سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ چاپ نمایشنامه «مسخره بازی ها» و رمان«به دلقک‌ها نگاه کن!»


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.25 - 15:00

پیشخوان/ چاپ نمایشنامه «مسخره بازی ها» و رمان«به دلقک‌ها نگاه کن!»

مهر/ نشر نیلا به تازگی کتاب های «به دلقک‌ها نگاه کن!» و «مسخره بازی ها» شامل رمانی از ولادیمیر ناباکوف و نمایشنامه ای از تام استوپارد را منتشر کرده است.
انتشارات نیلا به تازگی ۲ اثر داستانی و نمایشی را منتشر و راهی بازار نشر کرده است. این کتاب ها یک رمان از ولادیمیر ناباکوف و نمایشنامه ای از تام استوپارد هستند.
رمان منتشر شده، اثری از ولادیمیر ناباکوف، نویسنده روسی با عنوان «به دلقک‌ها نگاه کن!» با ترجمه شمیم هدایتی است.
«به دلقک‌ها نگاه کن!» آخرین رمان منتشرشده از ناباکوف در دوران حیات اوست. این رمان، سرگذشت نویسنده‌ای روسی را روایت می‌کند که روزگاری در آغاز جوانی باور داشته نویسنده‌ای معروف و آزاد می‌شود و در روسیه‌ای آزاد و موردِ احترام جهانیان زندگی می‌کند اما بازی‌های سرنوشت و سلسله اتفاقاتی او را از این خیال دور می‌کند، و این رمان روایتِ همین اتفاقات است که به مهاجرت او، زیر و بم‌های زندگی ادبی‌اش، و البته علایقش می‌پردازد. نشر نیلا پیش از این از ناباکوف نمایشنامه «اختراع والس»، رمان «زندگی واقعی سباستین نایت» و داستان های «زنگِ در» و «ناتاشا» را منتشر کرده است.
نمایشنامه چاپ شده هم «مسخره بازی ها» اثر تام استوپارد است که به قلم حمید احیاء به فارسی برگردانده شده است.
«مسخره‌بازی‌ها» نیز نمایشنامه‌ای با ۸ شخصیت است و در آن شخصیت‌هایی تاریخی همچون جیمز جویس، ولادیمیر لنین و تریستان تزارا در ترکیب با شخصیت‌های خیالی کاراکترهای اصلی را تشکیل می‌دهند. این نمایش که وقایعش در زوریخ سال ۱۹۱۷ در خلال جنگ اول جهانی اتفاق می‌افتد، یک کمدی دو پرده‌ای است با ساختاری که طنز و هجو را با مرور وقایع تاریخی، قالب‌های ادبی کلاسیک را با جریان سیال ذهن، نثر را با نظم و جدی را با مضحکه می‌آمیزد تا یک ساختمان منحصر به‌فرد پست‌مدرن بسازد. نشر نیلا پیش از این، از استوپارد نمایشنامه «بازرس هاند واقعی» را با ترجمه امیر امجد منتشر کرده است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
مسخره بازیشو نگاه کن