کلی» انجام می‌دهند.

نمایشگاه «آرایه‌های دوستی» 28 آبان‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح می‌شود و به مدت هفت روز در گالری مس‌نگار واقع در خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره 5 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آن

نمایشگاه آثار مجسمه و چیدمان عباس اکبری، مجسمه‌ساز و سرامیست، 22 آبان‌ماه با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در گالری «آن» افتتاح شد. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار سرامیک این هنرمند با عنوان «خمیر سنگ» و همچنین روایتی تازه از محراب مسجد میدان سنگ کاشان با عنوان «نیایش شرقی» به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 24 آذرماه از ساعت 11 تا 20 در گالری «آن» به نشانی شمال میدان شیخ بهایی، خیابان سئول، شماره 40، میزبان علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای انقلاب

نمایشگاهی از نگاه‌های منتخب عکاسان مجموعه «انتهای زمین» در نگارخانه «مهر» به‌نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه شامل 32 قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه 50 در 70 سانتی‌متر است که عکاسان در سال‌های اخیر و در چند سفر گروهی در قالب تور عکاسی به منطقه کویری مرنجاب در همسایگی شهرستان‌های آران و بیدگل، عکاسی کرده‌اند.

معصومه اصغری، سارا ابوالصدق، فاطمه افشار، ابراهیم باقرلو، مریم خداوردی، محمدرضا خرازی، محمدرضا رحیمی، مهری راستقدم، معصومه حضرتی، جواد میرزاپور، سمانه میلانلو، میترا محمدی، سیدصادق موسوی، فریدرضا صدیقی، منوچهر (امید) صرامی، مجید وفائی، زهره حسینی‌جم، سمیرا محمدی، مریم اسدی، مهدیه زینی اسکویی، طیبه خداوردی، سهیلا خانمیرزایی ، زهرا نیاورانی، فاطمه‌سادات (هانیه) حجازی، مجتبی محسنی، امیر شعبانی شایگان، سعید ثابت‌قدم مقدم، حمیده فنایی، الهه‌سادات رفیعی طباطبایی، عرفان علی‌پور، نسرین رستمی و صبوره منتظرین عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «انتهای زمین» تا پایان روز سه‌شنبه، 10 آذرماه، هر روز به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 19 از این عکس‌ها در نگارخانه «مهر» به نشانی خیابان شهید نواب صفوی، خیابان کمیل شرقی، فرهنگسرای انقلاب اسلامی دیدن کنند.

فرهنگسرای نیاوران

هشتمین نمایشگاه «هفت نگاه» از ٢٢ آبان‌ماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرده است.

تنوع قیمت و آثاری خوب با قیمت‌های مناسب، وعده داده‌شده توسط گروه تجسمی «هفت نگاه» از بدو تأسیس بوده که در هر دوره، این امر ارتقا یافته و اکنون ر دوره هشتم با ارائه آثار ٢٩٠ هنرمند از ٣٠٠ هزار تومان تا یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان به اوج خود رسیده است. در نمایشگاه امسال بیش از ٣٨٠ اثر در روز افتتاحیه روی دیوار گالری فرهنگسرای نیاوران می‌رود که به رسم همیشه با فروش هر یک، اثری دیگر از همان هنرمند جای آن را خواهد گرفت.

«هفت نگاه» هشتم تا ششم آذرماه در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای پاسداران، روبه‌روی پارک نیاوران برپا خواهد بود.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه عکس «خوابیدار» محصول مشترکی از سامان آفریدند و مصطفی کاظمی مطلق است که در نگارخانه استاد «میرمیران» افتتاح شده است. در این نمایشگاه 10 اثر ترکیبی از عکس‌های این دو هنرمند، در ابعاد 100 در 70 سانتیمتر ارائه شده است. این آثار بین یک میلیون و 400 هزار تومان تا دو میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

نگارخانه «بهار» میزبان نمایشگاه عکس دیگری با عنوان «پایتخت» است. در این نمایشگاه 13 عکس سیاه و سفید از آثار حسین موسوی فراز به‌نمایش درآمده که هنرمند در آن‌ها به موضوع فردگرایی و انزوا در تهران پرداخته است.

