سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جزئیات شیوه‌نامه آزمون پیشرفت تحصیلی مدارس سمپاد/ برگزاری آزمون در بهمن و اردیبهشت


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، بخشنامه آزمون پیشرفت تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان توسط حسین شجاعی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: در راستای اجرای بند 6 موافقت‌نامه شاخص‌های آموزشی، پرورشی و پژوهشی فی‌مابین مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، با آن استان به منظور هماهنگی در اجرای سرفصل‌های آموزشی، ارزیابی از میزان اثربخش بودن فرایند آموزش، تجزیه و تحلیل مناسب نتایج در جهت بهبود و ارتقای کیفیت برنامه‌های علمی ـ آموزشی، کاهش تعدد آزمون‌ها در مدارس سمپاد و ساماندهی آزمون‌های نوع دوم (پیشرفت تحصیلی) و سایر بهره‌گیری‌های آموزشی لازم در استان به ویژه در شهرهای بزرگ، شیوه‌نامه آزمون پیشرفت تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان ارسال می‌شود.

بر این اساس، آزمون پیشرفت تحصیلی سال تحصیلی جاری در دو مرحله و به صورت هماهنگ در تاریخ‌های 5 بهمن ماه سال 94 و 6 اردیبهشت ماه سال 1395 در پایه هفتم، هشتم و نهم دوره متوسطه اول و پایه دوم دوره متوسطه دوم (در رشته‌های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی و فیزیک) برگزار می‌شود.

* شیوه‌نامه اجرای آزمون

سؤالات هر مرحله از آزمون به صورت 4 گزینه‌ای توسط مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان به صورت متمرکز طراحی می‌شود و یک هفته قبل از روز برگزاری آزمون، به انضمام پاسخنامه رایانه‌ای ویژه دانش‌آموزان و سایر اقلام مورد نیاز تحویل نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

به دلیل اهمیت نتایج آزمون و برنامه‌ریزی صورت گرفته در خصوص نوع و نحوه بهره‌گیری از آن، لازم است نظارت بر حوزه‌های برگزاری آزمون و حضور فرهنگیان در اداره کل و ادارات مناطق به طور جدی در دستور کار قرار گیرد؛ در روز برگزاری آزمون، ناظرانی از سوی این مرکز به استان‌ها اعزام خواهند شد.

اداره کل آموزش و پرورش استان،‌ تمامی پاسخنامه‌های دانش‌آموزان را به تفکیک مدرسه، بسته‌بندی و جهت تصحیح و بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج آزمون، حداکثر 3 روز پس از برگزاری آزمون به مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اعلام می‌نماید و این مرکز نیز پس از دریافت، تصحیح و بررسی و تجزیه و تحلیل پاسخنامه‌ها، بازخورد وضعیت آموزشی مدارس را در کمترین زمان ممکن به استان‌ها اعلام می‌کند.

به منظور ترغیب دانش‌آموزان برای حضور فعال و با انگیزه در این آزمون به نفر برتر هر مدرسه (بر اساس میانگین تمامی دروس در هر دو مرحله آزمون) از سوی این مرکز لوح تقدیرنامه اهداء می‌شود.

در این بخشنامه عنوان شده است مبلغ 40 هزار ریال بابت ثبت‌نام و اجرای دو مرحله آزمون برای هر دانش‌آموز از محل شهریه دریافتی مدارس استعدادهای درخشان یا دریافت از دانش‌آموزان به تشخیص انجمن اولیا و مربیان و شورای مالی مدرسه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/T08LON


ویدیو مرتبط :
آزمون پیشرفت تحصیلی در سال تحصیلی 93-92