سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرنوشت بنیانگذار ویکی‌لیکس در دستان سازمان ملل


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی‌لیکس می‌گوید که اگر کارگروه سازمان ملل در زمینه بازداشت‌های خودسرانه که در خصوص پرونده وی تحقیقات انجام می‌دهند، مخالف آزادی او رأی‌دهند، حاضر است به حکم دستگیری توسط پلیس بریتانیا تن دهد.

پایگاه اینترنتی «اسپوتنیک» گزارش کرد، آسانژ از سال 2012 تاکنون از ترس و نگرانی استرداد، در سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند.

بنیانگذار ویکی‌لیکس نگران است ابتدا به سوئد استرداد شود زیرا در این کشور اتهامات آزار جنسی به وی وارد شده است و همچنین نگران است در نهایت به آمریکا استرداد شود زیرا در آنجا به علت افشاگری اسناد از طریق وب‌سایت ویکی‌لیکس‌ با اتهامات جاسوسی روبرو است.

آسانژ روز پنجشنبه (امروز) در بیانیه‌ای که در حساب کاربری توییتر ویکی‌لیکس قرار داده شده بود، گفت: «اگر سازمان ملل فردا اعلام کند که پرونده من علیه انگلیس و سوئد با ناموفقیت همراه بوده است، من ظهر روز جمعه (فردا) سفارت را ترک می‌کنم تا دستگیری توسط پلیس بریتانیا را بپذیرم زیرا هیچ چشم‌انداز معناداری برای تجدیدنظر بیشتر وجود ندارد».

در 12 سپتامبر 2014، آسانژ شکایتی را علیه لندن و استکهلم به کارگروه امور بازداشت خودسرانه سازمان ملل (WGAD) ارائه کرد. این کارگروه قرار است تحقیقات خود را به پایان برساند و تصمیم خود را روز جمعه درباره آزادی احتمالی آسانژ اعلام کند.

اگر این کارگروه سازمان ملل به نفع بنیانگذار ویکی‌لیکس رأی دهد، به مفهوم آن است که آسانژ به صورت خودسرانه بازداشت شده است. به همین منظور سوئد و انگلیس باید خیلی فوری آسانژ را آزاد کنند و به او غرامت پرداخت کنند.

آسانژ تصریح کرد: «اگر پیروز شوم و مشخص شود که انگلیس و سوئد اقدامی غیرقانونی انجام داده‌اند، انتظار دارم که گذرنامه من خیلی سریع بازگردانده شود و تلاش‌های بیشتر برای دستگیری من متوقف شود».

انتهای پیام/

 

 

http://fna.ir/GLVN0X


ویدیو مرتبط :
اثبات اسناد ویکی لیکس در مورد موجودات فضایی از سازمان جاسوسی