نمایشگاه نقاشی‌خط‌های مراد فتاحی با عنوان «عمر که بی‌عشق رفت هیچ حسابش مگیر» یکی دیگر از نمایشگاه‌هایی است که در خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است. این نمایشگاه که شامل 15 اثر اکریلیک و ترکیب مواد روی بوم با موضوع عشق است، در نگارخانه «تابستان» آغاز به کار کرده است.

در نهایت، نگارخانه «پاییز» میزبان نقاشی‌های مصطفی سروریان با عنوان «از سنت تا مدرنیته» است. سروریان که متولد سال 1333 است، از سال 1347 فعالیت هنری خود را آغاز و در سال 1359 آموزشگاه هنری خود را تأسیس کرده است. این هنرمند در نمایشگاه پیش رو حدود 15 اثر را با تکنیک رنگ روغن روی بوم و با سبک انتزاعی در معرض دید عموم قرار داده است.

این نمایشگاه‌ها تا یکم آذرماه در خانه هنرمندان ایران ادامه خواهند داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار هر روز از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند.

گالری عقیلی

نگارخانه عقیلی 25 مجسمه از آثار لیلا علیخانی را در نمایشگاهی با عنوان «من» به نمایش گذاشته است.

آثار این هنرمند از جنس برنز با پتینه هستند. او با مجسمه‌های برنزی‌اش حرف‌های خود را در دنیای مدرن امروزی بیان کند. در این نمایشگاه 25 اثر از آثار این هنرمند مجسمه‌ساز در یک نمایشگاه انفرادی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نمایشگاه «من» از 22 آبان‌ماه به مدت یک هفته در گالری «عقیلی» به آدرس شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، روبه‌روی بیمارستان لاله، گذر فروردین، پلاک 12، از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.

نگارخانه شهر کتاب فرشته

چند هنرمند آثار خود را در یک نمایشگاه گروهی «چاپ دستی» به‌نمایش گذاشتند. آثار این نمایشگاه که با همگامی تکنولوژی چاپ و هنر تصویرسازی نقش زده شده‌اند، فرصتی برای بروز شکل و فرم نوینی از هنر تصویرسازی را فراهم کرده است.

این نمایشگاه با حضور 13 هنرمند تصویرساز و با آثاری از علی‌اصغر ابراهیمی نیکو، رضا بانگیز، عاطفه جرنده، همایون سلیمی، امیر طباطبایی، مریم طباطبایی، کیوان عسگری، حمیدرضا قیاسی، امیر کبیرنژاد، الهه مقدمی، نازیلا مقدم، طاهره واحدی و رضا هدایت افتتاح شد.

نمایشگاه گروهی «چاپ دستی» از 15 آبان تا سوم آذرماه در نگارخانه شهرکتاب فرشته پذیرای هنردوستان و علاقه‌مندان است.

گالری سهراب

30 اثر از زنده‌یاد فرامرز پیلارام، نقاش پیشکسوت ایرانی، در یک نمایشگاه انفرادی در معرض دید عموم قرار گرفته است. در این نمایشگاه سعی شده بیشتر آثاری به‌ نمایش درآیند که کمتر دیده شده یا اصلا دیده نشده باشند. برخی از این آثار تا کنون در جایی به‌نمایش درنیامده‌اند.

پیلارام متولد 21 فروردین ۱۳۱۶ و درگذشته در شهریور ۱۳۶۲، نقاش و خوشنویس و از پیشگامان مکتب سقاخانه ایران بود.

نمایشگاه آثار این هنرمند از 15 آبان‌ماه به‌مدت دو هفته از ساعت 16 تا 20 در گالری «سهراب» به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، پلاک 5، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری اثر

روایتی تازه از مجموعه «هفتاد و دو تن» علیرضا آدم‌بکان به‌نمایش گذاشته شده است. در نمایشگاه «اسر» (به معنای بدون سر و بی‌پایان) آثاری با رویکرد اجتماعی که می‌کوشد حرفش را از دریچه هنر و رنگ‌های نقاشانه با مخاطب در میان بگذارد و هیچ‌گاه محتوا را فدای فرم نمی‌کند، به‌نمایش گذاشته شده است.

