فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



زندگی شهید طهرانی مقدم الگوی ما و جوانان ما است


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین شب از چهارمین سالگرد شهید طهرانی مقدم با حضور حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم، سرداران و یادگاران 8 سال دفاع مقدس و عموم مردم شب گذشته در بیت شهید برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فلاح‌زاده گفت: در حدیثی از امام علی (علیه السلام) آمده است که برای هر فرد 3 دوست و همراه وجود دارد. دوست اول کسی است که می‌گوید من تا زمانی که بمیری با تو هستیم و آن اموال تو است. دین تا حدی اموال را به عنوان اساس زندگی تایید کرده است اما اموال زیر بنا نیست. بلکه ایمان زیر بنا است. باید توجه داشت که زمانی که روح از بدن جدا شد دیگر مالکیت وجود ندارد و مرده هم فقط بر یک سوم اموال خود می‌تواند ارث تعیین کند و بر بقیه بی‌اختیار است. دوست دوم کسی است که می‌گوید تا قبر با تو همراه هستم و آن فرزندان، اقوام و خویشاوندان تو است. نهایتا دوست آخر نیز کسی است که می‌گوید من هم در حال حیات و هم بعد از آن با تو هستم و آن اعمال تو است.

وی ادامه داد: واقعیت اعمال همین کارهای دنیا ما می‌باشد و بهشت و جهنم را خودمان با اعمالمان درست می‌کنیم. حال باید ببینیم که تعریف عمل صالح چیست؟ وقتی صحبت از عمل صالح می‌شود افکار به سمت نماز و روزه و.... می‌رود. بله درست است این‌ها اهم اعمال هستند اما فقط این‌ها نیست. امام علی دربارهٔ عمل صالح دو شرط را ذکر می‌کنند که با برقراری آن، کار عمل صالح است. آن این است که عمل براساس اصول علمی باشد. در همین چارچوب عمل صالح در تفکر انسان مادی براساس اصول علمی است تا زندگیشان راحت باشد البته دین ما نیز به آن سفارش کرده است. برای مثال روایت داریم که می‌گوید کسی که علم داد و ستد بلد نیست، کار اقتصادی انجام ندهد. شرط دوم نیز این است که عمل باید براساس موازین شرعی باشد تا عمل صالح انجام شده و اثری ابدی داشته باشد. برای مثال دین می‌گوید که خانه باید مدیر داشته باشد و آن مدیر مرد است. آیا چنین دینی جامعه را همین گونه‌‌ رها کرده است؟ و بعد از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جامعه بدون ولی‌‌ رها می‌شود؟

فلاح‌زاده بیان داشت: از جوانان می‌خواهم دانش خود را بالا‌تر ببرند و زندگی شهیدانی مثل شهید طهرانی مقدم را بخوانند. شهید طهرانی مقدم الگوی زندگی ما هستند. من کتابی را دیدم که 32 ویژگی ایشان را به صورت تطبیقی با آیات قرآن ذکر کرده بودند. مقام معظم رهبری نیز بر عمل آموزی تاکید دارند و پیشرفت کشور‌ها را مرهون دو شرط دانش و تلاش می‌دانند. حال اگر اعمال کسی این شرایط را داشت، ملائک در هنگام ورود به بهشت به آن‌ها سلام می‌کنند. در حدیثی از پیامبر آمده است که فرمودند: برای هر مقامی مقام بالا‌تر هم داریم اما برای کسی که در راه خدا کشته شود مقامی بالا‌تر نیست این مقامی است که خود خدا به آن‌ها سلام و درود می‌فرستد و آن‌ها را به جایگاه ویژه خود که جنت رب است می‌برد.

در انتهای این مراسم حاج محمدرضا طاهری، مداح اهل بیت به خواندن ذکر مصیبت و عزاداری پرداخت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
از آسمان | مستندی پیرامون زندگی شهید حسن طهرانی مقدم