علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دیابتی‌ها از تزریق انسولین خلاص می‌شوند؟/راهکار جدید با استفاده از سلول‌های بنیادی


دانش > پزشکی - ایسنا نوشت: محققان آمریکایی یک درمان جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 را از درد تزریق‌های انسولین رها کند.

محققان دانشکده علمی دانشگاه واشنگتن و دانشگاه هاروارد موفق شدند سلول‌های بنیادی مبتلایان به دیابت نوع 1 را به سلول‌های بتای جدید تبدیل کنند که مسئول ترشح انسولین هستند.

این یافته‌ها نشان‌دهنده یک رویکرد شخصی‌سازی شده برای درمان بیماران با بافت خود آن‌ها است. چنین روشی بطور چشمگیری خطر واکنش سیستم ایمنی را کاهش خواهد داد.

دیابت نوع یک یا دیابت دوران جوانی معمولا در کودکی آغاز می‌شود. بیماران مبتلا به این نوع دیابت نمی‌توانند انسولین خود را به دلیل کمبود سلول‌های پانکراسی تولید کنند. آن‌ها باید بر تزریق‌های دردناک انسولین برای حفظ قند خون و هضم غذا تکیه کنند.

این تحقیق که در مجله Nature Communications منتشر شده،‌ نشان داد که سلول‌های جدید می‌توانند در زمان مواجهه با قند، انسولین تولید کنند.

دانشمندان مدعی هستند که سلول‌های بتای مشتق شده از سلول بنیادی می‌تواند سه تا پنج سال آینده برای تحقیقات انسانی آماده شود.

5454


ویدیو مرتبط :
تزریق انسولین(insulin).به امیدبهبودی بیماران دیابتی