این نهمین نمایشگاه انفرادی علیرضا آدم‌بکان است که در آن، هفت تابلو از نقاشی‌های اخیرش از مجموعه «هفتاد و دو تن‌ها» با تکنیک‌های مرکب، اکریلیک، مداد و پاستل گچی روی بوم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نمایشگاه «اَسَر» از 8 آبان تا 10 آذرماه، یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ در گالری «اثر» به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، شماره ۱۶ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری اعتماد

نمایشگاه «مروری بر آثار محسن وزیری‌مقدم» برگزار شده است. این نمایشگاه مروری بر کارهای این هنرمند پیشکسوت از سال 1337 تا 1394 است. همچنین در این نمایشگاه، تعدادی از مجسمه‌های برجسته و پردیس‌های این نقاش و مجسمه‌ساز مدرنیست به‌نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا 10 آذرماه در گالری «اعتماد» واقع در خیابان باهنر (نیاوران)، بین خیابان جماران و پمپ بنزین نیاوران، نبش کوچه دلشاد، پلاک 161 ادامه دارد. این گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

گالری آب/انبار

رضا عابدینی نمایشگاهی از آثار طراحی‌خط خود را در گالری «آب/انبار» به‌نمایش گذاشته است. عابدینی سال‌ها به بحث تایپوگرافی فارسی پرداخته است. او در سال 2006 جایزه فرهنگی بنیاد هلندی پرنس کلاوس را که هر سال با هدف توسعه فرهنگ به هنرمندان، متفکران و بنیادهای فرهنگی اعطا می‌شود، دریافت کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند تا 5 آذرماه هر روز (به‌جز شنبه‌ها) برای دیدن این نمایشگاه به آدرس خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن‌منش، شماره‌ی ۲ از ساعت 3 تا 9 شب مراجعه کنند.

گالری «ای.جی»

نمایشگاه آثار عباس کوثری با عنوان «قرمزها و سبزها» برپا شده است. این نمایشگاه چیدمانی ترکیبی از عکس و ویدیو است که به مراسم آئینی و سنتی تعزیه در ماه محرم می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند از نهم آبان تا چهارم آذرماه به گالری «ای.جی» واقع در تهران، خیابان ولیعصر، خیابان پسیان، شماره 3 مراجعه کنند. ساعت بازدید از نمایشگاه از ساعت 12 تا 20 و پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت 16 تا ساعت 20 خواهد بود.

موزه گرافیک ایران

نمایشگاه «با چشم‌های کودکی» شامل مجموعه‌ای از آثار تصویرگری و طراحی گرافیک کتاب کودک در موزه گرافیک ایران برپاست.

این نمایشگاه بازنمایی آثار برجسته‌ی تصویرگری و طراحی کتاب کودک در ١٠٠ سال گذشته و روایتگر سیر تحول و تطور طراحی کتاب کودک از ورود فناوری چاپ و عکاسی تا ظهور طراحی گرافیک در ایران است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه تا پایان دی‌ماه 94 به موزه گرافیک ایران به نشانی بزرگراه شهید بابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید شمالی، پارک پلیس مراجعه کنند.

موزه هنرهای زیبای سعدآباد

به‌مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم، نمایشگاهی از نقاشی‌های رنگ روغن با مضمون مذهبی و عاشورا از 25 مهرماه در موزه‌ی هنرهای زیبا سعدآباد برپا شده است.

در نمایشگاه «پرده‌های ماتم» 19 پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای اثر نقاشان نامدار معاصر حسین قوللر آغاسی، محمد مدبر، امیرحسین قائم مقامی و میرزا مهدی نقاش شیرازی با تکنیک رنگ روغن روی بوم و با موضوع عاشورایی در طبقه‌ی همکف موزه‌ی هنرهای زیبا به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 21 آذرماه برپاست و علاقه‌مندان به هنر نقاشی قهوه‌خانه‌ای می‌توانند در روزهای یادشده از ساعت 9 تا 17:30 از این نمایشگاه در موزه‌ی هنرهای زیبا در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد دیدن کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پاییز تهران را از دست ندهید+آهنگ چه سبک بود پاییز فریبر